Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης»ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ (άρθρα 449-531)Σχόλιο του χρήστη ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ- ΙΙΑGreece | 27 Μαΐου 2026, 16:32




Άρθρο 470 Απώλεια ή καταστροφή δικαιολογητικών Σχόλιο Σε καμμιά περίπτωση o εσωτερικός έλεγχος δεν πρέπει να εμπλέκεται σε ΕΔΕ, διότι κάτι τέτοιο θα ενίσχυε την άποψη ότι αποτελεί «αστυνομικό» όργανο και όχι εργαλείο εσωτερικής αποτελεσματικότητας. Η προσθήκη αυτή • δημιουργεί σύγκρουση ρόλων (conflict of roles) μεταξύ: o εσωτερικού ελεγκτή (independent assurance role) o διερευνητή πειθαρχικών ευθυνών (investigative role) • ενδέχεται να επηρεάσει: o την αντικειμενικότητα o την ανεξαρτησία της Μ.Ε.Ε. • αποκλίνει από τα Διεθνή Πρότυπα Εσωτερικού Ελέγχου του IIA και του ν.4795/2021 όπου ρητά αναφέρεται ότι «Οι Εσωτερικοί Ελεγκτές δεν εμπλέκονται καθ’ οιονδήποτε τρόπο στη διοίκηση του φορέα ούτε αναλαμβάνουν επιχειρησιακά καθήκοντα που σχετίζονται με αυτή». Ο εσωτερικός έλεγχος θα πρέπει να παραμένει λειτουργικά ανεξάρτητος και να μην εμπλέκεται άμεσα σε διαδικασίες πειθαρχικής διερεύνησης που οδηγούν σε απόδοση ευθυνών. Ο εσωτερικός έλεγχος πρέπει να ελέγχει ότι λειτουργούν σωστά τα πιο πάνω και όχι να τα διενεργεί. Επιπλέον όλες οι προσθήκες στις αρμοδιότητες του εσωτερικού ελεγκτή (πχ 1. άρθρο 8 Διοικητικός μηχανισμός για τη συμμόρφωση της Διοίκησης με δικαστικές αποφάσεις - Προσθήκη άρθρου 10Α στον ν. 4795/2021 και 2. άρθρο 6 Υποχρεωτική ανάρτηση εγκυκλίων οδηγιών - Προσθήκη άρθρου 5Α στον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας) "καταστρέφουν" το ρόλο του εσωτερικού ελεγκτή, θίγουν την ανεξαρτησία του, τον εμπλέκουν σε ρόλο "αστυνομικού" που δε συνάδει με το ρόλο διασφάλισης και του απορροφούν όλο το διαθέσιμο χρόνο που θα μπορούσε να ασχοληθεί με ελέγχους βασισμένους σε υψηλότερους κινδύνους, σε μια εποχή που ο εσωτερικός ελεγκτής στην τοπική αυτοδιοίκηση αγωνίζεται να εκπληρώσει τα ουσιαστικά και πραγματικά του καθήκοντα. Σε λίγο καιρό θα λέμε ότι έχουμε εσωτερικό έλεγχο στην τοπική αυτοδίοικηση, ενω ουσιαστικά θα έχουμε κάτι άλλο κα μάλιστα έτη πίσω….από αυτό που πρέπει να έχουμε.