• Λαμβάνοντας υπόψη: • την παρ. 6 του Άρθρου 21 του Συντάγματος της χώρας, σύμφωνα με την οποία «τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας», συνταγματικές επιταγές και απαιτήσεις της εθνικής μας νομοθεσίας, όπως : • τον ν.4488/2017, ο οποίος αναφέρει στο άρθρο 68 «Νομοπαραγωγική διαδικασία, ανάλυση συνεπειών ρυθμίσεων και παραγωγή επίσημων στατιστικών για τα ΑμεΑ» τα εξής: «1. Κατά το στάδιο της νομοπαραγωγικής διαδικασίας τα αρμόδια όργανα συνεκτιμούν τα δικαιώματα των ΑμεΑ, όπως αυτά περιγράφονται στη Σύμβαση και κατά τη διάρκεια της κατάρτισης σχεδίων νόμου, συνεργάζονται με το Συντονιστικό Μηχανισμό του άρθρου 69 και με το Κεντρικό Σημείο Αναφοράς του άρθρου 70 και τελούν σε διαβούλευση με αναγνωρισμένες αντιπροσωπευτικές οργανώσεις του αναπηρικού κινήματος, με άτομα και με ομάδες ατόμων που έχουν εύλογο ενδιαφέρον για τα δικαιώματα των ΑμεΑ [...]» • τον ν.4074/2012 (ΦΕΚ 88 Α΄/11.04.2012), με τον οποίο η χώρα μας κύρωσε τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία μαζί με το προαιρετικό πρωτόκολλο που τη συνοδεύει, γεγονός που συνεπάγεται την εφαρμογή της σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, η Ε.Σ.Α.μεΑ. θα ήθελε να θέσει υπόψη σας τα εξής: Η επιβολή επιπρόσθετων προϋποθέσεων για την απόσπαση δημοσίων υπαλλήλων για λόγους υγείας, οι οποίες δεν σχετίζονται με την απόδειξη σοβαρού λόγου υγείας, αλλά με υπηρεσιακές ανάγκες του εκάστοτε φορέα, συνιστά σοβαρό και αυθαίρετο περιορισμό του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος στην υγεία. Ειδικότερα, η άρνηση απόσπασης ή η μη παράταση αυτής, λόγω διοικητικών κριτηρίων και ανεξαρτήτως της ιατρικής τεκμηρίωσης, ουσιαστικά αναιρεί την ίδια τη φύση και τον σκοπό του μέτρου, που είναι η προστασία της υγείας του υπαλλήλου ή των οικείων του. Τέτοιες ρυθμίσεις ελλοχεύουν κινδύνους για ανισότητα μεταχείρισης, δημιουργία πελατειακών σχέσεων και καταστρατήγηση της αρχής της νομιμότητας και της ίσης μεταχείρισης, καθώς απουσιάζουν σαφή, αντικειμενικά και ελεγκτέα κριτήρια. Επιπλέον, η θέσπιση διαδικασίας έγκρισης της παράτασης της απόσπασης με κοινή απόφαση των αρμόδιων οργάνων του φορέα προέλευσης και υποδοχής, ενέχει τον κίνδυνο αποσύνδεσης του υπαλλήλου από το υγειονομικό και υποστηρικτικό του περιβάλλον. Αυτό έχει ιδιαίτερα δυσμενείς συνέπειες για άτομα με χρόνιες παθήσεις, αναπηρίες ή ογκολογικά νοσήματα, για τα οποία η σταθερότητα της φροντίδας αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη διατήρηση της υγείας και της ζωής τους. Το δικαίωμα στην υγεία πρέπει να προστατεύεται με βάση αντικειμενικά και αποκλειστικά ιατρικά κριτήρια, ανεπηρέαστα από διοικητικές σκοπιμότητες. Ως εκ τούτου προτείνουμε την τροποποίηση των εξής άρθρων: Άρθρο 101 Σύμφωνη γνώμη Ο.Τ.Α. για τη συμμετοχή προσωπικού στο Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 4 ν. 4440/2016 Κατάργηση του εξής εδαφίου της παρ. 4: «Ειδικά για την απόσπαση ή μετάταξη υπαλλήλου από Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού, συμπεριλαμβανομένων των νομικών προσώπων αυτών, απαιτείται επιπλέον η σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου για τον διορισμό οργάνου του φορέα προέλευσης». Άρθρο 103 Αποσπάσεις και μετατάξεις για λόγους υγείας μεταξύ υπηρεσιών Ο.Τ.Α. – Ανανέωση αποσπάσεων για λόγους υγείας – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 7 ν. 4440/2016 – Μεταβατική διάταξη Κατάργηση του τέταρτου εδαφίου της παρ. 1: «Ειδικά κατά την εξέταση του αιτήματος δόκιμου υπαλλήλου λαμβάνεται υποχρεωτικά υπόψη από την Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας αν οι λόγοι υγείας, των οποίων γίνεται επίκληση, είναι επιγενόμενοι του διορισμού του ή προϋπήρχαν ή έχουν ληφθεί υπόψη για τον διορισμό του υπαλλήλου. Αν οι επικαλούμενοι λόγοι υγείας προϋπήρχαν του διορισμού του υπαλλήλου ή έχουν ληφθεί υπόψη για τον διορισμό του, η αίτηση απορρίπτεται ως απαράδεκτη». Κατάργηση της τελευταίας φράσης της παρ. 1: «λαμβανομένων υπόψη και των υπηρεσιακών αναγκών της υπηρεσίας προέλευσης του υπαλλήλου». Άρθρο 105 Μετάταξη αποσπασμένων υπαλλήλων στους φορείς όπου υπηρετούν Κατάργηση του τρίτου εδαφίου της παρ. 1 :«Οι διατάξεις περί απαιτούμενης σύμφωνης γνώμης του αρμοδίου οργάνου του φορέα προέλευσης για την έκδοση απόφασης μετάταξης υπαλλήλου, …».