Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα»ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 114-152)Σχόλιο του χρήστη Νικολέττα | 15 Ιουλίου 2025, 11:31
Σχόλιο επί των άρθρων 126 και 148 του σχεδίου νόμου Το παρόν σχέδιο νόμου, αντί να θεραπεύσει τις αδικίες που προκάλεσαν οι προηγούμενες πρόχειρες και τιμωρητικές ρυθμίσεις περί διαγραφών, παγιώνει μια άνιση και αντισυνταγματική μεταχείριση πολιτών, παραβιάζοντας: -Άρθρο 4 Συντάγματος (ισότητα ενώπιον του νόμου) -Άρθρα 5 & 16 Συντάγματος (ανάπτυξη προσωπικότητας, πρόσβαση στην παιδεία) -Άρθρο 21 Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ (απαγόρευση διακρίσεων) -Άρθρο 2 του Πρωτοκόλλου 1 της ΕΣΔΑ (δικαίωμα στην εκπαίδευση) Η εφαρμογή των διαγραφών με αναδρομική ισχύ αγνοεί πλήρως: -τον μέσο χρόνο αποφοίτησης στην Ελλάδα, -την έλλειψη ουσιαστικής στήριξης επανένταξης, -το γεγονός ότι οι φοιτητές δεν ξεκίνησαν τις σπουδές τους με τους σημερινούς όρους. Ανώτατη διάρκεια φοίτησης Η προτεινόμενη ρύθμιση (75% επιτυχία μαθημάτων και συμμετοχή σε δύο εξεταστικές στα τελευταία 4 εξάμηνα): - Είναι αυθαίρετη και άδικη - Εφαρμόζεται αιφνιδιαστικά και αναδρομικά - Δεν προβλέπει μεταβατική περίοδο ή εξατομικευμένη κρίση - Δεν λαμβάνει υπόψη προσωπικές, υγειονομικές ή επαγγελματικές δυσκολίες - Οδηγεί σε άμεσες διαγραφές, ακόμη και φοιτητών με ουσιαστική πρόοδο Ιδιαίτερα προβληματική είναι η άνιση μεταχείριση μεταξύ φοιτητών Ν και Ν+2: - Φοιτητές Ν+2 : -Έχουν επιπλέον 2 έτη για ολοκλήρωση των σπουδών -Δικαιούνται χρόνο να πληρούν τις νέες προϋποθέσεις -Φοιτητές Ν : -Δεν τους χορηγήθηκε ούτε το προβλεπόμενο Ν+2 -Μένουν ουσιαστικά εκτός οποιασδήποτε προστατευτικής πρόβλεψης, χωρίς εύλογο χρόνο για τα κριτήρια των ρυθμίσεων -Αντιμετωπίζονται με αυστηρότερα κριτήρια σε σχέση με άλλους φοιτητές ίδιων ή παλαιότερων εισαγωγικών ετών Πρόκειται για κατάφωρη παραβίαση της αρχής της ισότητας, αφού το ίδιο ζήτημα (παράταση φοίτησης) αντιμετωπίζεται με δύο μέτρα και δύο σταθμά, δημιουργώντας φοιτητές πολλών ταχυτήτων αυθαίρετα, αδικαιολόγητα και αντιβαίνοντας στις αρχές ισότητας και δικαίου. Ζητήματα Μερικής Φοίτησης (Άρθρο 126) - Όριο τέκνων έως 8 ετών: Αναιτιολόγητο και αντισυνταγματικό. Ζητείται επιμήκυνση έως τα 18 έτη και ειδική πρόβλεψη για μονογονεϊκές οικογένειες. - Αναπηρία >50%: Το όριο αποκλείει σοβαρές παθήσεις. Ζητείται αναγνώριση ιατρικών γνωματεύσεων και λειτουργικής αδυναμίας χωρίς αυθαίρετα ποσοστά. - Άλλες ευάλωτες ομάδες (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, άνεργοι, φροντιστές): Παραμένουν αόρατοι στο νομικό πλαίσιο. Απαιτείται εξατομικευμένη κοινωνική εκτίμηση. Συνοπτικά Αιτήματα: - Κατάργηση ή ριζική αναθεώρηση των άρθρων 126, 127 και 148. - Δικαίωμα συνέχισης σπουδών σε όσους συμμετέχουν ακαδημαϊκά είτε μέσω δηλώσεων είτε μέσω εξετάσεων - Εξατομικευμένη κρίση πριν από οποιαδήποτε διαγραφή. - Ισότιμη μεταχείριση όλων των φοιτητών, ανεξαρτήτως έτους εισαγωγής, με οριζόντια παράταση για όλους μέχρι την εξυγίανση του νόμου . - Αντικατάσταση ποσοτικών φίλτρων με παιδαγωγικά, κοινωνικά και ακαδημαϊκά κριτήρια. - Προστασία όλων των ευάλωτων ομάδων (γονείς, άτομα με σωματικές και ψυχολογικές ασθένειες, εργαζόμενοι, άνεργοι). Η εκπαίδευση είναι δικαίωμα, όχι προνόμιο