• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρια' | 27 Μαΐου 2026, 10:34

    Σημερα, ολοι οι πρόεδροι των τοπικων Κοινοτήτων των Δημων είναι κατα βαση πολιτικά εξαρτημένοι από τον εκλεγεντα Δήμαρχο, καθώς η εκλογή του προεδρου συνδέεται άμεσα με το ψηφοδέλτιο του υποψηφίου δημάρχου, και ετσιοι τοπικές κοινοτητες δεν εκπροσωπούνται ανεξάρτητα οπως ορίζεται απο το σύστημα της δημοκρατίας κατο της ψήφου, αλλά μέσα από ένα σύστημα πολιτικής εξάρτησης και κομματικής πειθαρχίας. Ένας Πρόεδρος που θα διαφωνησει ή θα διεκδικησει δυναμικά για την κοινότητά του κινδυνεύει να αποκλειστεί πολιτικά ή να στερηθεί έργα χρηματοδοτηση. Για τον λόγο αυτό, πρέπει να προβλεθει με καποιο τροπο η εκλογη των δημοτικών Προέδρων χωρίς υποχρεωτική σύνδεση με τον υποψήφιο Δήμαρχο. Οι πολίτες κάθε χωριού ή κοινότητας πρέπει να αισυανονται και να μπορουν να εκλέξουν τον εκπρόσωπό τους με αποκλειστικό κριτήριο την προσφορά και την ικανότητά του να υπηρετήσει τον τόπο τους και όχι τις πολιτικές ισορροπίες του εκαστοτε δημου που ανήκουν. Ειναι ορθό να εξεταστεί η θέσπιση ασυμβίβαστου για στελέχη όλων των βαθμίδων των Σωμάτων Ασφαλείας ως προς τη συμμετοχή τους σε θέσεις του Δημοτικού/Περιφερειακου Συμβουλίου. Ιδιαίτερα στους περιφερειακούς δήμους, όπου δεν υπηρετούν μόνο ανώτεροι αξιωματικοί αλλά και στελέχη όλων των βαθμών με άμεση καθημερινή επαφή με τους πολίτες, για να διασφαλίζεται ξεκαθαρα η θεσμική ουδετερότητα και να αποφευγεται οποιασδήποτε σχέση εξάρτησης ή επιρροής Η διατήρηση των σαφων θεσμικών οριων δινει ξεκάθαρο στιγμα διασφάλισης της δημοκρατίας, ισότητας, ισονομιας εμπιστοσυνης στους πολιτες/δημοτες στους θεσμούς.