Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα»ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 114-152)Σχόλιο του χρήστη Τσιάμη Μαγδαληνή | 22 Ιουλίου 2025, 07:03
Διαφωνώ κάθετα με τη θέση του ΠΕΣΜΕΑ που θέλει να αποκλειστούν οι εκπαιδευτικοί των Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04) από την αξιολόγηση των παιδιών στα θετικά μαθήματα στα ΚΕΔΑΣΥ και να γίνεται μόνο από τους Μαθηματικούς (ΠΕ03) Σχετικά με τη συμμετοχή των καθηγητών Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04) στην αξιολόγηση των μαθητών στα ΚΕΔΑΣΥ Αξιότιμοι/ες κύριοι/ες, Με αφορμή τη δημόσια τοποθέτηση του Π.Ε.Σ.Μ.Ε.Α. (21 Ιουλίου 2025), σχετικά με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ04 στα ΚΕΔΑΣΥ και τη φερόμενη "αναρμοδιότητά" τους στην αξιολόγηση του μαθησιακού αντικειμένου των μαθηματικών, κρίνουμε αναγκαίο να αποκατασταθεί η ακρίβεια και η επιστημονική ισορροπία ως προς τη λειτουργία των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ). ________________________________________ 1. Διεπιστημονικός χαρακτήρας των ΚΕΔΑΣΥ – όχι γνωστικοκεντρικός Η βασική λειτουργία των ΚΕΔΑΣΥ δεν είναι η αξιολόγηση της σχολικής επίδοσης σε στενό γνωστικό πλαίσιο, αλλά η διάγνωση εμποδίων στη μάθηση και υποστήριξη του μαθητή/τριας ολιστικά. Αυτός είναι και ο λόγος που η αξιολόγηση διεξάγεται από διεπιστημονικές ομάδες. Η συμμετοχή Φυσικών και άλλων εκπαιδευτικών ΠΕ04 δεν έχει στόχο την "αντικατάσταση" των ΠΕ03, αλλά την ενίσχυση της σφαιρικής παιδαγωγικής προσέγγισης, με έμφαση στη λειτουργικότητα, τη γνωστική ποικιλία και τη μεταγνωστική επίδοση των μαθητών. ________________________________________ 2. Η φυσική επιστήμη ως εργαλείο ελέγχου εφαρμοστικής και λογικομαθηματικής σκέψης Οι Φυσικοί, λόγω της φύσης του αντικειμένου τους, αξιολογούν δεξιότητες όπως: • η επίλυση προβλήματος, • η μεταφορά γνώσης, • η χωροχρονική κατανόηση, • η αφηρημένη και αιτιακή σκέψη. Όλα τα παραπάνω σχετίζονται άμεσα με τη μαθηματική σκέψη, και η λειτουργικότητά τους παρέχει κρίσιμες ενδείξεις για τη μαθησιακή επάρκεια ή δυσκολία του παιδιού. ________________________________________ 3. Η χρήση σταθμισμένων εργαλείων δεν κατοχυρώνει αποκλειστικότητα Το επιχείρημα ότι μόνο οι ΠΕ03 μπορούν να χρησιμοποιούν εργαλεία όπως το "Κριτήριο Μαθηματικής Επάρκειας", δεν εδράζεται σε καμία επίσημη κρατική επιμόρφωση ή πιστοποίηση. Συγκεκριμένα: • Καμία κρατική επιμόρφωση για σταθμισμένα εργαλεία μαθηματικής αξιολόγησης δεν έχει πραγματοποιηθεί από δημόσιο φορέα τα τελευταία 15 χρόνια. • Η χρήση τους από οποιοδήποτε μέλος της Διεπιστημονικής Ομάδας (ανεξαρτήτως κλάδου) βασίζεται στη συνειδητή προσωπική επιμόρφωση, και όχι σε νομικά αποκλειστικά δικαιώματα. Η επίκληση τέτοιου "μονοπωλίου" είναι αβάσιμη και αντίκειται στο πνεύμα συνεργατικότητας και επιστημονικής συν-ευθύνης που διέπει τα ΚΕΔΑΣΥ. ________________________________________ 4. Οι Φυσικοί δεν υποκαθιστούν, αλλά συνεισφέρουν Η παρουσία καθηγητών Φυσικής (ΠΕ04.01) στα ΚΕΔΑΣΥ: • δεν υποκαθιστά τους Μαθηματικούς, • δεν αντιποιείται καμία επιστήμη, • αλλά εμπλουτίζει την αξιολόγηση με αναλυτική σκέψη, επιστημονική τεκμηρίωση και λειτουργικές παρατηρήσεις. Η διεπιστημονική φύση των ομάδων προϋποθέτει ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι αξιολογούν με βάση τη μαθησιακή λειτουργία, και όχι το τυπικό Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. ________________________________________ 5. Αναγκαία η θεσμική κατοχύρωση της συμμετοχής όλων των ΠΕ04 Η πρόταση διαγραφής των ΠΕ04 από τη σχετική διάταξη (άρθρο 122) αποτελεί μια μη επιστημονικά τεκμηριωμένη πρόταση, που υπονομεύει τον διεπιστημονικό χαρακτήρα των ΚΕΔΑΣΥ. Αντί της εξάλειψης, αυτό που χρειάζεται είναι: • σαφής καθορισμός ρόλων, • κοινή επιμόρφωση όλων των κλάδων σε εργαλεία ειδικής αγωγής, • και θεσμική ενίσχυση της συνεργασίας όλων των ειδικοτήτων. ________________________________________ Συμπερασματικά, η συμμετοχή των εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών στα ΚΕΔΑΣΥ: • είναι ουσιώδης για τη σφαιρική κατανόηση των γνωστικών προφίλ των μαθητών, • στηρίζεται σε επιστημονικά κριτήρια, • και οφείλει να διασφαλιστεί μέσα από θεσμική ισοτιμία, ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ. Παραμένω στη διάθεσή σας για κάθε γόνιμο διάλογο και συνεργασία. Με εκτίμηση, Τσιάμη Μαγδαληνή Εκπαιδευτικός ΠΕ04.01 ΕΑΕ