• Σχόλιο του χρήστη 'Βασιλική Μ.' | 15 Ιουλίου 2025, 15:27

    Άρθρο 146: Καταρχάς, η πρόβλεψη για κάλυψη όμορων σχολείων από έναν σχολικό νοσηλευτή, ακόμη κι αν αυτά βρίσκονται σε μικρή απόσταση (π.χ. 500 μέτρα), εγείρει σοβαρούς κινδύνους για την υγεία και ασφάλεια των μαθητών. Η φυσική εγγύτητα δεν υποκαθιστά την αναγκαιότητα για συνεχή και άμεση παρουσία επαγγελματία υγείας στο σχολικό περιβάλλον. 1. Υποβάθμιση της φροντίδας και καθυστέρηση σε επείγοντα περιστατικά: Ο νοσηλευτής δεν μπορεί να βρίσκεται ταυτόχρονα σε δύο σχολεία. Σε περιπτώσεις επείγουσες, η καθυστέρηση στην παροχή πρώτων βοηθειών μπορεί να αποβεί μοιραία. Η παρουσία του σχολικού νοσηλευτή πρέπει να είναι συνεχής και άμεση, όχι περιστασιακή και κατά προσέγγιση. 2. Έλλειψη συνέχειας στην υποστήριξη μαθητών με αυξημένες ανάγκες: Παιδιά με χρόνιες παθήσεις ή αναπηρίες απαιτούν καθημερινή, σταθερή παρακολούθηση. Η εναλλαγή νοσηλευτή μεταξύ σχολείων διασπά τη συνέχεια της φροντίδας και υποβαθμίζει την ποιότητα υποστήριξης. 3. Ανισότητες μεταξύ μαθητών: Η άνιση κατανομή του χρόνου του νοσηλευτή δημιουργεί μαθητές δύο ταχυτήτων – με διαφορετικό επίπεδο πρόσβασης στις υπηρεσίες φροντίδας. Η ισότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία περιλαμβάνει και την ίση προστασία της υγείας. Η λύση είναι σαφής: Ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ25 σε σχολεία με πολυπληθή μαθητικό πληθυσμό και καθορισμός ανώτατου αριθμού μαθητών ανά σχολικό νοσηλευτή. Μόνο έτσι διασφαλίζεται η ουσιαστική και ισότιμη παροχή υπηρεσιών υγείας εντός της σχολικής κοινότητας.