• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΑΓΙΩΤΕΛΙΔΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ' | 22 Μαΐου 2026, 12:48

    Καλημέρα σας, όσον αφορά το άρθρο 510 σχετικά με την παραγραφή των ληξιπρόθεσμων οφειλών των καταναλωτών των ΔΕΥΑ μετά την πάροδο πέντε (5) ετών από τη λήξη του έτους εντός του οποίου εκδόθηκε η πράξη βεβαίωσης οφειλής, έχουμε τη γνώμη ότι το χρονικό διάστημα της παραγραφής πρέπει να επεκταθεί στα είκοσι (20) έτη αφού το νερό αποτελεί το ύψιστο δημόσιο αγαθό. Εξάλλου σύμφωνα με τη νομοθεσία οι παραπάνω οφειλές αποτελούν δημόσιο έσοδο μετά τη βεβαίωσή τους στην ΑΑΔΕ και παραγράφονται μετά την εικοσαετία. Επίσης οι λογαριασμοί ύδρευσης και αποχέτευσης των ΔΕΥΑ εκδίδονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα και αποτελούν όχληση προς τους καταναλωτές για την εξόφλησή τους. Φυσικά η βεβαίωση των παραπάνω οφειλών στην ΑΑΔΕ αποτελεί πολύ χρήσιμο εργαλείο για την είσπραξή τους από τις ΔΕΥΑ αλλά η διαδικασία του ελέγχου και της βεβαίωσης τους είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που εκτός των άλλων είναι και υποστελεχομένες. Προτείνουμε να νομοθετηθεί η παραγραφή των οφειλών αυτών μετά την εικοσαετία ή έστω να οριστεί ένα μεταβατικό χρονικό διάστημα λίγων ετών στο οποίο θα ισχύει η εικοσαετία για την παραγραφή των οφειλών μέχρι να βεβαιωθούν στην ΑΑΔΕ οι οφειλές πέραν της πενταετίας. Ευχαριστώ.