• Σχόλιο του χρήστη 'Αναστασία' | 17 Ιουλίου 2025, 16:31

    Στο Άρθρο 126 "Εξειδίκευση ζητημάτων ανώτατης διάρκειας φοίτησης – Τροποποίηση άρθρου 76 ν. 4957/2022" στο Α1, αναφορικά με τον χρόνο ολοκλήρωσης των σπουδών και πέραν της ανώτατης χρονικής διάρκειας φοίτησης, θα ήταν σκόπιμο το ποσοστό στο οποίο έχουν αξιολογηθεί επιτυχώς οι φοιτητές να είναι σχετικά μικρότερο του 75 %, διότι ενδεχομένως για λίγα μαθήματα ενεργοί φοιτητές μπορεί να χάσουν την τελευταία αυτή ευκαιρία ολοκλήρωσης των σπουδών τους. Ένα ποσοστό 60% έως 70% επιτυχίας μαθημάτων δείχνει ότι ένας φοιτητής/ -τρια έχει καταβάλει μεγάλη προσπάθεια σε μελέτη και εξετάσεις, ώστε να αξίζει μια δεύτερη ευκαιρία, καθώς σημαίνει ότι έχει περάσει 30 μαθήματα και πάνω. Αληθινά το να έχεις περάσεις αυτά τα μαθήματα δείχνει πραγματικό ενδιαφέρον για τις σπουδές και προσπάθεια ολοκλήρωσής τους, μέσα από δύσκολες συνθήκες για τους εργαζόμενους φοιτητές, καθώς η κύρια αιτία καθυστέρησης είναι η εργασιακή απασχόληση πλήρους ωραρίου. Ακόμη, ο διπλός όρος θα μπορούσε να ισχεύει εναλλακτικά, είτε το ποσοστό επιτυχούς αξιολόγησης συνολικά είτε ο αριθμός μαθημάτων των τελευταίων ετών. Με αυτό τον τρόπο θα δοθεί η ευκαιρία σε περισσότερους φοιτητές να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Οι σπουδές είναι ένα πολιτισμικό αγαθό που δεν θα έπρεπε να στερηθούν όσοι το προσπαθούν, με θυσία μάλιστα άλλων σημαντικών υποχρεώσεων της ζωής τους, πολύ περισσότερο όταν οι φοιτητές πέραν της ανώτατης χρονικής διάρκειας φοίτησης έχουν ελάχιστες φοιτητικές πρόνοιες, έχουν δαπανήσει τεράστιο ποσό χρημάτων για να πληρώνουν οι ίδιοι τα συγγράμματα και εν γένει έχουν επενδύσει σε χρόνο, χρήματα, προσπάθεια για να φτάσουν κοντά στο πτυχίο. Είναι κρίμα να το χάσουν για λεπτομέρειες των προϋποθέσεων δεύτερης ευκαιρίας. Εξάλλου, δεν στερούν κάτι από τους άλλους φοιτητές ή το πανεπιστήμιο στην αγωνία τους πάρουν το πτυχίο τους. Ευχαριστούμε εκ των προτέρων.