• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙΚΟΛΑΟΣ' | 20 Ιουλίου 2025, 12:00

    άρθρο 127 παρ. 6. Και εγώ ως δικηγόρος, έχω ασχοληθεί με τις κατατακτήριες εξετάσεις και έχω μελετήσει τις σχετικές διατάξεις και τι εφαρμόζεται μέχρι σήμερα στα ΑΕΙ, είμαι σύμφωνος με τα προηγούμενα σχόλια συναδέλφου μου και υποβάλλω τις ίδιες διαφωνίες για την παρ. 6 του άρθρου 127 προκειμένου να εφαρμοστεί η Συνταγματική Αρχή της Ισότητας: • Η Φ1/192329/Β3/13.12.2013 απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων στην παρ.4 του άρθρου 2 αναφέρει ότι τα τμήματα υποδοχής , δεν επιτρέπεται να θέτουν προϋποθέσεις ή κριτήρια που δεν επιτρέπουν την κάλυψη του προβλεπόμενου ποσοστού θέσεων παρά την ύπαρξη υποψηφίων και ότι η κατάταξη γίνεται κατά φθίνουσα σειρά, μέχρι να καλυφθεί το προβλεπόμενο ποσοστό. Με την παρ. 3 του άρθρου 74 του ν.4485/2017 καλύπτεται το κενό που είχε η παραπάνω απόφαση ως προς την πλήρωση των κενών θέσεων, ορίζοντας ότι η κάλυψη αυτών γίνεται με τους υποψήφιους που έχουν συνολική βαθμολογία τουλάχιστον 30 μονάδες και ανεξαρτήτως επίδοσης σε επιμέρους μαθήματα, μέχρι την έκδοση του Εσωτερικού κανονισμού του οικείου Α.Ε.Ι. Όριζε επίσης ότι θα εγγράφονται στο πρώτο εξάμηνο. • Από την ερευνά μου διαπίστωσα ότι τα ΑΕΙ μέχρι σήμερα, άσχετα αν αναφέρεται στον Εσωτερικό Κανονισμό η πλήρωση των κενών θέσεων, εφαρμόζουν για μεν την πλήρωση αυτών συνολική βαθμολογία τουλάχιστον 30 μονάδες και ανεξαρτήτως επίδοσης σε επιμέρους μαθήματα, για δε το εξάμηνο εγγραφής αυτών ότι προβλέπεται και για τους άλλους επιτυχόντες με συνολική βαθμολογία πάνω από 30 μονάδες και πάνω από 10 μονάδες στα επιμέρους μαθήματα. Μία έρευνα στο διαδίκτυο θα σας πείσει για όλα αυτά. • Πιστεύω ότι το πνεύμα του νομοθέτη του ν.4485/2017 ήταν, να εντάξουν τα Α.Ε.Ι. την παραπάνω διάταξη στους Εσωτερικούς Κανονισμούς. Γιατί δεν είναι δυνατόν να ευνοούνται υποψήφιοι για μερικά χρόνια, παραβιάζοντας έτσι τις αρχές της ίσης μεταχείρισης όλων των υποψηφίων. • Τώρα έρχεστε και δίνετε την δυνατότητα στα ΑΕΙ να μην καλύπτουν τις κενές θέσεις αφού λέτε ότι δύνανται να καλύπτονται. Παραβιάζεται έτσι η Συνταγματική Αρχή της Ισότητας αφού θα υπάρχουν άτομα: α. που πήραν ή θα πάρουν πτυχίο και που εγγράφηκαν με την διάταξη για την πλήρωση των κενών θέσεων και μάλιστα στο εξάμηνο που προβλέπεται και για τους άλλους. Δεν θα υπάρχει ισότητα, στους υποψηφίους με τον νέο νόμο, με αυτούς των προηγουμένων ετών. Ακόμη και μεταξύ των νέων υποψηφίων δεν θα υπάρχει ισονομία, αφού σε άλλα ΑΕΙ θα εγγράφονται επιτυχόντες με την διάταξη αυτή και σε άλλα ΑΕΙ όχι. β. επίσης η μη υποχρεωτική πλήρωση των κενών θέσεων από όλα τα ΑΕΙ θα αποτελεί άνιση μεταχείριση εις βάρος των υποψηφίων που, για λόγους οικογενειακούς, οικονομικούς ή επαγγελματικούς, δεν θα μπορούν να μετακινηθούν μακριά από το τόπο κατοικίας στην περίπτωση που θα πρέπει να επιλέξουν για εξετάσεις ΑΕΙ που θα εφαρμόζουν την διάταξη αυτή και που θα τυγχάνει να είναι μακριά από τον τόπο κατοικίας. Πρέπει να είναι υποχρεωτικό από τα ΑΕΙ η πλήρωση των κενών θέσεων με υποψηφίους με συνολική βαθμολογία τουλάχιστον 30 μονάδες και ανεξαρτήτως επίδοσης σε επιμέρους μαθήματα, και το εξάμηνο εγγραφής αυτών ότι προβλέπεται και για τους άλλους επιτυχόντες ή σωστό και δίκαιο θα ήταν να εγγράφονται στο εξάμηνο που προβλέπεται για τους άλλους, με αντίστοιχη χρέωση του συγκεκριμένου μαθήματος για παρακολούθηση και να μην τιμωρούνται με την εγγραφή τους στο πρώτο εξάμηνο. Διαφορετικά παραβιάζεται η Βασική Συνταγματική Αρχή της Ισότητας και δημιουργούνται φοιτητές δύο ταχυτήτων.