• Σχόλιο του χρήστη 'Τζανάκης Γεώργιος' | 21 Ιουλίου 2025, 11:56

    Ὁλίγα, ἀπὸ τὰ πάμπολλα ποὺ ἐγείρονται, ἀλλὰ καίρια, ἐρωτήματα σχετικὰ μὲ τὸ συγκεκριμένο νομοσχέδιο , κατὰ τὴ γνώμη μου, εἶναι: 1) Ἡ Μονὴ Σινά σὲ ποία ἐσωτερικὴ διοικητικὴ κατάστασι εὑρίσκεται; Διοικεῖται κανονικὰ , ὅπως προβλέπεται ἀπὸ τὸν Κανονισμὸ λειτουργίας τῆς Μονῆς τοῦ 1971; (ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ , ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 1971 στὸ ἐξῆς ΘΚ) Ὁ ὑπέργηρος ἡγούμενος τῆς Μονῆς, Ἀρχιεπίσκοπος, εἶναι εἰς θέσιν, λόγῳ τῆς ἡλικίας του καὶ τῆς ὑγείας του, νὰ παρακολουθεῖ καὶ νὰ ἀντιμετωπίζει ἐπαρκῶς , καὶ συμφώνως πρὸς τὰ συμφέροντα τῆς Μονῆς, τὶς προκλήσεις καὶ τὰ προβλήματα ποὺ προκύπτουν; Τὰ διοικητικὰ ὄργανα τῆς ἀδελφότητος ὑπάρχουν, λειτουργοῦν καὶ ἀποφασίζουν ὅπως προβλέπεται ἤ εἶναι ἀνενεργὰ καὶ οἱ ἀποφάσεις λαμβάνονται ἀπὸ ὅσους εὑρίσκονται πλήσίον καὶ πίσω ἀπὸ τὸν ἡγούμενο ὁ ὁποῖος, συνήθως, ζεῖ ἐκτὸς τῆς Μονῆς καὶ ἐκτὸς τῆς χώρας; Ὅλη ἡ συγκεκριμἐνη νομοθετικὴ διαδικασία ἔχει συζητηθεῖ ἀρμοδίως στὰ ὄργανα τῆς Μονῆς ἀπὸ ὅλη τὴν ἀδελφότητα (στὴν Γενικὴ τῶν Πατέρων Συνέλευσι, ΘΚ Ἄρθρ.9) καὶ ἔχουν ληφθεῖ οἱ ἀποφάσεις ἀπὸ ὅλους, μὲ πληρη συναίσθησι τῶν πιθανῶν ἐπιπτώσεων γιὰ τὸ μέλλον τῆς Μονῆς; Ἄν δὲν ὑπάρχουν τέτοιες ἀποφάσεις, πῶς προχωροῦν τέτοιες σοβαρὲς, καὶ ἴσως καθοριστικὲς, γιὰ τὸ μέλλον τῆς Μονῆς διαδικασίες; Οἱ ἀρμοδιότητες τοῦ Ἀρχιεπισκόπου καὶ τῆς Ἱερᾶς Συνάξεως εἶναι ἐκτελεστικὲς καὶ ὄχι νομοθετικὲς (ΘΚ Ἄρθρ.16) ἄρα τὸ συγκεκριμένο νομοσχέδιο δὲν εὑρίσκεται ἐντὸς τῶν πλαισίων τῶν ἀρμοδιοτήτων τους, ἄν δὲν εἶναι ἀπόφασις τῆς Γενικῆς Συνελεύσεως τῶν Πατέρων. 2) Συστήνεται ΝΠΔΔ στὴν Ἑλλάδα μὲ τὴν ἐπωνυμία: «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα» (ἁρθρ.1 γ) γιὰ νὰ εκπροσωπήσῃ τὴν ««Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή Αγίας Αικατερίνης του Αγίου και Θεοβαδίστου Όρους Σινά» (εφεξής: η Μονή), (ἁρθρ.1 α) γιὰ «τὴν υποστήριξη του έργου της Μονής (ἁρθρ.1 α) και «διαχείριση της ανατεθείσας περιουσίας της Μονής προς το ΝΠΔΔ» (ἁρθρ.1 α). Ὁ τίτλος τοῦ ἐν Ἐλλάδι ΝΠΔΔ καὶ τῆς ἐν Αἰγύπτῳ Μονῆς εἶναι ἴδιος μὲ μόνη διαφορὰ τὶς λέξεις «στὴν Ἑλλάδα» τοῦ ΝΠΔΔ· Μπορεῖ, ὅταν χρησιμοποιεῖται συνοπτικῶς ἤ ἀπλῶς ὡς «Μονή», νὰ δημιουργήσει σύγχισι ὅπως καὶ ἡ σκόπιμη χρησιμοποίησί του ἐντὸς τῆς Αἰγύπτου ἤ σὲ διεθνὲς ἐπίπεδο. (Ἐπὶ παραδείγματι νὰ διαδίδουν οἱ ἐπίβουλοι τῆς Μονῆς ἐντὸς τῆς Αἰγύπτου ὅτι ἡ ἔδρα της εἶναι στὴν Ἑλλάδα καὶ θέλει νὰ καρπώνεται κέρδη καὶ ἰδιοκτησία ἐντὸς τῆς Αἰγύπτου). Ἐπιβαλόμενη θὰ ἦτο ἄλλη ὀνομασία γιὰ τὸ ΝΠΔΔ. Πχ « Ἐν Ἑλλάδι Ἰδρυμα βοηθείας (ἤ ἐπικουρίας) τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σινά» ἤ «Ἐν Ἑλλάδι Ἐξαρχία τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σινά», ὥστε νὰ εἶναι ἐμφανῆς ἡ διάκρισις τοῦ Ἱδρύματος ἀπὸ τὴν καθεαυτὴν Μονή τοῦ Σινά. 3) Οἱ σκοποὶ του ΝΠΔΔ καὶ τὰ μέσα ἐκπλήρωσης τῶν σκοπῶν του (ἄρθρο 4 νομοσχεδίου) καλύπτουν ὅλες τὶς δραστηριότητες καὶ ἀρμοδιότητες τῆς Μονῆς, ὅπως περιγράφονται στούς ΘΚ -προσθέτοντας ἀπλῶς περιπτώσεις ποὺ ἄπτονται τῶν σημερινῶν τεχνολογικῶν καὶ χρηματοδοτικῶν καὶ ἐπιχειρηματικῶν δυνατοτήτων. Αὐτὸ δημιουργεῖ τὴν δυνατότητα ἡ Μονὴ νὰ διοικεῖται «ἐξ ἀποστάσεως» καὶ μάλιστα παρακάμπτοντας τὴν Ἱερὰ Σύναξι καὶ τὴν Γενικὴ Συνέλευσι τῶν Πατέρων, ὅσο καὶ ἄν ἀναφέρονται στὸ νομοσχέδιο «ἐγκρίσεις καὶ ἐξουσιοδοτήσεις». Δηλαδὴ νομοθετεῖται καὶ κατοχυρώνεται ἡ παροῦσα κατάστασις διοικήσεως τῆς Μονῆς ἐξ ἀποστάσεως ἀπὸ τὴν γηραιὸ Ἀρχιεπίσκοπο καὶ τοὺς πέριξ αὐτοῦ. Αὐτὸ προκύπτει ἐκ τῆς προβλεπομένης συνθέσεως τοῦ Διοικητικοῦ Συμβουλίου (ΔΣ). (ἄρθρο8) Πρόεδρος ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Σινά, μέλη ὁ Δικαίος καὶ ὁ Ἐκπρόσωπος στὴν Ἑλλάδα καὶ δύο λαϊκοί. Συμφώνως μὲ τὸ Ἄρθρο 9 παρ.4 «Τὸ Διοικητικό Συμβούλιο βρίσκεται σε απαρτία όταν παρίστανται τρία (3) τουλάχιστον από τα μέλη του, μεταξύ των οποίων ο Πρόεδρος ή, σε περίπτωση κωλύματος ή απουσίας του, ο αναπληρωτής του». Ἄρα ὑπάρχει περίπτωσις νὰ λαμβάνονται ἀποφάσεις γιὰ τὴν Μονὴ ἀπὸ τὸν Ἀρχιεπίσκοπο καὶ τοὺς δύο λαϊκούς (τρία μέλη συνολικῶς)!!! [Δεδομένου δὲ ὅτι ἡ θητεία στὸ ΔΣ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου, τοῦ Δικαίου καὶ τοῦ Ἐκπροσώπου «εἶναι ἀπεριόριστη και παύεται με την απώλεια της ιδιότητας του Καθηγούμενου της Μονής και Αρχιεπισκόπου του Σινά, Φαράν και Ραϊθώ, του Δικαίου και του Αποκρισάριου (Εκπροσώπου) ή Επιτρόπου της Μονής, αντίστοιχα» (Ἄρθρο 8, παρ.3), ἀλλὰ ὁ Δικαίος ὑποδεικνύεται ἤ παύεται κατόπιν εἰσηγήσεως τοῦ Ἀρχιεπισκόπου πρὸς τὴν Γενικὴ Συνέλευσι ἤ ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Ἀρχιεπίσκοπο σὲ περιπτώσεις δυσλειτουργίας τῶν ὀργάνων , ὅπως τὴν παροῦσα, ὅπου ἡ Ἱερὰ Σύναξις καὶ ἡ Γενικὴ Συνέλευσι τῶν Πατέρων δὲν λειτουργοῦν· φαίνεται ὅλη ἡ διοίκησις νὰ εὐρίσκεται στὰ χέρια τοῦ Ἀρχιεπισκόπου]. 4) Αὐξάνει τὴν δέσμευσι τῆς Μονῆς μὲ τὶς διοικητικὲς δομὲς τοῦ Ἑλλαδικοῦ Κράτους θέτωντας σὲ κίνδυνο τὴν ἀνεξαρτησία καὶ τὰ προνόμια της (ἄρθρα5 καὶ 8 ΘΚ) Λόγῳ αὐτῶν θεωρῶ ἐπιβεβλημένη τὴν ἀναβολὴ τῆς καταθέσεως τοῦ Νομοσχεδίου πρὶντὴν ὀμαλοποίησι τῆς διοικητικῆς καταστάσεως τῆς μονῆς καὶ τὴν ἔγκρισί του ἀπὸ τὰ προβλεπόμενα ὄργανα ὅπως περιγράφεται ἀνωτέρῳ.