Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα»ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 114-152)Σχόλιο του χρήστη ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΝΠΔΔ | 21 Ιουλίου 2025, 14:32
Θέμα: Προσθήκη άρθρου 15Α στον ν. 4823/2021 – Στελέχωση των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. με Επισκέπτες Υγείας (ΠΕ25) Στο πλαίσιο της διαβούλευσης για την προτεινόμενη προσθήκη του άρθρου 15Α στον ν. 4823/2021, και ειδικότερα ως προς τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων Εκπαιδευτικών και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., κρίνεται απαραίτητο να επισημανθεί ένα σημαντικό κενό που παραμένει στην οργανωτική στελέχωση των εν λόγω δομών: η απουσία πρόβλεψης για οργανικές θέσεις Επισκεπτών Υγείας του κλάδου ΠΕ25. Οι Επισκέπτες Υγείας διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στη διεπιστημονική αξιολόγηση και υποστήριξη των μαθητών: • Συμβάλλουν στην πρόληψη και προαγωγή της σχολικής υγείας. • Υποστηρίζουν οικογένειες και σχολικές μονάδες σε θέματα υγιεινής, ασφάλειας, εμβολιαστικής κάλυψης και δημόσιας υγείας. • Συνεργάζονται με τις άλλες ειδικότητες Ε.Ε.Π. στο πλαίσιο πολυπαραγοντικής προσέγγισης των αναγκών των μαθητών. Νομοθετικό κενό – Αναγκαία η συμπερίληψη Παρά την αναγνώριση της αναγκαιότητας όλων των ειδικοτήτων του Ε.Ε.Π., η συγκεκριμένη ρύθμιση αγνοεί πλήρως τον κλάδο ΠΕ25: • Δεν προβλέπεται καμία οργανική θέση Επισκέπτη Υγείας στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. • Η απουσία αυτή δημιουργεί ανισορροπία στη στελέχωση και περιορίζει την ολιστική υποστήριξη των μαθητών. Πρόταση Προτείνεται η τροποποίηση και συμπλήρωση της παρ. 2 του άρθρου 15Α, ώστε να περιληφθούν οργανικές θέσεις Επισκεπτών Υγείας (ΠΕ25). Οι θέσεις αυτές θα πρέπει να κατανέμονται ισόρροπα στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., με βάση πληθυσμιακά και γεωγραφικά κριτήρια, καθώς και με βάση τον αριθμό μαθητών που υποστηρίζονται. Η ενσωμάτωση των Επισκεπτών Υγείας στο δίκτυο των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. αποτελεί θεμελιώδη προϋπόθεση για τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου, ολιστικού και αποτελεσματικού πλαισίου υποστήριξης του μαθητικού πληθυσμού, σύμφωνα με τις αρχές της διεπιστημονικότητας και της ισότιμης πρόσβασης στις υπηρεσίες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Με εκτίμηση, Πανελλήνιος Σύλλογος Επισκεπτών Υγείας