• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΥΤΥΧΙΑ ΤΣΙΑΜΗ' | 22 Ιουλίου 2025, 08:11

    Θέμα: Παρέμβαση σχετικά με τη συμμετοχή των καθηγητών Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04) στην αξιολόγηση των μαθητών στα ΚΕΔΑΣΥ. Άρθρο 122 1. Διεπιστημονικός χαρακτήρας των ΚΕΔΑΣΥ – όχι γνωστικοκεντρικός Η βασική λειτουργία των ΚΕΔΑΣΥ δεν είναι η αξιολόγηση της σχολικής επίδοσης σε στενό γνωστικό πλαίσιο, αλλά η διάγνωση εμποδίων στη μάθηση και υποστήριξη του μαθητή/τριας ολιστικά. Αυτός είναι και ο λόγος που η αξιολόγηση διεξάγεται από διεπιστημονικές ομάδες. Η συμμετοχή Φυσικών και άλλων εκπαιδευτικών ΠΕ04 ενισχύει της σφαιρική παιδαγωγική προσέγγιση, με έμφαση στη λειτουργικότητα, τη γνωστική ποικιλία και τη μεταγνωστική επίδοση των μαθητών. ________________________________________ 2. Η φυσική επιστήμη ως εργαλείο ελέγχου εφαρμοστικής και λογικομαθηματικής σκέψης Οι Φυσικοί, λόγω της φύσης του αντικειμένου τους, αξιολογούν δεξιότητες όπως: • η επίλυση προβλήματος, • η μεταφορά γνώσης, • η χωροχρονική κατανόηση, • η αφηρημένη και αιτιακή σκέψη. Όλα τα παραπάνω σχετίζονται άμεσα με τη μαθηματική σκέψη, και η λειτουργικότητά τους παρέχει κρίσιμες ενδείξεις για τη μαθησιακή επάρκεια ή δυσκολία του παιδιού. Η διεπιστημονική φύση των ομάδων προϋποθέτει ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι αξιολογούν με βάση τη μαθησιακή λειτουργία, και όχι το τυπικό Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. ________________________________________ 3. Χρειάζεται : • σαφής καθορισμός ρόλων, • κοινή επιμόρφωση όλων των κλάδων σε εργαλεία ειδικής αγωγής, • και θεσμική ενίσχυση της συνεργασίας όλων των ειδικοτήτων. ________________________________________ Συμπερασματικά, η συμμετοχή των εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών στα ΚΕΔΑΣΥ: • είναι ουσιώδης για τη σφαιρική κατανόηση των γνωστικών προφίλ των μαθητών, • στηρίζεται σε επιστημονικά κριτήρια, • και οφείλει να διασφαλιστεί μέσα από θεσμική ισοτιμία, όχι αποκλεισμούς. *Ζητάμε τον καθορισμό στελέχωσης των ΚΕΔΑΣΥ 50% από ΠΕ03 και 50% από ΠΕ04 εκπαιδευτικούς*