Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα»ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 114-152)Σχόλιο του χρήστη Νικολέττα | 22 Ιουλίου 2025, 03:21
Άρθρο 146 Το άρθρο 146 είναι επικίνδυνο. Το «καθώς και μαθητές με έγκριση υποστήριξης που φοιτούν σε συστεγαζόμενα σχολεία ή/και όμορα σχολεία τα οποία βρίσκονται εντός ακτίνας πεντακοσίων (500) μέτρων από τη σχολική μονάδα τοποθέτησης του σχολικού νοσηλευτή.» πρέπει να αφαιρεθεί, διαφορετικά θα μιλάμε για πασαλείμματα που μπορεί να έχουν τραγικές συνέπειες. Στην περίπτωση που δεν συμπεριληφθεί το άρθρο 146 στο νομοσχέδιο πρέπει να αφαιρεθεί κάθε αναφορά για διάθεση σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα από το καθηκοντολόγιο των ΠΕ25. Δηλαδή στα δύο πρώτα εδάφια του άρθρου 1 «Καθήκοντα και υποχρεώσεις του κλάδου ΠΕ25 Σχολικών Νοσηλευτών» το «Ο Σχολικός Νοσηλευτής τοποθετείται με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης στη σχολική μονάδα και υποστηρίζει το σύνολο των μαθητών για τους οποίους έχει εκδοθεί η ως άνω απόφαση έγκρισης και φοιτούν σε αυτήν. Η άσκηση των καθηκόντων του δύναται να επεκτείνεται και σε μαθητές με έγκριση υποστήριξης συστεγαζόμενων σχολείων με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης.» https://www.especial.gr/wp-content/uploads/2021/10/tropopoiisi-apofasis-kathikontologiou-pe25-evp-genika-sxoleia.pdf Επίσης, στην περ. α της παρ. 18 του άρθρου 1 «όπως και της τυχόν συστεγαζόμενης». https://www.especial.gr/wp-content/uploads/2022/04/fek-b-2055-26-4-2022.pdf «Η απόφαση τοποθέτησης σε σχολική μονάδα εκδίδεται από τον οικείο διευθυντή εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη τη βαρύτητα της πάθησης ύστερα από εισήγηση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης». Αυτό μπορεί να ισχύσει μόνο αν τα συγκεκριμένα στελέχη είναι νοσηλευτές/τριες ή γιατροί. Διαφορετικά με ποιες γνώσεις θα αξιολογούν τη βαρύτητα; Ούτε το ΠΥΣΕΕΠ μπορεί να είναι αρμόδιο για αυτό. Μόνο οι σύμβουλοι των ΠΕ25 και οι ΠΕ25 που πρέπει να υπάρχουν στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., μελετώντας τους φακέλους των παιδιών και παίρνοντας υπόψη τις αξιολογήσεις των ΠΕ25 των σχολείων, μπορούν να το πράξουν. Αυτή τη στιγμή δεν ρωτάει κανείς το ΠΕ25 που υποστηρίζει το σχολείο αν οι ανάγκες καλύπτονται. Υποστηρίζουν όλα τα παιδιά του σχολείου με χρόνιες παθήσεις με έγκριση για ΠΕ25, τα παιδιά με χρόνιες παθήσεις χωρίς έγκριση και δίνουν και τις πρώτες βοήθειες σε όλη τη σχολική μονάδα. Τα παραπάνω καθήκοντα τα επεκτείνουν χωρίς να ρωτήσουν και στα συστεγαζόμενα και τώρα θέλετε να γίνεται και στα όμορα. Πασαλείμματα που μπορούν να αποβούν μοιραία. Πρέπει να γίνει υποχρεωτικό να δηλώνει κάθε ΠΕ25 αν καλύπτονται οι ανάγκες στο σχολείο τοποθέτησης. Πλέον οι συνθήκες έχουν ωριμάσει και οι ανάγκες της σχολικής κοινότητας επιτάσσουν να ιδρυθούν οργανικές σε κάθε σχολείο και αν οι ανάγκες είναι αυξημένες να προσλαμβάνονται νοσηλευτές/τριες παράλληλης στήριξης. Είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει άμεσα αναθεώρηση των καθηκοντολογίων του ΠΕ25 (με διαβούλευση).Τα καθηκοντολόγια που υπάρχουν τώρα έχουν ελλείψεις και ασάφειες και μάλιστα καταπατούνται και στα σημεία που είναι ξεκάθαρα. Οι προσλήψεις στα γενικά σχολεία γίνονται μέσω ΕΣΠΑ. Άραγε γνωρίζει το ευρωπαϊκό κοινοτικό ταμείο ότι το ΠΕ25 στην πράξη δεν απασχολείται σύμφωνα με το υποστηρικτικό ωράριο που υπογράφει (κάνει άτυπες απλήρωτες υπερωρίες). Μάλιστα, ενώ υπογράφει 21 με 25 διδακτικές ώρες ανάλογα με την προϋπηρεσία, οι οποίες μοιράζονται στα σχολεία που συστεγάζονται, στην πραγματικότητα κάνει 30 με 35 διδακτικές ώρες ταυτόχρονα σε όλα τα σχολεία που συστεγάζονται. Επιπλέον, γνωρίζει ότι δεν απασχολείται αποκλειστικά για τις ανάγκες της πράξης και έχει γίνει το παιδί για όλες τις δουλειές; Τέλος, γνωρίζει ότι ουσιαστικά δεν υπάρχει υποστήριξη των μαθητών/τριών και επομένως στοχοθεσία της πράξης, όταν ζητείται από το ΠΕ25 να διακτινίζεται σε διαφορετικά σχολεία και να αναλαμβάνει όλα τα παιδιά με έγκριση ή χωρίς δίχως να εξετάζεται αν καλύπτονται οι ανάγκες; Πάντως χωρίς να έχει ψηφιστεί το άρθρο αυτό, εδώ και χρόνια τοποθετούν ΠΕ25 σε σχολεία που δεν συστεγάζονται και έχουν απόσταση μεταξύ τους, ίσως και πάνω από 500 μέτρα.