• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ' | 25 Μαΐου 2026, 11:36

    Σχόλιο στο άρθρο 509 Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 6 παρ. 4 του ισχύοντος ΚΕΔΕ (ν.4978/2022): «Ο οφειλέτης μπορεί να ζητά απαλλαγή των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο και αυτών προς τους τρίτους, των οποίων η είσπραξη έχει ανατεθεί στη Φορολογική Διοίκηση, από τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής της παραγράφου 1 και το πρόστιμο εκπρόθεσμης καταβολής, εφόσον η μη εμπρόθεσμη καταβολή οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας». Η διάταξη αυτή ισχύει από το 2013 όταν το άρθρο 7 παρ. 6 του ν.4224/2013 αντικατέστησε ως άνω την διάταξη του άρθρου 6 παρ. 4 του ν. 356/1974. Η μη αποστολή ατομικής ειδοποίησης (μετά την καταχώρηση του τίτλου στο χρηματικό κατάλογο) προβλεπόταν στον ΚΕΔΕ μόνο για το διάστημα 1999 έως 2013, οπότε κατά τα ως άνω καταργήθηκε ρητά. Συγκεκριμένα, η διάταξη του άρθρου 17 παρ. 4 του ν. 2753/1999 είχε αντικαταστήσει την διάταξη του άρθρου 6 παρ. 4 του 356/1974 ως εξής: «Επιτρέπεται μετά από αιτιολογημένη απόφαση μερική ή ολική απαλλαγή των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο και αυτών προς τους τρίτους των οποίων η είσπραξη έχει ανατεθεί στις δημόσιες οικονομικές υπηρεσίες, από τις προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής, εφόσον η μη εμπρόθεσμη καταβολή οφείλεται σε μη αποστολή της ειδοποίησης της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του παρόντος». Ωστόσο, όπως προαναφέρθηκε, η συγκεκριμένη διάταξη καταργήθηκε το 2013 και πλέον στον ΚΕΔΕ διαγραφή τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής επιτρέπεται μόνο για λόγους ανωτέρας βίας. Μήπως, για λόγους ομοιόμορφης εφαρμογής των διατάξεων μεταξύ ΟΤΑ και Δημοσίου, θα έπρεπε και η διάταξη του άρθρου 509 να προβλέπει απαλλαγή μόνο για λόγους ανωτέρας βίας; Επίσης, δεν θα έπρεπε να προβλεφθούν και όσα ορίζονται στη διάταξη του άρθρου 6 παρ. 6 του ΚΕΔΕ (ν.4978/2022) για τις απαλλαγές σε στρατευμένους και ανηλίκους;