• Σχόλιο του χρήστη 'Αιώνια αλλά επιμελής φοιτήτρια' | 18 Ιουλίου 2025, 07:25

    Η διατύπωση του άρθρου 126 που προβλέπει την παράταση α. αν ο φοιτητής έχει περάσει το 75% των πιστωτικών μονάδων και β. αν έχει προσέλθει σε δύο εξεταστικές τα τελευταία δύο έτη, είναι προβληματική γιατί φαίνεται να μην περιλαμβάνει τους φοιτητές που όταν θεσπίστηκε ο νόμος είχαν υπερβεί τα ν+2 έτη. Όταν γραφεί επισήμως πρέπει αυτό να διορθωθεί γιατί όπως είναι γραμμένος ο νόμος εννοεί ότι όσοι μπήκαν, για παράδειγμα το 2013 ή το 2014 ή το 2015 ή και νωρίτερα, θα διαγραφούν αυτόματα από τη σχολή ακόμα και αν τους μένει ένα μάθημα και ακόμα και αν προσήλθαν σε όλες τις εξεταστικές των τελευταίων δύο ετών! Κάτι τέτοιο θα ήταν αντιφατικό και αντίθετο και με τον σκοπό της διάταξης. Όπως είπε η κυρία Ζαχαράκη και ο κύριος Μητσοτάκης, ο σκοπός τους δεν είναι να τιμωρήσουν τους φοιτητές αλλά να υπάρξουν βελτιώσεις στα στατιστικά των πανεπιστημίων. Άρα, από τη στιγμή που αυτός είναι ο σκοπός και όχι η τιμωρία των φοιτητών, καλό θα ήταν να ληφθούν υπόψη τα εξής: 1. Να διατυπωθεί έτσι το άρθρο ώστε αυτός που εισήχθη πριν από το 2016 να μπορεί και αυτός να παρατείνει τις σπουδές του. 2. Το μόνο κριτήριο να είναι αυτός να είναι ενεργός φοιτητής, δηλαδή να υποβάλει δηλώσεις και να έχει παραστεί σε τουλάχιστον 2 εξεταστικές. 3. Να προβλεφθούν ειδικοί λόγοι εξαίρεσης από τις διαγραφές. Για παράδειγμα, εγώ, ζούσα με μια άρρωστη μητέρα που έπασχε από βαρύ νόσημα και απεβίωσε. Όπως είναι γραμμένη η διάταξη για την εξαίρεση για λόγους υγείας συγγενή εξ αίματος πρώτου βαθμού καλύπτει μόνο την περίπτωση που κάποιος τώρα ζει ενώ παράλληλα έχει ως αποτέλεσμα το να καθίσταται ο φοιτητής ανενεργός. Εγώ για παράδειγμα δεν μπορώ να γνωμάτευση να δικαιολογήσω γιατί δεν πάταγα για δύο χρόνια καθόλου πριν το 2024, να μη μετρήσουν καν αυτά τα εξάμηνα και να μου δοθεί χρόνος, γιατί η διατύπωση είναι προβληματική. Προσωπικά έχω ακόμα 2 μαθήματα που θα τα έχω περάσει τον Σεπτέμβρη ελπίζω, αλλά επειδή η σχολή είναι από τις πολύ απαιτητικές και επειδή τα τελικά μαθήματα είναι συνθέσεις πολλών μαθημάτων μαζί ποτέ δεν μπορείς να γνωρίζεις αν το διάβασμά σου θα αποδώσει. Οπότε, όπως έχει τώρα η διατύπωση, αν κοπώ σε ένα μάθημα, θα διαγραφώ, ενώ παράλληλα οι λόγοι υγείας της μητέρας που μου απεβίωσε και η όποια γνωμάτευση στηρίζεται σε αυτούς, δεν φαίνεται να μπορεί να με σώσει. Από την στιγμή λοιπόν που δεν θέλετε να είστε τιμωρητικοί, να προνοήσετε ώστε να μην τιμωρούνται άτομα σαν εμένα. .