• Σχόλιο του χρήστη 'ΛΕΜΟΥΣΙΑ' | 28 Μαΐου 2026, 13:17

    «Άρθρο 470 Απώλεια ή καταστροφή δικαιολογητικών» Η πρόβλεψη διενέργειας ένορκης διοικητικής εξέτασης από τη Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου του φορέα βρίσκεται σε ευθεία αντίθεση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και τα Διεθνή Πρότυπα Εσωτερικού Ελέγχου. Η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου περιορίζεται αποκλειστικά στην παροχή εύλογης διαβεβαίωσης και συμβουλευτικών υπηρεσιών και δεν ασκεί κατασταλτικό, πειθαρχικό ή καταλογιστικό έλεγχο επί προσώπων. Η Μ.Ε.Ε., σύμφωνα με το άρθρο 7 του ν. 4795/2021, δεν δύναται να αναλαμβάνει διοικητικά ή εκτελεστικά καθήκοντα. Η διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης αποτελεί αμιγώς πειθαρχική και ανακριτική διαδικασία της διοικητικής ιεραρχίας και, ως εκ τούτου, η ανάθεση τέτοιων αρμοδιοτήτων στη Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου θίγει τη λειτουργική της ανεξαρτησία, δεδομένου ότι πρόκειται για διαδικασία που ανήκει αποκλειστικά στα διοικητικά όργανα και όχι στους εσωτερικούς ελεγκτές. Η ανάθεση τέτοιων καθηκόντων προκαλεί σύγχυση ως προς τις αρμοδιότητες εντός του φορέα και υπονομεύει την αντικειμενικότητα και την ανεξαρτησία του ελεγκτικού μηχανισμού. Επιπλέον, το άρθρο 20 του ν. 4795/2021 ορίζει ρητά ότι η διερεύνηση υποθέσεων απάτης δεν διενεργείται από τους εσωτερικούς ελεγκτές, ενώ το άρθρο 81 παρ. 5 αναθέτει τις διοικητικές έρευνες αποκλειστικά στις αρμόδιες οργανικές μονάδες. Η προτεινόμενη ρύθμιση δημιουργεί σοβαρό κίνδυνο σύγκρουσης ρόλων και αλλοιώνει τον στρατηγικό και συμβουλευτικό χαρακτήρα του Εσωτερικού Ελέγχου. Για τον λόγο αυτό κρίνεται αναγκαία η απάλειψη κάθε αναφοράς στη συμμετοχή της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου στο συγκεκριμένο άρθρο.