Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα»ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 114-152)Σχόλιο του χρήστη Εκπαιδευτικός ΠΕ70 | 22 Ιουλίου 2025, 09:11
Ανάγκη για προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό, πρόσφατη επάρκεια ΕΝΓ για τον κλάδο ΠΕ31 και ουσιαστική στήριξη των εκπαιδευτικών ΠΕ70 στα Σχολεία Κωφών Παρατηρούνται επαναλαμβανόμενα τα εξής ζητήματα: 🔹 Έλλειψη σύγχρονου, προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού, προσαρμοσμένου για Κωφούς μαθητές, το οποίο να περιλαμβάνει την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) και στοιχεία της κουλτούρας των Κωφών. 🔹 Χρήση παλαιού υλικού, συχνά χωρίς γλωσσική προσβασιμότητα ή σε περιβάλλον που αγνοεί την πολιτισμική ταυτότητα των Κωφών. 🔹 Εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ31 αλλά και ΠΕ70 υπηρετούν σε σχολεία Κωφών χωρίς πρόσφατη βεβαίωση επάρκειας ΕΝΓ, συχνά με πιστοποιήσεις άνω των 10 ετών, που δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες της γλώσσας και της Κοινότητας των Κωφών. 🔹 Οι δάσκαλοι ΠΕ70 που καλούνται να διδάξουν σε Κωφούς μαθητές δεν υποστηρίζονται επαρκώς, ούτε έχουν στη διάθεσή τους κατάλληλα εργαλεία, επιμόρφωση ή οπτικοποιημένο υλικό στην ΕΝΓ, ώστε να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους με επιτυχία. 🔹 Προτείνουμε: 1. ✅ Άμεση προμήθεια σύγχρονου, προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού για τη Δημοτική Εκπαίδευση Κωφών, εμπλουτισμένου με ΕΝΓ, εικόνες και πολιτισμικές αναφορές στην Κοινότητα των Κωφών. 2. ✅ Επιμόρφωση και ουσιαστική στήριξη των ΠΕ70, που διδάσκουν Κωφούς μαθητές, με σεμινάρια, εργαλεία ΕΝΓ και πρακτικές διαφοροποιημένης διδασκαλίας. 3. ✅ Υποχρεωτική επανεξέταση και ανανέωση της επάρκειας ΕΝΓ για όλους τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται με Κωφούς μαθητές (ΠΕ31 & ΠΕ70), ανά 5ετία. 4. ✅ Συνεργασία του Υπουργείου με Κωφούς δημιουργούς και επιστήμονες, ώστε η γλώσσα και η κουλτούρα των Κωφών να ενσωματώνονται αυθεντικά και με σεβασμό στο σχολείο. Η ουσιαστική πρόσβαση των Κωφών παιδιών στην εκπαίδευση δεν είναι τεχνικό ζήτημα – είναι θέμα δικαιωμάτων, γλωσσικής ενδυνάμωσης και πολιτισμικής ισότητας.