Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα»ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 114-152)Σχόλιο του χρήστη ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΣΑΕΚ ΑΜΕΑ ΠΥΛΑΙΑΣ ΧΟΡΤΙΑΤΗ ΚΑΙ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ | 20 Ιουλίου 2025, 19:19
Πάγιο κοινό αίτημά μας είναι η τοποθέτηση Ψυχολόγου και Κοινωνικού Λειτουργού στις δύο Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ) ΑμεΑ που λειτουργούν στη χώρα. Πιστεύουμε πως η τρέχουσα διαβούλευση αποτελεί ουσιαστική ευκαιρία για να γίνει ένα σημαντικό βήμα προς την ενίσχυση της υποστήριξης των σπουδαστών μας, οι οποίοι αντιμετωπίζουν αυξημένες ανάγκες: Γιατί είναι αναγκαίοι ο Ψυχολόγος και ο Κοινωνικός Λειτουργός στις ΣΑΕΚ ΑμεΑ: 1. Υποστήριξη της ψυχικής υγείας των καταρτιζομένων Πολλοί σπουδαστές αντιμετωπίζουν αυξημένες ψυχοκοινωνικές προκλήσεις λόγω της αναπηρίας τους ή και των κοινωνικών συνθηκών. Η ψυχική υγεία αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη συμμετοχή και πρόοδο στην εκπαιδευτική διαδικασία. 2. Ενίσχυση της ένταξης και της συμμετοχής Οι ειδικοί αυτοί μπορούν να στηρίξουν την κοινωνική ένταξη των σπουδαστών στο σχολικό περιβάλλον, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση, την κοινωνικότητα και τις διαπροσωπικές τους δεξιότητες. 3. Παροχή εξατομικευμένης υποστήριξης Ο Ψυχολόγος και ο Κοινωνικός Λειτουργός μπορούν να εντοπίσουν έγκαιρα ψυχολογικές ή κοινωνικές δυσκολίες και να παρέμβουν με κατάλληλους τρόπους, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες. 4. Συνεργασία με τις οικογένειες Η στήριξη δεν περιορίζεται μόνο στον σπουδαστή αλλά επεκτείνεται και στο οικογενειακό του περιβάλλον, ενισχύοντας τη συνολική δυναμική υποστήριξης. 5. Διασύνδεση με υπηρεσίες και φορείς Ο Κοινωνικός Λειτουργός παίζει κομβικό ρόλο στη διασύνδεση των σπουδαστών με υπηρεσίες πρόνοιας, υγείας, εργασίας ή άλλους υποστηρικτικούς φορείς. 6. Αντιμετώπιση κρίσεων Παρουσία ειδικών στο εκπαιδευτικό περιβάλλον εξασφαλίζει την άμεση και επαγγελματική διαχείριση κρίσεων (ψυχολογικών ή οικογενειακών) που ενδέχεται να προκύψουν. 7. Εναρμόνιση με καλές ευρωπαϊκές πρακτικές Η ύπαρξη διεπιστημονικής ομάδας σε εκπαιδευτικές δομές Επαγγελματικής Κατάρτισης για ΑμεΑ είναι διεθνώς αναγνωρισμένη καλή πρακτική, την οποία η Ελλάδα οφείλει να υιοθετήσει συστηματικά. Για τα παραπάνω προτείνουμε την προσθήκη άρθρου ως εξής: Στο άρθρο 32 παρ.2 του Νόμου 4763/2020 (Διοικητική οργάνωση των Ι.Ε.Κ.) προστίθεται εδάφιο στ) ως εξής: «στ) Τα Γ.Ε.Α.Σ. των ΣΑΕΚ για Άτομα με Αναπηρία στελεχώνονται (επιπλέον των Συντονιστών Συμβούλων σταδιοδρομίας) με Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς, οι οποίοι παρέχουν ψυχοκοινωνική υποστήριξη, ενημέρωση και συμβουλευτική καθοδήγηση σε όσους φοιτούν στις δομές αυτές. Σε κάθε Γ.Ε.Α.Σ. των ΣΑΕΚ για Άτομα με Αναπηρία απασχολούνται ένας (1) ψυχολόγος και ένας (1) κοινωνικός λειτουργός.» Οι Διευθυντές των ΣΑΕΚ ΑμεΑ Πυλαίας Χορτιάτη και Αγίας Παρασκευής Γιώργος Τσικουδής Θοδωρής Λουκίσας