|
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Έχω κατέβει υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος σε Δήμο με πληθυσμό 5000 και 2 φορές σε Δήμο με πληθυσμό 50000. Στην πρώτη συνάντηση πάντα έθετα το ερώτημα: Πού θα βρεθούν τα χρήματα για τον προεκλογικό αγώνα; Για να εκλεγείς Δήμαρχος χρειάζονται πολλά χρήματα. Στην πράξη γίνεται το εξής: εργολάβοι δημοσίων έργων, προμηθευτές αναλωσίμων, Δικηγόροι κλπ δίνουν χρήματα στο 1ο και 2ο φαβορί με την υπόσχεση όταν εκλεγούν να επιστρέψουν τις "χορηγίες" με απευθείας αναθέσεις. Τόσο απλά. Μιλάμε για τεράστια διαφθορά που είναι γνωστή στους πάντες. Ένα μεγάλο επίσης θέμα είναι ότι πρέπει κάθε υποψήφιος δήμαρχος να έχει συνδυασμούς σε πλήθος κοινοτήτων γεγονός που έχει μεγάλο κόστος. Συνήθως ο υποψήφιος Δήμαρχος πληρώνει το παράβολο συμμετοχής. Μεγάλο μέρος του κόστους του προεκλογικού αγώνα είναι τα ΜΜΕ. Ειδικά για την Τηλεόραση μιλάμε για τεράστια ποσά. Πριν χρόνια τοπικός καναλαρχης ζήτησε 200.000 ευρώ "για να τον βγάλει Δήμαρχο". Μια πρόταση για να χτυπηθεί αυτή η άρρωστη κατάσταση είναι η εξής. Να υπάρχουν δυο ψηφοδέλτια. Ένα για όσους θέλουν να γίνουν δήμαρχοι και ένα για συμβούλους. Κάθε σύμβουλος μπορεί ΑΝ ΘΕΛΕΙ να δηλώσει οτι στηρίζει τον χ Δήμαρχο ή ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ. Ο Δήμαρχος και οι Σύμβουλοι βγαίνουν την πρώτη Κυριακή με απλή αναλογική. Υπάρχουν πολλοί πολίτες που θέλουν να συμμετέχουν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση χωρίς να θέλουν να υποστηρίξουν συγκεκριμένο Δήμαρχο. Το σύστημα που προτείνω απαιτεί λίγα χρήματα από τους υποψηφίους, χτυπάει την διαφθορά και αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο την θέληση του εκλογικού σώματος.