• Σχόλιο του χρήστη 'Κροίση Πετρελαίου' | 23 Μαΐου 2026, 20:53

    Αναφορικά με το άρθρο 43, μία πολύ απλή πρόταση είναι εφόσον έχει εκλεγεί αιρετός κάποιος, οφείλει κατά την ημέρα της ορκωμοσίας του να έχει μία βεβαίωση από την ΑΑΔΕ ότι δεν χρωστάει και θα ορκίζεται κανονικά! Ειδάλλως, ο επόμενος! Αν πάλι έτυχε να χρωστάει ενώ ήταν αιρετός, να έχει 15 ημέρες να εξοφλήσει ειδάλλως όλες οι οικονομικές υπηρεσίες όλων των Δήμων αλλά και η ΑΑΔΕ όταν θα αντιληφθούν ότι κάποιος χρωστάει και είναι αιρετός να πρέπει να ειδοποιήσουν τον Επόπτη να τον καθαιρέσει από το αξίωμα. Κοινώς, είναι εξαιρετικά δύσκολο να εξηγηθεί πολιτικά και ηθικά σε μία κοινωνία ότι ένας αιρετός μπορεί να συμμετέχει στη λήψη αποφάσεων για δημοσιονομική διαχείριση, να ψηφίζει τέλη, φόρους, επιβαρύνσεις ή ρυθμίσεις, να εποπτεύει οικονομικές υπηρεσίες ή να εκπροσωπεί τη διοίκηση ενός ΟΤΑ, ενώ ο ίδιος παραμένει ληξιπρόθεσμα οφειλέτης είτε προς τον δήμο είτε προς το Δημόσιο. Υπό αυτή την έννοια, η ανωτέρω πρόταση να απαιτείται κατά την ορκωμοσία πιστοποιητικό φορολογικής και δημοτικής ενημερότητας διαθέτει ισχυρή θεσμική λογική. Επίσης, στην ορκωμοσία του άρθρου 73 θεωρώ σωστό ότι γίνεται σε δημόσια συνεδρίαση, δεν μπορεί να ορκίζεται κανείς κεκλισμένων των θυρών ενώ κατά τα άλλα είναι εκπρόσωπος του λαού!