• Σχόλιο του χρήστη 'Nice' | 14 Ιουλίου 2025, 13:46

    Σχετικά με το άρθρο 126 Ένας φοιτητής κατά την διάρκεια της φοίτησης κοστίζει για το κράτος ένα ποσό ανάλογα που σπουδάζει και τι σπουδάζει. Όσοι σπουδάζουν στα πρώην περιφερειακά ΤΕΙ λιγότερα, όσοι σπουδάζουν πχ στο Μετσόβειο υπερβολικά περισσότερα. Το κράτος ξοδεύει για αυτούς τους ενεργούς φοιτητές όσο και εφόσον αυτοί συμμετέχουν στις φοιτητικές τους υποχρεώσεις και προχωράνε. Αν είναι ανενεργοί, μένουν στάσιμοι, δεν συμμετέχουν κτλ ουσιαστικά το κράτος δεν επιβαρύνεται. Σε έναν φοιτητή που ήταν ενεργός, έχει φτάσει πολύ κοντά στο να πάρει πτυχίο (πχ χρωστάει μόνο 1-2 μαθήματα ή/και διπλωματική) το κράτος έχει ήδη επενδύσει αρκετές χιλιάδες € σε αυτόν. Αν τον διαγράψει ουσιαστικά μιλάμε για μέγιστη αποτυχία και σπατάλη. Επίσης οι οικογένειες των φοιτητών θα έχουν σπαταλήσει ένα τεράστιο ποσό που ξεκινάει από προετοιμασία για τις πανελλήνιες και συνεχίζεται στα χρόνια της φοίτησης. Σε τέτοιες περιπτώσεις η μη εφαρμογή των διαγραφών είναι μονόδρομος και οτιδήποτε άλλο είναι εγκληματικά παράλογο. Μπορεί κάτι να προκύψει ή απλά να αποτύχουν στην επικείμενες τελευταίες εξεταστικές. Επιβάλλεται ξεχωριστή ρύθμιση στο άρθρο με εξαίρεση για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις που είναι άνω των 90% πιστωτικών μονάδων ECTS. Σκεφτείτε λογικά… Επίσης αυτοί που κινδυνεύουν με διαγραφή τη τρέχουσα περίοδο είναι φοιτητές που έχουν εισαχθεί πριν το 2017. Θα υπάρξει τεράστιο πρόβλημα κατά το ακαδημαϊκό έτος 2026-2027 που θα είναι η καθολική εφαρμογή του Ν+2 για πρώτη φορά, με τους εισακτέους 4ετών σχολών έτους 2021-2022 να είναι οι πρώτοι. Δεν ξέρω τι έχει να γίνει τότε, αλλά φαντάζομαι ιδίως με φοιτητές θετικών σπουδών, οπότε η όποια ρύθμιση πρέπει να έχει πάγιο χαρακτήρα.