• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΥ' | 14 Ιουλίου 2025, 13:29

    ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ / ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ/ ΑΡΘΡΟ 126 Φοιτητές που έχουν προσβληθεί πριν την έναρξη των σπουδών τους είτε κατά την διάρκεια των σπουδών τους από κακοήθεις νεοπλασίες ( λευχαιμίες, λεμφώματα , συμπαγείς όγκους), να οριστεί ρητά ότι δεν υπόκεινται σε κανένα απολύτως περιορισμό από αυτούς που περιγράφονται στο παρόν σχέδιο νόμου και ιδίως στον περιορισμό που αφορά στην διάρκεια των σπουδών τους, ακόμα και εάν η ασθένεια είναι σε ύφεση. Η θεραπεία του καρκίνου, για να λέμε το όνομα της ασθένειας, όπως το ξέρουμε όλοι, σου αλλάζει την ζωή. Ακόμα και όταν η ασθένεια είναι σε ύφεση, είσαι πλέον ένας άλλος άνθρωπος. Με νευρολογικά προβλήματα, όπως προβλήματα μνήμης, αλλαγές στην προσωπικότητα. Με ψυχολογικές επιπτώσεις, όπως άγχος, κατάθλιψη, αλλαγές στην ποιότητα ζωής. Με επιπλοκές οργάνων, με ένα οργανισμό πλέον ευάλωτο και πάνω από όλα να ζεις με τον τρόμο ότι ο καρκίνος σου μπορεί να επανέλθει και με την γνώση ότι έχεις αυξημένο κίνδυνο για δεύτερο καρκίνο σε περιοχές που είχαν ακτινοβοληθεί. Τα πέντε χρόνια που ακολουθούν την ύφεση είναι χρόνια με αξονικές, με pet scan ,με αιματολογικές εξετάσεις. Είναι χρόνια που κάθε 3 μήνες παίρνεις τον φάκελο με τα αποτελέσματα και τρέμει το χέρι να τον ανοίξεις. Που τον δίνεις στον γιατρό κλειστό , γιατί δεν αντέχεις να το δεις με τα μάτια σου. Και πολλές φορές η μέρα αυτή είναι η μέρα που πρέπει να δώσεις κάποιο μάθημα της εξεταστικής. Και που δεν δίνεις βέβαια. Τα παιδιά αυτά δεν είναι στην πραγματικότητα τα παιδιά που ήσαν προτού νοσήσουν. Ούτε θα ξαναγίνουν ποτέ. Και σε αυτή την καθημερινή αγωνία που ζούν και θα ζουν για πάντα , δεν πρέπει να τους προστεθεί μία ακόμα. Η αγωνία και ο φόβος της διαγραφής από τις σπουδές τους. Όταν ένα παιδί έχει χάσει ένα με δύο χρόνια σπουδών εξαιτίας των θεραπειών ( χημειοθεραπείες, ακτινοβολίες κλπ) και είναι στην σωματική και ψυχική κατάσταση που περιγράφηκε παραπάνω , πως είναι δυνατόν να τελειώσει εγκαίρως τις σπουδές του; Αυτό που χρειάζεται είναι ΧΡΟΝΟΣ και ΗΡΕΜΙΑ για να ολοκληρώσει αυτό που ξεκίνησε να σπουδάζει κάποτε με τόσα όνειρα. Και έχει ανάγκη τον χρόνο αυτό, γιατί απλά , δεν είναι καλά. Ούτε σωματικά ούτε ψυχικά. Δεν μπορεί να ανταποκριθεί με τους γρήγορους ρυθμούς που θα ανταποκριθεί ένα παιδί που δεν πέρασε αυτόν τον εφιάλτη. Γιατί για εφιάλτη πρόκειται. Θα μπορέσει όμως με πιο αργούς . Το να του πεις να διακόψει τις σπουδές του, να μη δίνει εξετάσεις , να μην είναι φοιτητής και να επιστρέψει όταν γίνει καλά, αυτό είναι κάτι που δεν έχει εφαρμογή στον καρκίνο. Γιατί ποτέ δεν ξαναγίνεσαι αυτό που ήσουν. Γιατί πρέπει πάντα να ζεις μία ζωή ΧΩΡΙΣ ΑΓΧΟΣ. Και έχει ανάγκη τον χρόνο αυτό, γιατί όσο κρατάει αυτή η συχνή διαδικασία των επαναληπτικών ιατρικών εξετάσεων, το διάβασμα και οι εξετάσεις είναι που το κάνουν να νοιώθει φυσιολογικό, όπως όλα τα άλλα παιδιά και όχι το « παιδί που έχει καρκίνο». Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για περισσότερο άγχος από αυτό που ήδη βιώνουν καθημερινά και έντονα. Γιατί περισσότερο άγχος είναι δυνατόν να συμβάλει στην υποτροπή της ασθένειας. Εάν πιεστεί να ανταποκριθεί χρονικά στο πέρας των σπουδών του, είναι προφανές ότι το άγχος αυτό θα λειτουργήσει αρνητικά για την κατάστασή του με μεγάλη πιθανότητα να αρρωστήσει πάλι. Εξαιρετικά επιβαρυντικά θα λειτουργήσει για την κατάστασή τους και η εφαρμογή στα παιδιά αυτά της πρόβλεψης του άρθρου 126 με βάση την οποία « καθίσταται ανενεργή η φοιτητική ιδιότητα κατόπιν υπέρβασης της ανώτατης διάρκειας σπουδών για σοβαρούς λόγους υγείας και διακόπτεται κάθε διαδικασία που σχετίζεται με την φοιτητική ιδιότητα». Τούτο διότι όταν η νόσος τους βρίσκεται σε περίοδο ύφεσης, θα πρέπει να έχουν την δυνατότητα να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία όσο οι δυνάμεις τους το επιτρέπουν. Είναι προφανές δε ότι η αποστέρησή τους από αυτή τη δυνατότητα επιβαρύνει την κατάστασή τους, καθόσον η δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων, χρήσης των βιβλιοθηκών, εκπόνησης εργασιών κλπ. με σιγουριά βοηθάει στην περίπτωσή τους. Εάν αναγκαστεί να διακόψει τις σπουδές του , αυτό θα ισοδυναμεί με τιμωρία , επειδή «τόλμησε» να αρρωστήσει από καρκίνο. Είναι κάτι που δεν το επέλεξε. Και θα αρρωστήσει πάλι. Σημειωτέον ότι, τα παιδιά που έχουν νοσήσει στο παρελθόν ή νοσούν από κακοήθεις νεοπλασίες (λευχαιμίες, λεμφώματα , συμπαγείς όγκους) το Υπουργείο Παιδείας ρητά τους αναγνωρίζει την δυνατότητα να εισαχθούν, χωρίς εξετάσεις, στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Κατ’ αναλογίαν, πρέπει να απαλλαγούν, επίσης ρητά, από κάθε περιορισμό σχετικό με την διάρκεια των σπουδών τους και ιδίως να μην καθίσταται ανενεργή η φοιτητική ιδιότητα όταν για τόσο σοβαρό λόγο υγείας ξεπέρασαν τον προβλεπόμενο χρόνο σπουδών. Είναι ήρωες της ζωής και τους αξίζει.