Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα»ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 114-152)Σχόλιο του χρήστη Ηλιάνα Μαυρωνά | 14 Ιουλίου 2025, 10:00
Προτεινόμενο σχόλιο για Άρθρο 144 – Σχολικός Νοσηλευτής: Η θεσμοθέτηση της παρουσίας σχολικού νοσηλευτή σε σχολικές μονάδες για μαθητές με σοβαρές παθήσεις αποτελεί θετική και απαραίτητη πρόβλεψη. Ωστόσο, θεωρώ ότι η ρύθμιση θα μπορούσε να ενισχυθεί ως εξής: 1. Επέκταση του θεσμού: Προτείνεται η σταδιακή διεύρυνση της παρουσίας σχολικού νοσηλευτή και σε σχολεία που δεν έχουν μαθητές με πιστοποιημένες βαριές παθήσεις αλλά αντιμετωπίζουν επανειλημμένα περιστατικά πρώτων βοηθειών (λιποθυμίες, κρίσεις πανικού, αλλεργίες, τραυματισμοί, διαβήτης κ.ά.). Η απουσία εξειδικευμένου προσωπικού δημιουργεί κινδύνους και επιβαρύνει τους εκπαιδευτικούς. 2. Πρόληψη & αγωγή υγείας: Ο σχολικός νοσηλευτής μπορεί να συμβάλει ενεργά και σε δράσεις πρόληψης και αγωγής υγείας, τόσο προς τους μαθητές όσο και προς το εκπαιδευτικό προσωπικό (π.χ. εκπαίδευση στις πρώτες βοήθειες, προώθηση υγιεινών συνηθειών, ενημέρωση για θέματα ψυχικής υγείας). Η ενίσχυση του ρόλου του πέρα από την απλή υποστήριξη είναι κρίσιμη. 3. Σαφές εργασιακό και διοικητικό πλαίσιο: Προτείνεται να οριστεί με σαφήνεια αν ο νοσηλευτής υπάγεται στο Υπουργείο Παιδείας ή Υγείας, με σαφείς αρμοδιότητες, νομική κάλυψη, δυνατότητα συμμετοχής σε διεπιστημονικές ομάδες και υποχρεωτικά πρωτόκολλα συνεργασίας με τους γονείς και τους θεράποντες ιατρούς. Τέλος, μπορεί να προβλεφθεί πιλοτική εφαρμογή του θεσμού σε ομάδες σχολείων (π.χ. ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης), ώστε να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα και να σχεδιαστεί η καθολική εφαρμογή στα επόμενα έτη.