• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΕΤΡΟΧΕΙΛΟΥ ΣΟΦΙΑ' | 28 Μαΐου 2026, 13:44

    Άρθρο 470: Απώλεια ή καταστροφή δικαιολογητικών Η πρόβλεψη της παραγράφου 1 του άρθρου 119 για τη διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης από τη Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου έρχεται σε αντίθεση με το θεσμικό πλαίσιο και τα Διεθνή Πρότυπα. Ο θεσμικός ρόλος της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου περιορίζεται αποκλειστικά στην παροχή εύλογης διαβεβαίωσης και συμβουλευτικών υπηρεσιών και δεν ασκεί κατασταλτικό ή καταλογιστικό έλεγχο επί προσώπων.Η εμπλοκή της Μονάδας σε εκτελεστικές ή διοικητικές λειτουργίες απαγορεύεται ρητά από το άρθρο 7 του νόμου 4795/2021, το οποίο απαγορεύει αυστηρά στους εσωτερικούς ελεγκτές την ανάληψη διοικητικών και εκτελεστικών καθηκόντων. Η διενέργεια μιας ένορκης διοικητικής εξέτασης αποτελεί πειθαρχική και ανακριτική διαδικασία της διοικητικής ιεραρχίας και η ανάθεση τέτοιων καθηκόντων στη Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου παραβιάζει τη λειτουργική της ανεξαρτησία. Τέλος, η ανάληψη τέτοιων ρόλων συγχέει τις αρμοδιότητες εντός του Φορέα και υπονομεύει την αντικειμενικότητα του ελεγκτικού μηχανισμού, δεδομένου ότι το άρθρο 20 του νόμου 4795/2021 ορίζει ρητά ότι η διερεύνηση υποθέσεων απάτης δεν διενεργείται από τους εσωτερικούς ελεγκτές, ενώ το άρθρο 81 παράγραφος 5 αναθέτει τις διοικητικές έρευνες αποκλειστικά στις αρμόδιες οργανικές μονάδες. Η προτεινόμενη διάταξη πρέπει να απαλειφθεί διότι προκαλεί σοβαρή σύγκρουση συμφερόντων και αλλοιώνει τη στρατηγική αποστολή του Εσωτερικού Ελέγχου.