Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα»ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 114-152)Σχόλιο του χρήστη Βασιλική | 19 Ιουλίου 2025, 19:55
Άρθρο 146 Ως σχολική νοσηλεύτρια με εμπειρία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση θα ήθελα να εισηγηθώ την κατάργηση ή τροποποίηση του Άρθρου 146, σύμφωνα με τις διατάξεις του οποίου ένας σχολικός νοσηλευτής θα καλύπτει πέραν της σχολικής μονάδας τοποθέτησής του και τις ανάγκες άλλων σχολικών μονάδων που εδράζονται σε ακτίνα εντός 500 μέτρων από αυτή, ενώ η σχολική μονάδα τοποθέτησης θα ορίζεται με κριτήριο τη βαρύτητα της νόσου. Αναρωτιέμαι, πώς αξιολογείται η βαρύτητα αυτή και μάλιστα πως γίνεται να αξιολογηθεί από ανθρώπους που δεν ασκούν την ιατρική; Αναλυτικότερα, το άρθρο 146 προάγει τα εξής: 1. Υποβάθμιση της ποιότητας φροντίδας Όταν ένας σχολικός νοσηλευτής έχει υπό την ευθύνη του περισσότερα του ενός σχολεία: • Δεν μπορεί να βρίσκεται ταυτόχρονα παντού, με αποτέλεσμα να μην προσφέρεται η απαιτούμενη άμεση φροντίδα στους μαθητές όταν χρειαστεί. • Μειώνεται ο χρόνος παραμονής του σε κάθε σχολείο, άρα μειώνεται και η αποτελεσματικότητά του. 2. Κίνδυνος καθυστέρησης σε επείγοντα περιστατικά Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης: • Αν ο σχολικός νοσηλευτής βρίσκεται σε άλλο σχολείο, υπάρχει κίνδυνος σοβαρής καθυστέρησης στην παροχή πρώτων βοηθειών. • Αυτό μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε σοβαρούς κινδύνους για την υγεία των μαθητών. 3. Έλλειψη συνέχειας και παρακολούθησης Η υγεία των παιδιών, ειδικά εκείνων με χρόνιες παθήσεις, απαιτεί: • Συστηματική και συνεχή παρακολούθηση από τον ίδιο επαγγελματία υγείας. • Όταν ο σχολικός νοσηλευτής μοιράζεται ανάμεσα σε πολλά σχολεία, χάνεται η προσωπική γνώση των αναγκών κάθε μαθητή, γεγονός που υποβαθμίζει την παρεχόμενη φροντίδα. 4. Αυξημένο άγχος και πίεση για τον νοσηλευτή Η εργασία σε περισσότερα σχολεία: • Οδηγεί σε υπερφόρτωση εργασίας, άγχος και επαγγελματική εξουθένωση. • Καθιστά αδύνατο τον αποτελεσματικό σχεδιασμό προγραμμάτων πρόληψης και αγωγής υγείας, καθώς δεν υπάρχει επαρκής χρόνος. 5. Παραβίαση της ισότητας μεταξύ μαθητών Μαθητές που φοιτούν σε σχολεία χωρίς καθημερινή παρουσία σχολικού νοσηλευτή: • Δεν απολαμβάνουν ίσες ευκαιρίες φροντίδας με εκείνους που φοιτούν στο “βασικό” σχολείο του νοσηλευτή. • Αυτό δημιουργεί ανισότητες στην πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, αντίθετες με την αρχή της ισοτιμίας στην εκπαίδευση. 6. Ασάφεια ευθύνης και διοικητική δυσκολία Όταν ένας σχολικός νοσηλευτής καλύπτει πολλά σχολεία: • Δημιουργούνται ασάφειες στο ποιος έχει την τελική ευθύνη σε κάθε περίπτωση. • Η συνεννόηση με πολλούς διευθυντές, γονείς και εκπαιδευτικούς δυσχεραίνει το έργο του και ενισχύει τη γραφειοκρατία.