• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΕΝΗ' | 22 Ιουλίου 2025, 07:56

    Άρθρο 122 Οι Φυσικοί (ΠΕ04.01) δεν είναι απλώς καθηγητές ενός επιστημονικού αντικειμένου. Διδάσκουν ένα μάθημα που συνδυάζει παρατήρηση, λογική σκέψη, κριτική σκέψη, κατανόηση και μαθηματική εφαρμογή. Αυτή η σύνθεση επιτρέπει στους Φυσικούς να εντοπίζουν με ακρίβεια δυσκολίες στην εκτελεστική λειτουργία, στη μεταγνώση και στη λειτουργική κατανόηση του κόσμου, στοιχεία κρίσιμα στην υποστήριξη μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΑΕ). Ο ρόλος τους στην αξιολόγηση μαθητών στα ΚΕΔΑΣΥ είναι ουσιαστικός, καθώς φωτίζει πλευρές της μαθησιακής λειτουργίας που δεν αποτυπώνονται μόνο σε γλωσσικές ή αριθμητικές δοκιμασίες. Ωστόσο, σε σχολεία με λιγότερους από 250 μαθητές, δεν προβλέπονται οργανικές θέσεις ΠΕ04, στερώντας από εκατοντάδες παιδιά το κατοχυρωμένο δικαίωμα της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση! Παράλληλα, η συμμετοχή των ΠΕ04 στην αξιολόγηση των μαθητών στα ΚΕΔΑΣΥ αμφισβητείται από μερίδα συναδέλφων, παρόλο που η ίδια η νομοθεσία (άρθρο 122, ν.4823/2021) και η φιλοσοφία των διεπιστημονικών ομάδων στηρίζουν τη ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ και τη ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ των ειδικοτήτων. Επιπλέον, εδώ και χρόνια δεν έχει υπάρξει καμία δημόσια επιμόρφωση για σταθμισμένα εργαλεία αξιολόγησης. Η χρήση τους στηρίζεται αποκλειστικά στην προσωπική ευθύνη των εκπαιδευτικών, γεγονός που καθιστά αβάσιμες τις αιτιάσεις περί αποκλειστικής καταλληλότητας συγκεκριμένων ειδικοτήτων. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία ΑΝΙΣΟΤΗΤΩΝ στην πρόσβαση των μαθητών στην υποστήριξη που δικαιούνται, ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΝΤΑΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ του Συντάγματος, της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού και των κατευθύνσεων της UNESCO για ισότιμη και συμπεριληπτική εκπαίδευση. Όταν μαθητές σε μικρότερα σχολεία στερούνται την παρουσία καθηγητή ΠΕ 04, ή όταν αποκλείεται μια επιστημονική ειδικότητα από την εκπαιδευτική αξιολόγηση χωρίς αντικειμενικά κριτήρια, το σύστημα γίνεται άδικο. Η συμπερίληψη και η παιδαγωγική δικαιοσύνη δεν επιτυγχάνονται με αποκλεισμούς, αλλά με συνεργασία. Οι Φυσικοί, ως αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης ειδικής αγωγής, διαθέτουν τόσο την επιστημονική κατάρτιση, όσο και την παιδαγωγική εμπειρία για να συμβάλλουν ισότιμα στην υποστήριξη των μαθητών και η Πολιτεία πρέπει να το αναγνωρίσει.