• ΘΕΜΑ: Υπόμνημα Διαμαρτυρίας του ΠΑΣΥΣΝΟ για τον αποκλεισμό του κλάδου ΠΕ25 (Σχολικοί Νοσηλευτές) από τις οργανικές θέσεις των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. – Άρθρο 122 (ν. 4823/2021) Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Σχολικών Νοσηλευτών, διαπιστώνει με έντονη ανησυχία ότι, παρά τον ευαίσθητο και πολυσύνθετο ρόλο των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. (Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης), απουσιάζει συστηματικά από τη στελέχωση των δομών αυτών ο Σχολικός Νοσηλευτής (κλάδου ΠΕ25). Η απουσία αυτή δημιουργεί σοβαρό θεσμικό, υγειονομικό και παιδαγωγικό κενό, το οποίο επισημαίνεται επανειλημμένα από την εκπαιδευτική και επιστημονική κοινότητα. Ο κλάδος ΠΕ25 Σχολικός Νοσηλευτής αποτελεί κρίσιμο και αναπόσπαστο κομμάτι της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, καλύπτοντας τις υγειονομικές και υποστηρικτικές ανάγκες μαθητών με αναπηρία ή/και χρόνιες παθήσεις. Παρά την ουσιαστική συμβολή μας, ο ν. 4823/2021 (άρθρο 15Α), που προβλέπει τη δημιουργία νέων οργανικών θέσεων στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., δεν περιλαμβάνει τον κλάδο μας, γεγονός που δημιουργεί σοβαρή διοικητική, λειτουργική και παιδαγωγική στρέβλωση. Σύμφωνα με τον ν. 3699/2008, άρθρο 12 παρ. 3, οι Σχολικοί Νοσηλευτές περιλαμβάνονται ρητά στους κλάδους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού που στελεχώνουν τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. (πρόγονοι των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.): 3.Σε όλα τα ανωτέρω ΚΕΔΔΥ τοποθετείται και υπηρετεί το εξής Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΠ), ΕΕΠ και Διοικητικό Προσωπικό (ΔΠ): ΠΕ60 ή ΠΕ61 Νηπιαγωγών ΠΕ70 ή ΠΕ71 Δασκάλων ΠΕ02 Φιλολόγων ΠΕ03 Μαθηματικών ΠΕ11.01 Καθηγητών Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα στην ΕΑΕ ΠΕ26 ή ΠΕ21 Λογοθεραπευτών ΠΕ29 Εργοθεραπευτών , ΠΕ24 Παιδοψυχιάτρων ή ΠΕ35 Παιδιάτρων με εξειδίκευση στην Παιδονευρολογία ή Νευρολόγων με εξειδίκευση στην Παιδονευρολογία ΠΕ23Ψυχολόγων ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών ΔΕ Διοικητικών Επίσης τοποθετείται κατά περίπτωση ΕΕΠ των ακόλουθων κλάδων: ΠΕ22 Επαγγελματικών Συμβούλων ΠΕ28 Φυσικοθεραπευτών, ΠΕ25 Σχολικών Νοσηλευτών ΠΕ31Εξειδικευμένο είτε στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό των τυφλών είτε στην κινητικότητα, τον προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης των τυφλών είτε στην ελληνική νοηματική γλώσσα των κωφών είτε στη γραφή Braille των τυφλών. ΠΕ36 Μουσικοθεραπευτών. Διευκρινίζεται ότι η αναφορά στο άρθρο 12 του ν. 3699/2008 γίνεται ως ιστορική και θεσμική τεκμηρίωση του γεγονότος ότι ο κλάδος ΠΕ25 είχε αναγνωριστεί στο παρελθόν ως κατα περίπτωση ενταγμένος στο πλαίσιο διεπιστημονικής υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) μαζί με άλλους κλάδους. Παρότι οι δομές ΚΕΔΔΥ καταργήθηκαν και αντικαταστάθηκαν από τα ΚΕΔΑΣΥ, παραμένει σημαντικό ως ερμηνευτικό προηγούμενο, και αυτή η συμμετοχή αποδεικνύει την ορθότητα της πρότασής για ένταξη του κλάδου ΠΕ25 στις οργανικές θέσεις των ΚΕΔΑΣΥ και συνιστά σαφή ένδειξη εδραιωμένου ρόλου εντός της Ειδικής Αγωγής. Η επίκληση του άρθρου 12 λειτουργεί, επομένως, ως νομικό-ιστορική αναφορά . Σύμφωνα με το ισχύον λειτουργικό πλαίσιο (ν. 4823/2021.), τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. λειτουργούν με διεπιστημονική ομάδα, στην οποία: «Στη διεπιστημονική ομάδα καλούνται και μέλη οποιουδήποτε κλάδου του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.), καθώς και εκπαιδευτικοί Ε.Α.Ε., κατά περίπτωση, εφόσον η συνδρομή τους κρίνεται απαραίτητη για την έκδοση της σχετικής αξιολογικής έκθεσης, οι οποίοι υπηρετούν στο οικείο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή σε άλλο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα πρόσωπα συμμετέχουν ως μέλη της διεπιστημονικής ομάδας και συνυπογράφουν τη σχετική αξιολογική έκθεση.» Η διάταξη αυτή παραμένει σε ισχύ και επιβεβαιώνει τη δυνατότητα συμμετοχής των ΠΕ25 στις διεπιστημονικές ομάδες ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., γεγονός που ενισχύει την αναγκαιότητα και λογική της δημιουργίας οργανικών θέσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι αρκετοί κλάδοι του Ε.Ε.Π. που παλαιότερα προβλέπονταν “κατά περίπτωση” για τη στελέχωση των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. συμπεριλήφθηκαν τελικά στις οργανικές θέσεις των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Η μη αντίστοιχη ένταξη του ΠΕ25 Σχολικών Νοσηλευτών, που καλύπτει κρίσιμες υγειονομικές ανάγκες, στερεί από τις δομές τη δυνατότητα διεπιστημονικής αντιμετώπισης σοβαρών παθήσεων και παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας και ισοτιμίας μεταξύ κλάδων του Ε.Ε.Π. Η συνεχιζόμενη απουσία Σχολικού Νοσηλευτή από τα ΚΕΔΑΣΥ συνιστά θεσμικό και λειτουργικό κενό που υπονομεύει την επιστημονικά τεκμηριωμένη και παιδαγωγικά ορθή υποστήριξη μαθητών με χρόνιες παθήσεις, σοβαρές αναπηρίες και ιατρικές ανάγκες. Επιπλέον επηρεάζει αρνητικά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων για την εκπαιδευτική πορεία των μαθητών αυτών, θέτοντας εμπόδια στην πλήρη και ισότιμη ένταξή τους στο σχολικό πλαίσιο. Ο Σχολικός Νοσηλευτής στα ΚΕΔΑΣΥ θα:  Συμμετέχει ενεργά στην αξιολόγηση μαθητών με προβλήματα υγείας, διασφαλίζοντας την ολιστική προσέγγιση στις ανάγκες τους.  Επεξεργάζεται ιατρικά δεδομένα και γνωματεύσεις, συμβάλλοντας στην κατανόηση των λειτουργικών δυσκολιών του παιδιού στο σχολείο.  Προτείνει υποστηρικτικά μέτρα και εκπαιδευτικές παρεμβάσεις προσαρμοσμένες στις ιατρικές και καθημερινές ανάγκες του μαθητή (παράλληλη στήριξη, συνοδός, ειδικές ρυθμίσεις).  Συμβουλεύει τους γονείς και το εκπαιδευτικό προσωπικό σχετικά με την αντιμετώπιση κρίσεων υγείας και τη διαχείριση χρόνιων καταστάσεων (όπως σακχαρώδης διαβήτης, επιληψία, νευρολογικά νοσήματα κ.ά.).  Συμμετέχει ενεργά στην κατάρτιση Εξατομικευμένων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων παρέχοντας συμβουλευτική στα μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ με σκοπό την βέλτιστη υποστήριξη και ένταξη του μαθητή στο γενικό σχολείο ή σε ειδικό εκπαιδευτικό πλαίσιο. Η μη πρόβλεψη οργανικών θέσεων ΠΕ25:  Αντιφάσκει με την ουσιαστική λειτουργική μας εμπλοκή, όπως αναγνωρίζεται από τον ίδιο τον ν. 4823/2021.  Παραβιάζει την αρχή της ισότητας εντός του Ε.Ε.Π., αποκλείοντας έναν αναγνωρισμένο κλάδο από τη δυνατότητα μονιμότητας, εξέλιξης και θεσμικής εκπροσώπησης. Ζητούμε την τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 4823/2021, ώστε:  Να προβλεφθούν οργανικές θέσεις του κλάδου ΠΕ25 Σχολικός Νοσηλευτής στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.  Να αποκατασταθεί η ίση μεταχείριση εντός του Ε.Ε.Π.  Να ενισχυθεί θεσμικά η υγειονομική υποστήριξη των μαθητών, σε πλήρη εναρμόνιση με τη λειτουργική και διεπιστημονική φύση των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.  Να διασφαλιστεί η συμμετοχή του ΠΕ25 Σχολικός Νοσηλευτής σε μελλοντικές προκηρύξεις μονίμων διορισμών για ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., με ίσους όρους και πλήρη αντιστοιχία με άλλους κλάδους που προβλέπονταν “κατά περίπτωση” και πλέον διαθέτουν οργανική θέση  Να κατοχυρωθεί η συμμετοχή του ΠΕ25 Σχολικός Νοσηλευτής σε κάθε αξιολόγηση μαθητή με χρόνιο ή σοβαρό πρόβλημα υγείας, όπου η υγειονομική γνώση και η ερμηνεία ιατρικών δεδομένων είναι κρίσιμες για τη λήψη εκπαιδευτικών αποφάσεων.  Να αναγνωριστεί ο ΠΕ25 Σχολικός Νοσηλευτής ως πλήρες και ισότιμο μέλος της Διεπιστημονικής Ομάδας των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., με αντίστοιχη ευθύνη, ρόλο και δικαίωμα υπογραφής στην αξιολογική διαδικασία. Για το Διοικητικό Συμβούλιο του ΠΑ.ΣΥ.Σ.ΝΟ Η Πρόεδρος Πρωτόπαππα Αθηνά Ο Γενικός Γραμματέας Τσιμούρης Κωνσταντίνος