Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα»ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 114-152)Σχόλιο του χρήστη Βασίλης Χριστινάκης | 21 Ιουλίου 2025, 21:38
Σχετικά με το άρθρο 122 ενώ ορθά προσθέτει οργανικές θέσεις στα ΚΕΔΑΣΥ δυστυχώς δε διορθώνει μια σκανδαλώδη και στρεβλή κατάσταση στο άρθρο 15 του Νόμου 4823/2021 με την οποία δίνει οργανικές θέσεις σε ΠΕ04 Φυσικών Επιστημών για να αξιολογήσουν στα μαθηματικά τα παιδιά που παραπέμπονται στο ΚΕΔΑΣΥ ! Αντ’ αυτού απλά προσθέτει με το άρθρο 15Α στον παραπάνω νόμο νέες οργανικές θέσεις "δ) Μαθηματικών (ΠΕ03) ή Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04): σαράντα πέντε (45) θέσεις." Δεν είναι απλά σκάνδαλο αλλά και κατάντια να μη γίνει διόρθωση αυτή της διάταξης που μπήκε από το παράθυρο στο παρελθόν, πολύ πιθανό για καθαρά συντεχνιακούς λόγους. Όλοι όσοι είμαστε στο χώρο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης γνωρίζουμε ότι η εκπαιδευτική αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών που προσέρχονται στα ΚΕΔΑΣΥ αφορά δύο και μόνο δύο μαθησιακά αντικείμενα, τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Το αυτονόητο είναι λοιπόν όπως ήταν από την ίδρυση των ΚΔΑΥ η αξιολόγηση αυτή να γίνεται από τους πλέον επιστημονικά και παιδαγωγικά αρμόδιους, δηλαδή στην Α/θμια εκπ/ση Νηπιαγωγούς και Δασκάλους στη δε Β/θμια εκπ/ση από Φιλόλογο και Μαθηματικό αντίστοιχα. Όμως όχι, από τον Νόμο 4547/2018 και έπειτα η λογική, το αυτονόητο, έγινε κομμάτια με την προσθήκη δίπλα από τις οργανικές θέσεις των “Μαθηματικών (ΠΕ03)” του “ή Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04)”. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; ότι τα μαθηματικά στη Βθμια τα αξιολογούν ειδικότητες Χημικών, Φυσικών, Γεωλόγων, Βιολόγων που δεν έχουν ως επιστημονικό αντικείμενο μια από τις μεγαλύτερες επιστήμες της ανθρωπότητας. Μα μπορούν; Φυσικά, και μπορούν αφού κάνουν αίτηση να μετατεθούν/αποσπασθούν/διοριστούν σε ένα ΚΕΔΑΣΥ αυτοί θεωρούν ότι είναι Μαθηματικοί και αξιολογούν τα μαθηματικά. Ο νόμος τους δίνει αυτό το απαράδεκτο δικαίωμα και εκείνοι έχουν το θράσος να το εκμεταλλεύονται. Βέβαια, αυτό έχει ένα κόστος στους συναδέλφους Μαθηματικούς, στα ίδια τα παιδιά των οποίων η αξιολόγηση και η τελική έκθεση είναι αναξιόπιστη και πάνω από όλα στην κοινή μας λογική. Πώς ένας Βιολόγος π.χ. μπορεί να χορηγήσει σταθμισμένο εργαλείο για την αξιολόγηση των μαθηματικών ή να δημιουργήσει άτυπα τεστ όταν δεν έχει σπουδάσει μαθηματικά, δε διδάσκει μαθηματικά (βαθιά γνώση της ύλης, του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών, της Ειδική Διδακτικής των Μαθηματικών) αλλά και ίσως δεν έδωσε καν μαθηματικά όταν πέρασε στο Πανεπιστήμιο; Πώς θα αναλύσει και θα αξιολογήσει τα όποια αποτελέσματα θα πάρει; πώς θα κάνει προτάσεις προς την οικογένεια και το σχολείο; Θα έχει ποτέ ο εκπαιδευτικός αυτός την ικανότητα να τεκμηριώσει εάν ο μαθητής που αξιολόγησε έχει π.χ. Δυσαριθμησία ; Στη θέση του Βιολόγου βάλτε τον Χημικό, Γεωλόγο, Φυσικό δεν έχει σημασία. Το ότι οι Φυσικοί έχουν ως Β ανάθεση στο Γυμνάσιο και μόνο τα μαθηματικά, δηλαδή για μία έκτακτη κατάσταση για το πολύ 11 ώρες εφόσον οι ίδιοι δε συμπληρώνουν το ωράριο τους και εφόσον υπάρχουν κενές ώρες δεν μπορεί να δικαιολογήσει να έχουν τον αποκλειστικό ρόλο του Μαθηματικού στο ΚΕΔΑΣΥ παίρνοντας οργανική και να αξιολογούν στα μαθηματικά παιδιά Γυμνασίου και Λυκείου. Εκπτώσεις δε χωρούν στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Τα παιδιά μας αξίζουν τα καλύτερα, αξίζουν σεβασμό, αξίζουν επαγγελματίες επιστήμονες με αξιοπρέπεια και αγάπη για την επιστήμη τους και τους μαθητές τους. Η Πολιτεία οφείλει εφόσον της έχει επισημανθεί αυτή η κατάσταση να λάβει τα μέτρα της και η θεραπεία της είναι απλή. Εφόσον η αξιολόγηση γίνεται στα μαθηματικά αυτή πρέπει να γίνει αποκλειστικά από Μαθηματικό (ΠΕ03). Δεν μπορεί να αφήνουμε στην τύχη και σε συντεχνιακά παιχνίδια τη μόνιμη έκθεση αξιολόγησης ενός παιδιού, την οποία θα έχει για όλη του τη ζωή με καθοριστικές συνέπειες σε αυτή. Στηρίζω τη θέση του Πανελληνίου Επιστημονικού Συλλόγου Μαθηματικών Ειδικής Αγωγής (Π.Ε.Σ.Μ.Ε.Α.) και ζητώ: α) τη διαγραφή του «ή Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04)» από την περίπτωση δ) στο άρθρο 122 του σχεδίου νόμου, οπότε και να γίνει: «Άρθρο 15A … δ) Μαθηματικών (ΠΕ03): σαράντα πέντε (45) θέσεις.» β) και την τροποποίηση της παραγράφου 1 του άρθρου 15 στον ν. 4823/2021 (Α΄ 136), όσο αφορά την υποπερίπτωση αδ) με τη διαγραφή του «ή Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04)» οπότε να γίνει «αδ) Μαθηματικών (ΠΕ03): σαράντα επτά (47) θέσεις.» Με εκτίμηση Βασίλης Χριστινάκης ΠΕ03 EAE