• Σχόλιο του χρήστη 'Αργυρώ Τ.' | 21 Ιουλίου 2025, 16:04

    Σχόλιο για τη διαβούλευση – Άρση διάταξης περί κάλυψης πολλαπλών σχολικών μονάδων από Σχολικό Νοσηλευτή Αναφορικά με τη διάταξη που ορίζει ότι ο Σχολικός Νοσηλευτής υποστηρίζει, πέραν της σχολικής μονάδας τοποθέτησής του, και μαθητές που φοιτούν σε συστεγαζόμενα ή/και όμορα σχολεία εντός ακτίνας πεντακοσίων (500) μέτρων, θα ήθελα να εκφράσω τη σαφή και τεκμηριωμένη αντίθεσή μου. Η πρόβλεψη αυτή είναι επικίνδυνη για την υγεία των μαθητών και υποβαθμίζει τον ρόλο του Σχολικού Νοσηλευτή, ενώ ταυτόχρονα ακυρώνει την πρόοδο που έχει επιτευχθεί τα τελευταία χρόνια στη σχολική υγειονομική φροντίδα. Είναι αδιαμφισβήτητο ότι κάθε σχολείο οφείλει να διαθέτει Σχολικό Νοσηλευτή, ανεξαρτήτως του αν φοιτούν σε αυτό μαθητές με διαγνωσμένες παθήσεις. Το σχολικό περιβάλλον περιλαμβάνει μαθητές όλων των ηλικιών και αναγκών, και κάθε ημέρα ενέχει πιθανά ιατρικά περιστατικά που απαιτούν άμεση και εξειδικευμένη αντίδραση. Παρόλα αυτά, σήμερα Σχολικός Νοσηλευτής τοποθετείται μόνο σε σχολεία όπου υπάρχει σχετική ιατρική γνωμάτευση δημοσίου νοσοκομείου και έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να παρέχει εξατομικευμένη φροντίδα σε παιδιά με σοβαρές ή χρόνιες παθήσεις. Ο Σχολικός Νοσηλευτής είναι σταθερό και κρίσιμο μέλος της σχολικής κοινότητας και έχει ευθύνη όχι μόνο για τα παιδιά με γνωματεύσεις, αλλά για όλους τους μαθητές του σχολείου. Πρέπει να είναι παρών σε κάθε έκτακτο συμβάν: λιποθυμίες, τραυματισμούς, κρίσεις πανικού, αλλεργικά σοκ ή ακόμα και ανακοπές – περιστατικά που απαιτούν παρουσία στο λεπτό, όχι "εντός ακτίνας 500 μέτρων". Η μετακίνηση μεταξύ σχολικών μονάδων καθυστερεί την παροχή πρώτων βοηθειών, αποδυναμώνει τη συστηματική παρακολούθηση παιδιών με χρόνια νοσήματα, δημιουργεί σύγχυση στον ρόλο, στην ευθύνη και στον συντονισμό, και εκθέτει σε σοβαρό κίνδυνο τη ζωή και την υγεία των μαθητών. Αντί η Πολιτεία να ενισχύει τον θεσμό του Σχολικού Νοσηλευτή με γενικευμένη παρουσία σε όλα τα σχολεία, αυτή η νέα ρύθμιση τον αποδυναμώνει και μας πηγαίνει ακόμη πιο πίσω από το ελάχιστο που έχει κατακτηθεί: την ύπαρξη ενός σταθερού προσώπου φροντίδας για μαθητές με σοβαρές ανάγκες. Η πλήρης και σταθερή υγειονομική κάλυψη των μαθητών, η πρόληψη σοβαρών επεισοδίων από καθυστέρηση αντίδρασης, και η ασφάλεια όλων των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον δεν επιτρέπουν "χωροταξικές εκπτώσεις" στην υγεία.