• Τομόνο που κάνει το νέο σχέδιο νόμου είναι να εισάγει ένα αυστηρότερο πειθαρχικό πλαίσιο σε σχέση με τον ισχύοντα Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων. Όχι μόνο διατηρεί τις υφιστάμενες πειθαρχικές ποινές, αλλά τις επεκτείνει με νέες μορφές κυρώσεων, κυρίως σε μισθολογικό και οργανωτικό επίπεδο, όπως η αφαίρεση έως τεσσάρων μισθολογικών κλιμακίων, η στέρηση μισθολογικής εξέλιξης έως και 5 έτη, καθώς και η απαγόρευση άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου με οποιονδήποτε τρόπο. Επιπλέον, ενισχύονται σημαντικά οι πρόσθετες ποινές με οικονομικά πρόστιμα που μπορούν να φτάσουν έως και 30.000 ευρώ ή ακόμη και 100.000 ευρώ σε σοβαρές περιπτώσεις οικονομικής φύσης. Το πεδίο των πειθαρχικών παραπτωμάτων διευρύνεται και περιλαμβάνει πλέον ρητές προβλέψεις για τη "χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπή ή ανάξια διαγωγή εντός ή εκτός υπηρεσίας", "την άρνηση συμμετοχής ή διευκόλυνσης της διαδικασίας αξιολόγησης για δύο συνεχόμενες περιόδους", "τη δημόσια, γραπτή ή προφορική κακόβουλη άσκηση κριτικής προς την προϊσταμένη αρχή". Εισάγεται παράλληλα για πρώτη φορά η υποχρέωση επιβολής ελάχιστης ποινής ανάλογα με τη βαρύτητα του παραπτώματος, ενισχύοντας τη λογική της τυποποιημένης πειθαρχικής αυστηρότητας. Το νέο στοιχείο είναι ότι το κράτος δεν στοχεύει στους επίορκους. Θωρακίζει έναν πειθαρχικό μηχανισμό που θα λειτουργεί ως φόβητρο για όσους τολμούν να σηκώνουν κεφάλι, να διεκδικούν, να αντιστέκονται, να μη σιωπούν.