Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα»ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 114-152)Σχόλιο του χρήστη Νάνου Αναστασία | 19 Ιουλίου 2025, 14:21
Το άρθρο 146 που αφορά την τοποθέτηση Σχολικού Νοσηλευτή σε σχολική μονάδα γενικής εκπαίδευσης ο οποίος υποστηρίζει το σύνολο των μαθητών για το οποίο έχει εκδοθεί έγκριση υποστήριξης καθώς και μαθητές με έγκριση υποστήριξης που φοιτούν σε συστεγαζόμενα σχολεία ή/και όμορα σχολεία τα οποία βρίσκονται εντός ακτίνας πεντακοσίων (500μ) μέτρων από τη σχολική μονάδα τοποθέτησης του σχολικού Νοσηλευτη, στην πράξη δεν μπορεί να εφαρμοστεί και στην ουσία ακυρώνει το υπάρχον ΦΕΚ (ΦΕΚ Β 2038/2018) που αφορά τον υποστηρικτικό ρόλο του Σχολικού Νοσηλευτή. Σύμφωνα με τα ισχύοντα ΦΕΚ (ΦΕΚ Β 2038 – 30.05.2018, ΦΕΚ Β ΦΕΚ Β 4706 – 12.10.2021) ο Σχολικός Νοσηλευτής μεταξύ άλλων, υποστηρίζει τον μαθητή, ο οποίος έχει λάβει έγκριση υποστήριξης. Επιπλέον, προσφέρει πρώτες βοήθειες στους υπόλοιπους μαθητές της Σχολικής μονάδας τοποθέτησης του καθώς και της συστεγαζόμενης Σχολικής μονάδας, στις περιπτώσεις που υπάρχει. Το συγκεκριμένο άρθρο 146 θα πρέπει να το αποσύρετε άμεσα διότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη. Συγκεκριμένα προκύπτουν τα εξής ζητήματα: α) Ο υποστηριζόμενος μαθητής σε περίπτωση που ο Σχολικός Νοσηλευτής βρίσκεται στην άλλη Σχολική Μονάδα σε ακτίνα 500μ, στην ουσία είναι χωρίς υποστήριξη. Εάν συμβεί επείγον περιστατικό στον υποστηριζόμενο μαθητή π.χ αναφυλαξία, υπογλυκαιμία, πτώση επιπέδου συνείδησης, επιληπτική κρίση και ο Σχολικός Νοσηλευτής βρίσκεται στο άλλο Σχολείο, ποιος θα δώσει τις πρώτες βοήθειες που κρίνονται απαραίτητες για τη ζωή του μαθητή και ποιος θα πάρει την ευθύνη για την καθυστερημένη παροχή άμεσης βοήθειας; β) Σε περίπτωση που ο Σχολικός Νοσηλευτής βρίσκεται για υποστήριξη στην άλλη Σχολική Μονάδα σε ακτίνα 500μ και συμβεί κάποιο απειλητικό για τη ζωή ενός μαθητή ατύχημα ή περιστατικό όπως πχ. τραύμα κεφαλής ή λιποθυμικό επεισόδιο δε θα είναι εφικτή η άμεση παροχή πρώτων βοηθειών. Όλοι γνωρίζουμε πως σε σοβαρά συμβάντα κάθε λεπτό άμεσης νοσηλευτικής παρέμβασης μετράει υπερ του τραυματία μαθητή. γ) Ο Σχολικός Νοσηλευτής πως θα καλύπτει τις μετακινήσεις του αφενός οικονομικά, αφετέρου από θέμα ασφάλειας; Σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας αστικές και μη, τα 500μ δεν είναι μια απλή ευθεία διότι παρεμβάλλονται δρόμοι, διασταυρώσεις χωρίς φωτεινό σηματοδότη, φυσικά εμπόδια κτλ Σας παρακαλούμε πολύ να λάβετε όλα τα παραπάνω υπόψη και να αποσύρετε άμεσα το άρθρο 146 διότι αντίκειται στη νομοθεσία και δεν μπορεί να εφαρμοστεί στη σχολική καθημερινότητα. Προσβάλλει τόσο το θεσμικό ρόλο του Σχολικού Νοσηλευτή και θέτει σε κίνδυνο όλους τους μαθητές. Αφήνει ακάλυπτους υποστηριζόμενους μαθητές οι οποίοι έχουν λάβει έγκριση υποστήριξης και τους αφαιρεί το δικαίωμα για την ίση συμμετοχή τους στις σχολικές δραστηριότητες.