Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα»ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 114-152)Σχόλιο του χρήστη Κατερίνα Κ. | 20 Ιουλίου 2025, 16:16
ΑΡΘΡΟ 120 - Επιστημονικές Επιτροπές Μουσικής και Καλλιτεχνικής Παιδείας – Πρόταση τροποποίησης εγκυκλίου μεταθέσεων, αποσπάσεων και μετατάξεων σε Μουσικά Σχολεία Η πρόταση αυτή αφορά την αντικατάσταση του σημερινού καθεστώτος αδιαφάνειας με την κατάρτιση ενιαίου και διαφανούς θεσμικού πλαισίου για τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ79.01 και ΤΕ16 (εκπαιδευτικοί μουσικής), για τα Μουσικά Σχολεία. Εισηγείται ξεκάθαρη και διαφανή μοριοδότηση για τον τρόπο επιλογής, μετάθεσης ή απόσπασης των εκπαιδευτικών σε Μουσικά Σχολεία ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΕΙΜΕΝΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΤΟΣΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ (περ. Ι΄ του άρθρου 16 του ν. 1824/1988 (296Α΄), όπως τροποποιήθηκε από την παρ. 9 του άρθρου 9 του ν. 3391/2005 (240Α΄) και το άρθρο 53 του ν. 4653/2020 (12Α΄), του π.δ. 50/1996 (45Α΄), όπως τροποποιήθηκε από την περ. Β΄ του άρθρου 8, του π.δ. 100/1997 (94Α΄), της περ. Β΄ του άρθρου 8 του π.δ. 100/1997 όπως αυτό μερικώς αντικαταστάθηκε από την παρ. 3 του άρθρου 205 του ν. 4610/2019 (70Α΄), του άρθρου 53 του ν. 4653/2020 που προστέθηκε στην παράγραφο 4 της 3345/2.9.1988 Υ.Α., η οποία κυρώθηκε με την περίπτωση Ι΄ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 1824/1988, όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 205 του ν. 4610/2019 και το άρθρο 60 του ν. 4692/2020 (111Α΄) όπως ισχύει.). ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ: ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ. Σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία, που ξεκάθαρα προβλέπει ότι λαμβάνεται υπόψη, τόσο για τους εκπαιδευτικούς γενικής παιδείας όσο για τους εκπαιδευτικούς μουσικής παιδείας των Μουσικών Σχολείων, “η επιμόρφωση, η μετεκπαίδευση, η προηγούμενη διδακτική εμπειρία στα Μουσικά Σχολεία, οι μεταπτυχιακές σπουδές, η επιστημονική συγκρότηση και γενικά τα αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα των υποψηφίων προς μετάθεση εκπαιδευτικών” (παρ. 3 του άρθρου 205 του ν. 4610/2019), είναι απαραίτητο να θεσπιστεί ένα δίκαιο σύστημα μοριοδότησης των προσόντων αυτών που να περιλαμβάνει τη ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ, το ΔΕΥΤΕΡO ΠΤΥΧΙO ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ, το ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ, το ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ, τις ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ-ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ από επίσημους φορείς μεγάλης διάρκειας, τη συμμετοχή σε ΣΥΝΕΔΡΙΑ, ΑΡΘΡΑ, ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ κτλ., τις ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ, καθώς και τη ΓΝΩΣΗ Υ/Η και ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ. Ειδικά για τη μοριοδότηση των ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ, να ληφθούν υπόψη όσα πτυχία αναγνωρίστηκαν με τον ν.4386/2016, άρθρο 29, που αφορά την αναγνώριση Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών τίτλων αποκλειστικά σε καλλιτεχνικούς κλάδους (μουσικής, χορού κτλ.). Σε κάθε περίπτωση, η τυχόν μοριοδότηση του πτυχίου διορισμού (δηλαδή του βασικού πτυχίου) και άρα ο διαχωρισμός των εκπαιδευτικών μουσικής σε ΠΕ/ΤΕ εις βάρος των ΤΕ16, είναι εντελώς αδόκιμος και αβάσιμος, από τη στιγμή που και οι μεν και οι δε έχουν προσληφθεί και υπηρετούν σε κοινές θέσεις του ιδίου αντικειμένου / μουσικής ειδίκευσης. Κάτι τέτοιο ευνοεί σκανδαλωδώς τους ΠΕ εις βάρος των ΤΕ, είναι προδήλως αντισυνταγματικό, είναι ενάντια στην αρχή της ισότητας και δεν προβλέπεται από κανέναν νόμο μεταθέσεων σε όλο το δημόσιο τομέα. ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. Μοριοδότηση του συνόλου της σχετικής προϋπηρεσίας. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί οι οποίοι διεκδικούν μετάθεση και υπηρετούν πέραν της 20ετιας μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους. ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ. Να προβλεφθούν μόρια για ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, ΠΑΙΔΙΑ, ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ, ΜΟΡΙΑ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ, όπως ακριβώς ισχύουν στις γενικές μεταθέσεις. Επιπλέον όσον αφορά τον τρόπο επιλογής, μετάθεσης ή απόσπασης των εκπαιδευτικών σε Μουσικά Σχολεία προτείνουμε να ισχύσουν: 1. δυνατότητα μετάθεσης-απόσπασης και των ΤΕ16 σε σχολεία γενικής παιδείας 2. μεταθέσεις και αποσπάσεις σε Μουσικά Σχολεία για τους κλάδους ΠΕ79.01 και ΤΕ16 αποκλειστικά στον ίδιο κλάδο και στην ίδια μουσική ειδίκευση που απορρέει από τον τίτλο με τον οποίο διορίστηκε ο/η εκπαιδευτικός / δικαίωμα αλλαγής ειδίκευσης μέσω μετάταξης 3. αμοιβαίες μεταθέσεις εκπαιδευτικών από Μουσικό Σχολείο σε άλλο Μουσικό Σχολείο ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Η σχετική νομοθεσία υφίσταται, ωστόσο απαιτείται η εφαρμογή της με τρόπο που να αποτυπώνεται σε μετρήσιμα -και μη αμφισβητούμενα- κριτήρια. Η προτεινόμενη μοριοδότηση απαιτείται να ενθαρρύνει ουσιαστικά τη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και να αναγνωρίζει τα επαγγελματικά προσόντα και τις δυνατότητες εξέλιξης των εκπαιδευτικών μουσικής στα Μουσικά Σχολεία. το κείμενο υπογράφεται από 50 και πλέον εκπαιδευτικούς ΤΕ16 των Μουσικών Σχολείων