• Σχόλιο του χρήστη 'Ευριπίδης Σακελλαρίου' | 22 Ιουλίου 2025, 09:01

    Παρέμβαση για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04) στην εκπαιδευτική αξιολόγηση στα ΚΕΔΑΣΥ Άρθρο 122 1. Ο διεπιστημονικός χαρακτήρας των ΚΕΔΑΣΥ – όχι επικέντρωση στη σχολική ύλη
Ο ρόλος των ΚΕΔΑΣΥ δεν είναι η απλή αποτίμηση της σχολικής επίδοσης μέσα από το στενό πλαίσιο της διδακτέας ύλης, αλλά η ολιστική κατανόηση των εμποδίων που δυσκολεύουν τη μάθηση και η στοχευμένη υποστήριξη των μαθητών.
Γι' αυτό, η αξιολόγηση γίνεται από διεπιστημονικές ομάδες. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών ΠΕ04 (Φυσικές Επιστήμες) συμβάλλει ουσιαστικά στην πολύπλευρη παιδαγωγική προσέγγιση, με έμφαση στη λειτουργικότητα, στη γνωστική πολυμορφία και στην ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών. 2. Η Φυσική ως μέσο αξιολόγησης της εφαρμοσμένης και λογικομαθηματικής σκέψης
Οι Φυσικοί εκπαιδευτικοί, λόγω της φύσης του αντικειμένου τους, έχουν τη δυνατότητα να αξιολογούν σημαντικές γνωστικές δεξιότητες, όπως: * την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, * τη μεταφορά και εφαρμογή γνώσης σε νέα πλαίσια, * την κατανόηση χωρικών και χρονικών σχέσεων, * την αφηρημένη και αιτιακή σκέψη.
Οι δεξιότητες αυτές συνδέονται άμεσα με τη μαθηματική σκέψη και προσφέρουν ουσιαστικές πληροφορίες για τη μαθησιακή ικανότητα ή τις δυσκολίες του παιδιού.
Στο πλαίσιο της διεπιστημονικής ομάδας, η αξιολόγηση πρέπει να εστιάζει στις μαθησιακές λειτουργίες των παιδιών και όχι απλώς στην επίδοση σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. 1. Απαιτούνται: * σαφής προσδιορισμός των ρόλων όλων των ειδικοτήτων, * κοινή επιμόρφωση σε εργαλεία της ειδικής αγωγής, * θεσμική ενίσχυση της συνεργασίας των επιστημονικών ειδικοτήτων που στελεχώνουν τα ΚΕΔΑΣΥ. Συμπερασματικά: Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών στα ΚΕΔΑΣΥ: * είναι απαραίτητη για την πλήρη κατανόηση των γνωστικών προφίλ των μαθητών, * βασίζεται σε επιστημονικά τεκμηριωμένες αρχές, * και πρέπει να διασφαλίζεται με θεσμικούς όρους ισοτιμίας, αποφεύγοντας αποκλεισμούς. Ζητείται η στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ με αναλογία 50% ΠΕ03 και 50% ΠΕ04 εκπαιδευτικούς.