Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα»ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 114-152)Σχόλιο του χρήστη ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΟΥ | 22 Ιουλίου 2025, 05:51
Σχετικά με το άρθρο για τις ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ των φοιτητών, θεωρώ πως αντιμετωπίζει με απόλυτο τρόπο την κατάσταση. Είναι κατανοητό πως πρέπει να εκκαθαριστούν οι φοιτητικοί κατάλογοι καθώς κάτι τέτοιο επηρεάζει την αξιολόγηση των πανεπιστημίων , ωστόσο αυτό μπορεί να γίνει σταδιακά αρχής γενομένης από τους φοιτητές που είναι εγγεγραμμένοι και δε βρίσκονται πλέον στη ζωη, καθώς υπάρχουν εγγραφές ήδη από το 1945 (σύμφωνα με την αρθρογραφία), που σημαίνει ότι τώρα οι φοιτητές αυτοί θα είναι περίπου 98 ετών. Σε ένα δεύτερο στάδιο το πρόβλημα θ μπορούσε να αντιμετωπιστεί με μια πλατφόρμα αιτήσεων στην οποία οι ενδιαφερόμενοι να συνεχίσουν, θα εκδήλωναν το ενδιαφέρον τους εντός συγκεκριμένης προθεσμίας. Είναι άδικο να τίθενται τόσο αυστηροί περιορισμοί σε ό,τι αφορά τη διάρκεια αποπεράτωσης των σπουδών, κυρίως για τους παλαιούς αλλά και για τους πρόσφατα εισαχθέντες φοιτητές, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο ανθρώπινος παράγοντας και οι όποιες δυσκολίες μπορεί να αντιμετωπίζει κάποιος. Πολλοί φοιτητές εργάζονται, έχουν οικογένεια , αντιμετωπίζουν κάποια ασθένεια στο περιβάλλον τους και μέσα σε όλα αυτά προσπαθούν να μελετήσουν. Ναι , υπάρχει η επιλογή της μερικής φοίτησης,γιατί θα πρέπει όμως η προσπάθεια αυτή να γίνεται με τη δαμόκλειο σπάθη της διαγραφής, τη στιγμή που όσοι έχουν ξεπεράσει την τετραετία δεν επιβαρύνουν οικονομικά το κράτος; Το πρόσχημα των διαγραφών πέρα από την αξιολόγηση των πανεπιστημίων είναι και η οικονομική επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού, πραγματικά όμως δεν έχω καταλάβει πως γίνεται αυτό από τη στιγμή που οι φοιτητές οι οποίοι έχουν υπερβεί την τετραετία, δε δικαιούνται ούτε «πάσο», ούτε συγγράμματα , ούτε δωρεάν σίτηση ή στέγαση. Για να είμαι ειλικρινής αντιλαμβάνομαι την προσπάθεια ενίσχυσης των ιδιωτικών πανεπιστημίων όμως θεωρώ ότι αυτό δεν πρέπει να γίνεται σε βάρος της δημόσιας παιδείας, ούτε και της δια βίου μάθησης την οποία τα τελευταία χρόνια οι πολιτικές των κυβερνήσεων καλλιεργούν προσβλέποντας σε περισσότερο καταρτισμένους πολίτες.