• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΗΤΗ' | 21 Ιουλίου 2025, 23:41

    Θέμα: Παρατηρήσεις επί του Άρθρου 146 – «Εξειδίκευση των προϋποθέσεων παροχής σχολικού νοσηλευτή» Αναφορικά με τη διαβούλευση επί του άρθρου 146 του σχεδίου νόμου και ειδικότερα τη ρύθμιση που αφορά την αντικατάσταση της παρ. 5 του άρθρου 34 του ν. 3699/2008, θα θέλαμε να υποβάλουμε τις ακόλουθες παρατηρήσεις και προτάσεις, με γνώμονα την ασφαλή, αποτελεσματική και ισότιμη υποστήριξη των μαθητών με προβλήματα υγείας στο σχολικό περιβάλλον. 1. Κάλυψη πολλαπλών σχολικών μονάδων από έναν νοσηλευτή Η πρόβλεψη υποστήριξης όμορων σχολείων εντός ακτίνας 500 μέτρων από έναν μόνο σχολικό νοσηλευτή, εφόσον δεν συνοδεύεται από σαφή αριθμητικά και ποιοτικά κριτήρια (όπως αριθμός μαθητών ανά νοσηλευτή, σοβαρότητα των περιστατικών, έκταση και προσβασιμότητα), ενέχει σημαντικούς κινδύνους για την επάρκεια και αποτελεσματικότητα της παροχής φροντίδας. Δεν διασφαλίζεται η άμεση παρουσία του νοσηλευτή σε περίπτωση επείγοντος περιστατικού, ενώ είναι πιθανό να ανακύψουν διεκδικήσεις ταυτόχρονης παρουσίας σε διαφορετικές μονάδες. 2. Ασαφής έννοια της «βαρύτητας της πάθησης» Η έννοια της «βαρύτητας της πάθησης» πρέπει να εξειδικευτεί με ιατρικά κριτήρια και πρωτόκολλα, ώστε η διαδικασία τοποθέτησης να είναι διαφανής, δίκαιη και χωρίς περιθώρια αυθαιρεσίας ή άνισης αντιμετώπισης. 3. Αναγκαία εξειδίκευση του προσωπικού Η παροχή σχολικής νοσηλευτικής φροντίδας σε παιδιά και εφήβους προϋποθέτει ειδική εκπαίδευση στην παιδιατρική και στη διαχείριση χρόνιων νοσημάτων, όπως ο Σακχαρώδης Διαβήτης. Είναι αναγκαίο να προβλεφθεί ρητά η απαίτηση αντίστοιχης εξειδίκευσης ή πιστοποίησης για τους σχολικούς νοσηλευτές. 4. Αναγκαιότητα διαβούλευσης κατά την έκδοση της ΚΥΑ Η προβλεπόμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που θα εξειδικεύσει το πλαίσιο εφαρμογής οφείλει να εκδοθεί μετά από συστηματική και ουσιαστική διαβούλευση με επιστημονικούς φορείς (π.χ. Ενώσεις Παιδιάτρων, Ενδοκρινολόγων, Νοσηλευτών), συλλόγους γονέων και εκπαιδευτικών και εκπροσώπους των ασθενών. Η αποτελεσματική και ασφαλής ενσωμάτωση των μαθητών με προβλήματα υγείας στην εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα και κοινωνική υποχρέωση. Κάθε νομοθετική ρύθμιση πρέπει να εξυπηρετεί πρωτίστως την προστασία της υγείας και της αξιοπρέπειας των παιδιών και όχι αποκλειστικά τη διαχειριστική εξοικονόμηση πόρων.