Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα»ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 114-152)Σχόλιο του χρήστη Ευριπίδης Σακελλαρίου | 22 Ιουλίου 2025, 09:48
Παρέμβαση για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04) στην εκπαιδευτική αξιολόγηση στα ΚΕΔΑΣΥ Άρθρο 122 1. Ο διεπιστημονικός χαρακτήρας των ΚΕΔΑΣΥ – όχι επικέντρωση στη σχολική ύλη Ο ρόλος των ΚΕΔΑΣΥ δεν είναι η απλή αποτίμηση της σχολικής επίδοσης μέσα από το στενό πλαίσιο της διδακτέας ύλης, αλλά η ολιστική κατανόηση των εμποδίων που δυσκολεύουν τη μάθηση και η στοχευμένη υποστήριξη των μαθητών. Γι' αυτό, η αξιολόγηση γίνεται από διεπιστημονικές ομάδες. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών ΠΕ04 (Φυσικές Επιστήμες) συμβάλλει ουσιαστικά στην πολύπλευρη παιδαγωγική προσέγγιση, με έμφαση στη λειτουργικότητα, στη γνωστική πολυμορφία και στην ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών. 2. Η Φυσική ως μέσο αξιολόγησης της εφαρμοσμένης και λογικομαθηματικής σκέψης Οι Φυσικοί εκπαιδευτικοί, λόγω της φύσης του αντικειμένου τους, έχουν τη δυνατότητα να αξιολογούν σημαντικές γνωστικές δεξιότητες, όπως: * την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, * τη μεταφορά και εφαρμογή γνώσης σε νέα πλαίσια, * την κατανόηση χωρικών και χρονικών σχέσεων, * την αφηρημένη και αιτιακή σκέψη. Οι δεξιότητες αυτές συνδέονται άμεσα με τη μαθηματική σκέψη και προσφέρουν ουσιαστικές πληροφορίες για τη μαθησιακή ικανότητα ή τις δυσκολίες του παιδιού. Στο πλαίσιο της διεπιστημονικής ομάδας, η αξιολόγηση πρέπει να εστιάζει στις μαθησιακές λειτουργίες των παιδιών και όχι απλώς στην επίδοση σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. 1. Απαιτούνται: * σαφής προσδιορισμός των ρόλων όλων των ειδικοτήτων, * κοινή επιμόρφωση σε εργαλεία της ειδικής αγωγής, * θεσμική ενίσχυση της συνεργασίας των επιστημονικών ειδικοτήτων που στελεχώνουν τα ΚΕΔΑΣΥ. Συμπερασματικά: Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών στα ΚΕΔΑΣΥ: * είναι απαραίτητη για την πλήρη κατανόηση των γνωστικών προφίλ των μαθητών, * βασίζεται σε επιστημονικά τεκμηριωμένες αρχές, * και πρέπει να διασφαλίζεται με θεσμικούς όρους ισοτιμίας, αποφεύγοντας αποκλεισμούς. Ζητείται η στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ με αναλογία 50% ΠΕ03 και 50% ΠΕ04 εκπαιδευτικούς.