• Σχόλιο του χρήστη 'Χαραλαμπίδου Ευφροσύνη' | 15 Ιουλίου 2025, 14:45

    ΑΡΘΡΟ 114 1.Σε μαθητές με προβλήματα όρασης ή ακοής, η παράλληλη στήριξη από εκπαιδευτικό ΕΑΕ δύναται να παρέχεται σε μόνιμη βάση ύστερα από σχετική εισήγηση του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.. ΣΧΟΛΙΟ: Θετική η πρόταση για παροχή στήριξης σε μόνιμη βάση ωστόσο πρέπει να διευρυνθεί και στις υπόλοιπες αναπηρίες όχι μόνο στις αισθητηριακές. 2.Σε τμήμα σχολείου με περισσότερες από μία (1) εγκρίσεις παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης, ο εκπαιδευτικός ΕΑΕ υποστηρίζει το σύνολο των μαθητών με σχετική εγκριτική απόφαση. Αν σε τμήμα σχολείου φοιτούν μαθητές με σοβαρότερες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ύστερα από πρόταση της Ε.Δ.Υ. και σε σχολικές μονάδες στις οποίες δεν έχει συσταθεί Ε.Δ.Υ. ύστερα από πρόταση του συλλόγου διδασκόντων και θετικές εισηγήσεις του Συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης και του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., δύναται να τοποθετηθούν έως και δύο (2) εκπαιδευτικοί ΕΑΕ στο ίδιο τμήμα. ΣΧΟΛΙΟ: Γενικότερα πρέπει να υπάρχει σταθερή παρουσία σε μόνιμη βάση σε κάθε σχολείο γενικής εκπαίδευσης εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που θα μπορούν να αναλαμβάνουν την οργάνωση προγραμμάτων που θα στοχεύουν τόσο στην εξατομικευμένη υποστήριξη των μαθητών όσο και στη γενικότερη εισαγωγή της έννοιας της συνεκπαίδευσης μαθητών με και χωρίς ε.ε.α ή/και αναπηρίες. 3.Στα Τ.Ε. των νηπιαγωγείων που φοιτούν έως εξήντα (60) μαθητές τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός. Στα Τ.Ε. των νηπιαγωγείων στα οποία φοιτούν περισσότεροι από εξήντα (60) μαθητές, εκ των οποίων τουλάχιστον έξι (6) με Αξιολογική Έκθεση ΚΕΔΑΣΥ ότι εμπίπτουν στην κατηγορία των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τοποθετούνται δύο (2) εκπαιδευτικοί. ΣΧΟΛΙΟ: Θετική η προσθήκη ορίων αριθμού μαθητών και ελάχιστου αριθμού διαγνώσεων στα νηπιαγωγεία καθώς δεν αναφερόταν Σημειώνεται βέβαια πως ίσως εκ παραδρομής απουσιάζει εδώ η αναφορά που υπήρχε για τις 3 ελάχιστες διαγνώσεις για ίδρυση Τ.Ε στα δημοτικά. Θα πρέπει να εκλείψει η λογιστική λογική που υιοθετείται για να ιδρύεται Τ.Ε καθώς εκ του νόμου μπορούν να υποστηρίζονται μαθητές και χωρίς γνωμάτευση εφόσον κριθεί από τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Η παρουσία εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής εξαρχής στις σχολικές μονάδες διασφαλίζει την έγκαιρη ανίχνευση και παρέμβαση για τις μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών. 4.Στα Τ.Ε. των δημοτικών σχολείων στα οποία φοιτούν έως διακόσιοι (200) μαθητές, τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός. Στα Τ.Ε. των δημοτικών σχολείων, στα οποία φοιτούν περισσότεροι από διακόσιοι (200) μαθητές, εκ των οποίων τουλάχιστον δώδεκα (12) με Αξιολογική Έκθεση ΚΕΔΑΣΥ ότι εμπίπτουν στην κατηγορία των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τοποθετούνται δύο (2) εκπαιδευτικοί. ΣΧΟΛΙΟ: Θετική η άρση των ορίων ωστόσο όπως και στο προηγούμενο η υιοθέτηση λογιστικών πολιτικών δεν έχουν θέση στην εκπαίδευση. Οι μαθητές πρέπει να έχουν πάντα άμεση πρόσβαση σε υποστήριξη στα σχολεία που φοιτούν . 5. Στα Τ.Ε. για μαθητές με προβλήματα όρασης ή ακοής μπορεί να τοποθετούνται επιπλέον και εκπαιδευτικοί άλλων κλάδων. ΣΧΟΛΙΟ Αυτό το σημείο ίσως απαιτεί καλύτερη διατύπωση και ακριβή αναφορά σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 6. Σε περιπτώσεις συστεγαζόμενων σχολικών μονάδων, τα Τ.Ε. δύνανται να συνενώνονται μέχρι του μέγιστου αριθμού δώδεκα (12) μαθητών ανά Τ.Ε.. ΣΧΟΛΙΟ Για ακόμη μια φορά δεν διευκρινίζεται ο ανώτερος αριθμός μαθητών που μπορεί να υποστηρίξει ένα Τ.Ε που δεν βρίσκεται σε συστεγαζόμενα σχολεία. 7 1. i) Ο αριθμός των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που προβλέπονται στην παρ. 1 του άρθρου 3 και στην παρ. 2 του άρθρου 3, εκτός των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, δεν μπορεί να είναι ανώτερος του ενός (1) ανά τμήμα. Αν ύστερα από την κατανομή των μαθητών σε τμήματα της ίδιας τάξης προκύπτει ότι ο αριθμός των μαθητών του προηγούμενου εδαφίου είναι ανώτερος του ενός (1), ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να μειώνεται και να υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από τον μέγιστο προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις αριθμό μαθητών ανά τμήμα, εφόσον στο σχολείο δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης ή δεν παρέχεται υποστήριξη από εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης – Συνεκπαίδευσης στο συγκεκριμένο τμήμα. 2. ii) Ο αριθμός των μαθητών με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, δεν μπορεί να είναι ανώτερος των τεσσάρων (4) ανά τμήμα. Αν ύστερα από την κατανομή των μαθητών σε τμήματα της ίδιας τάξης προκύπτει ότι ο αριθμός των μαθητών του προηγούμενου εδαφίου είναι ανώτερος των τεσσάρων (4), ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να μειώνεται και να υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από τον μέγιστο προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις αριθμό μαθητών ανά τμήμα, εφόσον στο σχολείο δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης ή δεν παρέχεται υποστήριξη από εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης – Συνεκπαίδευσης στο συγκεκριμένο τμήμα. ΣΧΟΛΙΟ Όπως και στις υπόλοιπες διατάξεις που σχολίασα πρέπει να εκλείψει η λογιστική αντιμετώπιση των μαθητών και να υιοθετείται η ποιοτική αξιολόγηση των αναγκών και όχι η ποσοτική. «7. Με αιτιολογημένη πρόταση της Ε.Δ.Υ. και αν στη σχολική μονάδα δεν έχει συσταθεί Ε.Δ.Υ., του διευθυντή της σχολικής μονάδας, σύμφωνη γνώμη του Συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης και απόφαση του προϊσταμένου εκπαιδευτικών θεμάτων της οικείας διεύθυνσης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ, δύνανται να υποστηρίζουν τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και κατά τη διάρκεια του Ολοήμερου Προγράμματος του σχολείου. ΣΧΟΛΙΟ: Πρέπει να διασφαλιστεί πως η απόφαση για υποστήριξη δεν θα επηρεάζει την εξατομικευμένη υποστήριξη στο πρωινό πρόγραμμα. Απαράδεκτό να μην λαμβάνεται η απόφαση όπως γίνεται σε όλες τις άλλες περιπτώσεις μετά από απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και εισήγηση των εκπαιδευτικών που υποστηρίζουν τον/την μαθητή/τρια. Απαράδεκτο αν υπάρχει η πρόθεση ο εκπαιδευτικός του τμήματος ένταξης ή ο εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης να μετακινείται και στο ολοήμερο πρόγραμμα τη στιγμή που ήδη υπάρχει δυσκολία υποστήριξης λόγω του μεγάλου αριθμού γνωματεύσεων 8. Οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων ένταξης ή παράλληλης στήριξης που τοποθετούνται για μαθητές με προβλήματα όρασης ή ακοής καλύπτουν όλες τις διδακτικές ανάγκες των μαθητών ανεξάρτητα από την ειδικότητά τους.» ΣΧΟΛΙΟ: Απαιτείται σαφέστερη διατύπωση καθώς οι ανάγκες των μαθητών με αισθητηριακές αναπηρίες έχουν ειδικότερες απαιτήσεις (χρήση εναλλακτικών μεθόδων) σε όλη τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος. ΑΡΘΡΟ 146 «5. Ο Σχολικός Νοσηλευτής υποστηρίζει μαθητές για τους οποίους έχει εκδοθεί απόφαση έγκρισης υποστήριξης από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης δημοσίου νοσοκομείου. Σχολικός Νοσηλευτής που τοποθετείται σε σχολική μονάδα γενικής εκπαίδευσης υποστηρίζει το σύνολο των μαθητών για τους οποίους έχει εκδοθεί απόφαση έγκρισης υποστήριξης, καθώς και μαθητές με έγκριση υποστήριξης που φοιτούν σε συστεγαζόμενα σχολεία ή/και όμορα σχολεία τα οποία βρίσκονται εντός ακτίνας πεντακοσίων (500) μέτρων από τη σχολική μονάδα τοποθέτησης του σχολικού νοσηλευτή. ΣΧΟΛΙΟ: Να αποσυρθεί η διάταξη. Ένας τουλάχιστον σχολικός νοσηλευτής ανα σχολική μονάδα. Δεν είναι δυνατόν να μοιράζεται ο νοσηλευτής ταυτόχρονα. Τι θα συμβεί αν απουσιάζει την ώρα της επιληπτικής κρίσης ενός μαθητή ή σε άλλο συμβάν για το οποίο θα έπρεπε να είναι παρών ; Τίθεται μέγιστο ζήτημα ασφάλειας.