• Σχόλιο του χρήστη 'Νικολέττα' | 22 Ιουλίου 2025, 09:42

    Άρθρο 122 Ο νόμος 3699/2008 στο άρθρο 12 παρ.3 περιλάμβανε και την ύπαρξη ΠΕ25 Σχολικών Νοσηλευτών στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κάτι που δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Το 2018 το άρθρο καταργήθηκε με τον νόμο 4547. Διαβάστε τα παρακάτω για να αντιληφθείτε τον ρόλο του ΠΕ25 στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.: 1) https://bpb-us-w2.wpmucdn.com/u.osu.edu/dist/3/87877/files/2020/03/Role-of-the-SN-in-Special-Ed-process-student-identification-and-evaluation.pdf 2) https://www.schoolnursing101.com/wp-content/uploads/2018/05/SN-role-in-SPED-Part-2-Shannon_Yonkaitis-NASN-SN-2017.pdf 3) https://iasn.org/wp-content/uploads/Medical-Review-CFY-LG1.pdf 4) https://www.tn.gov/content/dam/tn/education/csh/Final-Special_Education-Section_504_Toolkit_For_School_Nurses.pdf 5) https://rst6-livesite.rschooltoday.com/sites/northlandsped.org/files/files/Special%20Education/School%20Nurse/Role%20of%20School%20Nurse%20Physical.Health%20and%20Third%20Party%20Billing.pdf 6) https://rst6-livesite.rschooltoday.com/sites/northlandsped.org/files/files/Special%20Education/School%20Nurse/Licensed.School.Nurse.Assessment.of.Health.Physcial.Status%20(1).pdf Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι κακώς δεν συμπεριλαμβάνεται το ΠΕ25 στη διεπιστημονική ομάδα του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Είναι η αρμόδια ειδικότητα του ΕΕΠ για να πάρει το ιστορικό υγείας, να διερευνήσει αν τυχόν θέματα υγείας αποτελούν φραγμούς μάθησης, να συνεργαστεί με φορείς του Υπουργείου Υγείας, να παρέχει συμβουλευτική σε γονείς, εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ/ΕΒΠ για τη διαχείριση χρόνιων νοσημάτων και την αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων υγείας. Το ΠΕ25 θα συμβάλλει και στη δημιουργία προσαρμοσμένων εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και στις προτάσεις βέλτιστων τεχνικών υποστήριξης και συμπερίληψης στο σχολείο. Ο αποκλεισμός του ΠΕ25 δρα εις βάρος των αναγκών των μαθητών/τριών και της διεπιστημονικότητας. Εδώ θέλω να επισημάνω ότι θεωρώ ότι στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. το ΠΕ30 έχει μπει στα χωράφια του ΠΕ25. Δείτε εδώ ένα υπόδειγμα κοινωνικού ιστορικού στο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Φλώρινας https://www.kesyflorinas.mysch.gr/?page_id=778 και συγκρίνετε το με το ιστορικό που παίρνει το ΠΕ25 στα σχολεία https://www.seepeaa.gr/dp/pdf/323_3_-%CE%95%CE%A1%CE%93%CE%91%CE%A3%CE%99%CE%91%CE%A3-%CE%A0%CE%9525-%CE%A5%CE%A0%CE%9F%CE%94%CE%95%CE%99%CE%93%CE%9C%CE%91-%CE%95%CE%9D%CE%A4%CE%A5%CE%A0%CE%A9%CE%9D-%CE%95%CE%A1%CE%93%CE%91%CE%A3%CE%99%CE%91%CE%A3-%CE%A0%CE%9525-1.pdf. Τι παρατηρείτε; Στο πλαίσιο του νοσηλευτικού ιστορικού υπάρχει ενότητα κοινωνικό ιστορικό. http://journal-ene.gr/wp-content/uploads/2023/03/nosileftiko-istoriko-themeliodes-stoixeio.pdf Αν, λοιπόν, στο ιστορικό υγείας που παίρνει το ΠΕ25 βάζαμε και ένα διευρυμένο κοινωνικό ιστορικό τότε το νοσηλευτικό ιστορικό θα ταυτιζόταν με το κοινωνικό ιστορικό του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Φλώρινας. Σε καμία περίπτωση δεν πιστεύω ότι η μία ειδικότητα υπερτερεί της άλλης. Στο πλαίσιο της συνεργασίας και της διεπιστημονικότητας θεωρώ ότι το ΠΕ25 και το ΠΕ30 πρέπει να αναλάβουν το κομμάτι που ανταποκρίνεται καλύτερα στο πτυχίο τους.