• Σχόλιο του χρήστη 'Αγλαΐα' | 14 Ιουλίου 2025, 09:53

    Σχόλιο επί του άρθρου 126 – Ανώτατη διάρκεια φοίτησης Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις δεν λύνουν τα σοβαρά προβλήματα που προκύπτουν από το αυστηρό και ισοπεδωτικό πλαίσιο διαγραφών. Η «επιτυχής» συμμετοχή ή ποσοστό μαθημάτων δεν αποτυπώνει την πραγματική προσπάθεια των φοιτητών που αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες. Οι παλαιότεροι φοιτητές 4ετών προγραμμάτων που είχαν ήδη άνιση και άδικη μεταχείριση με περιθώριο μόνο Ν έτη, λιγότερα από όσα ορίζει ο νόμος για τους υπόλοιπους και μάλιστα με αναδρομική ισχύ, έχουν μία μόλις εξεταστική μπροστά τους και οδηγούνται σε διαγραφή χωρίς ουσιαστικά να συμπεριλαμβάνονται στις μεταβατικές διορθώσεις. Η ρύθμιση παραβιάζει άρθρα τόσο του Ελληνικού όσο και του Ευρωπαϊκού Δικαίου. Ζητάμε: --Να αναγνωρίζεται ως ενεργός φοιτητής όποιος δηλώνει μαθήματα ή συμμετέχει σε ακαδημαϊκές δοκιμασίες. --Όσοι ανενεργοί φοιτητές ενδιαφέρονται να συνεχίσουν, να το δηλώσουν σε εύλογο διάστημα. Αυτό αρκεί για να εκκαθαριστούν τα μητρώα, χωρίς να αδικείται κανείς. --Να προβλεφθεί οριζόντια μεταβατική περίοδος τουλάχιστον 2 ετών για όλους, ανεξαρτήτως προγράμματος. --Αν θεσπιστεί ποσοστό επιτυχίας επί του συνόλου των μαθημάτων, αυτό να ισχύσει μετά από εύλογη παράταση σπουδών, όχι ως ξαφνικός θάνατος. -- Να δίνεται δικαίωμα εξατομικευμένης κρίσης για όσους έχουν σοβαρά τεκμηριωμένα προβλήματα, όπως θέματα ψυχικής υγείας ή οικονομικής δυσχέρειας. Η εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργεί τιμωρητικά και να καταπατά θεμελιώδη άρθρα του Δικαίου. Οι φοιτητές αξίζουν ευκαιρίες, όχι διαγραφές.