• Σχόλιο του χρήστη 'Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Μαθηματικών Ειδικής Αγωγής (Π.Ε.Σ.Μ.Ε.Α.)' | 21 Ιουλίου 2025, 16:40

    Άρθρο 122 Στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. όπως ισχύει από την ίδρυση τους (Κ.Δ.Α.Υ.) μέχρι και σήμερα, μία από τις σημαντικότερες λειτουργίες που έχουν είναι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αναγκών ή εμποδίων στη μάθηση των μαθητών/μαθητριών προσχολικής και σχολικής ηλικίας, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών/μαθητριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και η έκδοση σχετικής αξιολογικής έκθεσης. Η αξιολόγηση αυτή γίνεται από διεπιστημονική ομάδα που αποτελείται από το Εκπαιδευτικό και το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό. Το Εκπαιδευτικό Προσωπικό τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αξιολογεί δύο συγκεκριμένα μαθησιακά αντικείμενα τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Αυτή τη στιγμή το άρθρο 122 του σχεδίου νόμου προσθέτει οργανικές θέσεις για την αξιολόγηση των Μαθηματικών στους κλάδους ΠΕ03 ή ΠΕ04. Πέρα λοιπόν από τους καθόλα αρμόδιους δηλαδή τους Μαθηματικούς ΠΕ03 για την αξιολόγηση των μαθηματικών και στους ΠΕ04 δηλαδή σε Φυσικούς, Χημικούς, Βιολόγους, Γεωλόγους οι οποίοι καλούνται να αξιολογήσουν Μαθηματικά ως Μαθηματικοί. Όμως οι ΠΕ04 όπως όλοι γνωρίζουμε δεν είναι Μαθηματικοί και δεν έχουν ανάθεση τα Μαθηματικά τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο. Στους μαθητές/μαθήτριες στα ΚΕΔΑΣΥ αξιοποιούνται σταθμισμένα εργαλεία για τα μαθηματικά όπως το Κριτήριο Μαθηματικής Επάρκειας με το οποίο ένας μαθηματικός μπορεί να διερευνήσει κατά πόσο η μαθηματική επάρκεια ενός/μιας μαθητή/τριάς είναι ανάλογη του αναπτυξιακού του/της επιπέδου και του μέσου αναμενόμενου για την τάξη φοίτησης του/της. Επιπλέον, χορηγούνται άτυπα τεστ που θα πρέπει να τα σχεδιάσει μαθηματικός διότι θα πρέπει να λάβει υπόψη εκτός των χαρακτηριστικών που αντιστοιχούν σε βασικές μαθησιακές δυσκολίες και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα των προηγούμενων 2 τουλάχιστον τάξεων σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών των μαθηματικών. Προφανώς, μόνο ένας μαθηματικός γνωρίζει τους στόχους ανάλογα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών των Μαθηματικών αφού αυτός διδάσκει πάνω στην επιστήμη του σε όλες τις τάξεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Δεν μπορούν λοιπόν οι ΠΕ04 να αξιολογούν παιδιά στα Μαθηματικά, να αιτιολογούν, να συντάσσουν έκθεση και να προτείνουν παρεμβάσεις. Όταν κάτι τέτοιο συμβαίνει η όλη αξιολόγηση είναι αναξιόπιστη και μπορεί να έχει δραματικές επιπτώσεις για το παιδί. Μια διαδικασία λοιπόν που έχει βαρύνουσα σημασία για τη μελλοντική εξέλιξη ενός παιδιού δεν μπορεί το κράτος να μην τη θωρακίσει επιστημονικά δίνοντας το δικαίωμα σε άλλο κλάδο να αντιποιηθεί το επάγγελμα του Μαθηματικού. Ζητούμε: α) τη διαγραφή του «ή Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04)» από την περίπτωση δ) στο άρθρο 122 του σχεδίου νόμου, οπότε και να γίνει: «Άρθρο 15A … δ) Μαθηματικών (ΠΕ03): σαράντα πέντε (45) θέσεις.» β) και την τροποποίηση της παραγράφου 1 του άρθρου 15 στον ν. 4823/2021 (Α΄ 136), όσο αφορά την υποπερίπτωση αδ) με τη διαγραφή του «ή Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04)» οπότε να γίνει «αδ) Μαθηματικών (ΠΕ03): σαράντα επτά (47) θέσεις.» Η στρεβλή αυτή διάταξη έχει οδηγήσει ώστε να έχουν τοποθετηθεί οργανικά, μετά από μετάθεση στα ΚΕΔΑΣΥ από το 2019 μέχρι σήμερα μόλις 16 Μαθηματικοί (40%) έναντι 24 Φυσικών Επιστημών (60%)! Δηλαδή σε 24 ΚΕΔΑΣΥ τα παιδιά αξιολογούνται στα Μαθηματικά από μη Μαθηματικούς με ότι συνέπειες έχει κάτι τέτοιο. Παρακαλούμε θερμά για τη θεραπεία των παραπάνω διατάξεων. Με εκτίμηση, εκ του Δ.Σ. του Πανελληνίου Επιστημονικού Συλλόγου Μαθηματικών Ειδικής Αγωγής(Π.Ε.Σ.Μ.Ε.Α.) Ο Πρόεδρος Πατήρ Μανώλης Πνευματικάκης