• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ' | 14 Ιουλίου 2025, 15:01

    άρθρο 127 παρ. 6. Πριν προχωρήσω στα σχόλια για την παρ.6 του άρθρου 127 θα ήθελα να περιγράψω το πραγματικό & άδικο γεγονός που βιώνω ως γονιός & το οποίο καταδεικνύει την παραβίαση της Συνταγματικής Αρχής της Ισότητας και της Δικαιολογημένης Εμπιστοσύνης του διοικούμενου στη Διοίκηση , ευελπιστώντας στην αναδρομικότητα του νέου νόμου, όπως έγινε και με τον ν.4485/2017 που δημοσιεύθηκε 04/08/2017 και ίσχυσε και για τους συμμετέχοντες στις κατατακτήριες εξετάσεις 2016-2017 , λαμβάνοντας υπόψη τα παρακάτω σχόλια μου : Στην κάλυψη των κενών θέσεων με εισαγωγή υποψηφίων που συγκέντρωσαν σύνολο βαθμολογίας άνω των τριάντα (30) μονάδων, ανεξαρτήτως της επίδοσής τους στα επιμέρους μαθήματα, ώστε να καλυφθεί ο αριθμός των εισακτέων, κατατείνει το σύνολο των Πανεπιστημίων όλης της χώρας, όπως προκύπτει από τους Εσωτερικούς Κανονισμούς Λειτουργίας τους ή τις συναφείς προκηρύξεις κατατακτηρίων εξετάσεων & τους πίνακες επιτυχόντων υποψηφίων. Άλλος Εσωτερικός Κανονισμός αναφέρει ότι η πλήρωση των κενών θέσεων γίνεται από υποψηφίους που συγκέντρωσαν σύνολο βαθμολογίας άνω των τριάντα (30) μονάδων ανεξαρτήτως της επίδοσής τους στα επιμέρους μαθήματα, άλλος ότι γίνεται σύμφωνα με την παρ.3 του άρθ. 74 του ν. 4485/2017, άλλος ότι εφαρμόζεται η ισχύουσα νομοθεσία και ακόμη στην περίπτωση που ο Εσωτερικός Κανονισμός δεν αναφέρει τίποτα για την πλήρωση των κενών θέσεων, στους οδηγούς σπουδών, στις προκηρύξεις κατατακτηρίων εξετάσεων & τους πίνακες επιτυχόντων υποψηφίων γίνεται επίκληση της παρ.3 του άρθ. 74 του ν. 4485/2017 και τους επιτυχόντες αυτούς τους εγγράφουν στο ίδιο εξάμηνο που εγγράφονται και οι επιτυχόντες με συνολική βαθμολογία άνω των 30 μονάδων & σε κάθε μάθημα άνω των 10 μονάδων. Το ΑΕΙ στο οποίο συμμετείχε ο γιός μου στις κατατακτήριες εξετάσεις του ακαδημαϊκού έτους 2024-2025 ως πτυχιούχος οδοντίατρος για την εισαγωγή του στην Ιατρική Σχολή, στον Εσωτερικό Κανονισμό δεν αναφέρει τίποτα για την κάλυψη των κενών θέσεων μέχρι εξαντλήσεως του προβλεπόμενου ποσοστού 3% εισακτέων. Στο ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 εισήχθησαν μόνον 2 υποψήφιοι και μόνον αυτοί και οι οποίοι πληρούσαν όπως αναγράφεται στον πίνακα επιτυχόντων τις προϋποθέσεις της παρ.3 του άρθ. 74 του ν.4485/2017 (συνολική βαθμολογία πάνω από 30 μονάδες και σε ένα μάθημα κάτω από 10 μονάδες), καθόσον οι λοιποί συμμετέχοντες είχαν συνολική βαθμολογία κάτω από 30 μονάδες. Η εγγραφή τους έγινε στο εξάμηνο που προβλέπεται και για τους άλλους & όχι στο πρώτο εξάμηνο του επόμενου ακαδημαϊκού έτους. Φέτος στο ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 εισήχθησαν 3 υποψήφιοι με συνολική βαθμολογία πάνω από 30 μονάδες και πάνω από 10 μονάδες στα επιμέρους μαθήματα. Ο γιός μου είχε συνολική βαθμολογία πάνω από 30 μονάδες και σε ένα μάθημα κάτω από 10 μονάδες και τον συμπεριέλαβαν στον πίνακα των αποτυχόντων αναγράφοντας ότι δεν πληροί τις προϋποθέσεις της παρ.3 του άρθ. 74 του ν.4485/2017. Διαφορετική & λάθος αντιμετώπιση μεταξύ των δύο ακαδημαϊκών ετών. Υποβλήθηκε εντός της νόμιμης προθεσμίας αίτηση θεραπείας /ένσταση επί των αποτελεσμάτων, απάντηση δεν πήραμε ποτέ και αναγκαστήκαμε με δεδομένη την οικονομική μας αδυναμία, να καταθέσουμε εμπρόθεσμα ενώπιον του αρμοδίου Διοικητικού Εφετείου, αίτηση ακύρωσης των αποτελεσμάτων κατά το μέρος που δεν περιλαμβάνεται στον Πίνακα <> Εισακτέων στο Τμήμα Ιατρικής, η όποια απόφαση του οποίου θα δημοσιευθεί σε αβέβαιη χρονική στιγμή στο μέλλον. Τα σχόλια μου για την παρ. 6 του άρθρου 127: 1. Αναγράφοντας «θέσεις εισακτέων που παραμένων κενές κατά τις κατατακτήριες εξετάσεις δύνανται να καλύπτονται μέχρι την εξάντληση του προβλεπόμενου ποσοστού …………..», δίνεται το δικαίωμα σε κάθε ΑΕΙ να καλύπτει ή να μην καλύπτει τις κενές θέσεις, παραβιάζοντας την Συνταγματική Αρχή της Ισότητας και την Δικαιολογημένη Εμπιστοσύνη του διοικούμενου στη Διοίκηση, καθώς και την ισονομία μεταξύ όλων των υποψηφίων αφού θα γίνεται διαφορετική αντιμετώπιση από κάθε ΑΕΙ. Πρέπει να απαλειφθούν οι λέξεις δύνανται να και να γίνει «θέσεις εισακτέων που παραμένων κενές κατά τις κατατακτήριες εξετάσεις καλύπτονται μέχρι την εξάντληση του προβλεπόμενου ποσοστού …………...». Η Φ1/192329/Β3/13.12.2013 απόφαση του Υπουργού Παιδείας λέει ότι τα τμήματα υποδοχής , δεν επιτρέπεται να θέτουν προϋποθέσεις ή κριτήρια που δεν επιτρέπουν την κάλυψη του προβλεπόμενου ποσοστού θέσεων παρά την ύπαρξη υποψηφίων και ο ν.4485/2017 όριζε ρητά ότι οι κενές θέσεις καλύπτονται μέχρι εξαντλήσεως του προβλεπόμενου ποσοστού. Τώρα έρχεστε και δίνετε με νόμο την δυνατότητα στα ΑΕΙ να μην καλύπτουν τις κενές θέσεις. 2. «Οι ανωτέρω κατατασσόμενοι ως επιτυχόντες εισακτέοι εγγράφονται κατά το επόμενο ακαδημαϊκό έτος στο πρώτο ακαδημαϊκό εξάμηνο του ………..…..». Με την διάταξη αυτή θεωρούνται ως υποδεέστεροι επιτυχόντες. Αυτός που έχει συνολική βαθμολογία 30 μονάδες & σε κάθε μάθημα 10 μονάδες, είναι καλύτερος από αυτόν που έχει π.χ. συνολική βαθμολογία 35 μονάδες & την ατυχία σε ένα μάθημα 9 μονάδες; Τι κερδίζει το ΑΕΙ εγγράφοντας τους σε διαφορετικό εξάμηνο; Γιατί να υπάρχει ποινή για τους δεύτερους & αφού εγγράφονται ως επιτυχόντες να μην έχουν όλοι την ίδια αντιμετώπιση; Πρέπει να εγγράφονται όλοι στο ίδιο εξάμηνο ή και πάλι δίκαιο θα ήταν να εγγράφονται στο εξάμηνο που προβλέπεται για τους άλλους, με αντίστοιχη χρέωση του συγκεκριμένου μαθήματος για παρακολούθηση και όχι στο πρώτο εξάμηνο. 3. Αν δεν γίνει διόρθωση σύμφωνα με τα παραπάνω σχόλια, δεν θα υπάρχει ισονομία στους συμμετέχοντες με τον νέο νόμο, με αυτούς του χθες που εισήχθησαν, θεωρώντας τα ΑΕΙ μέχρι τώρα υποχρεωτική την πλήρωση των κενών θέσεων & εγγράφοντας αυτούς στο ίδιο εξάμηνο με τους άλλους χωρίς διάκριση. Παραβιάζεται η Συνταγματική Αρχή της Ισότητας.