• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΡΙΑ' | 15 Ιουλίου 2025, 13:14

    Το άρθρο 126 επιφέρει βαρύ πλήγμα στον δημόσιο χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης, με σοβαρές συνέπειες τόσο στη λειτουργία των Πανεπιστημίων όσο και στους ίδιους τους φοιτητές. Για τα ΑΕΙ και τα μέλη ΔΕΠ, η εφαρμογή της διάταξης θα προκαλέσει διοικητική υπερφόρτωση και ακαδημαϊκή ασφυξία. Τα Τμήματα και οι Γραμματείες θα κληθούν να διαχειριστούν μαζικά αιτήματα παράτασης, ενστάσεων και επανεξετάσεων. Τα μέλη ΔΕΠ θα βρεθούν υπό αφόρητη πίεση να διεκπεραιώσουν αιτήματα «τελευταίας ευκαιρίας», πτυχιακές, αναβαθμολογήσεις και εξεταστικές σε ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα. Αυτό υπονομεύει την ανεξαρτησία της αξιολόγησης και δημιουργεί κλίμα αμφισβήτησης της ακαδημαϊκής ακεραιότητας. Το Πανεπιστήμιο παύει να είναι θεσμός γνώσης και μετατρέπεται σε διοικητικό μηχανισμό ποσοτικού αποκλεισμού. Για τους φοιτητές, το άρθρο 126 προκαλεί άμεσο φόβο και αίσθημα απόρριψης. Χιλιάδες που παλεύουν υπό αντίξοες συνθήκες – εργασία, ασθένεια, οικογενειακές υποχρεώσεις – κινδυνεύουν να χάσουν τον κόπο και τα χρόνια τους με ένα «κλικ». Το σύστημα δεν τους εντάσσει – τους διαγράφει. Δεν τους ρωτά – τους διατάζει. Το άγχος της διαγραφής δηλητηριάζει τη σχέση τους με τους καθηγητές και μετατρέπει την Παιδεία σε ψυχρό ανταγωνισμό με διορίες. – Κατάργηση της αυτόματης διαγραφής και του αυθαίρετου ορίου 75%. – Εξατομικευμένη αξιολόγηση της πορείας κάθε φοιτητή. – Παράταση φοίτησης για όσους έχουν ουσιαστική συμμετοχή ή πρόοδο. – Ειδική πρόνοια για ευάλωτες ομάδες (γονείς, εργαζόμενοι, ασθενείς). – Εξασφάλιση ότι δεν εφαρμόζονται αναδρομικά διατάξεις που δεν ίσχυαν κατά την εισαγωγή τους.