• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία' | 1 Ιουνίου 2026, 17:22

    Θεωρώ ότι το όριο για το τριμελές συμβούλιο πρέπει να παραμείνει στους 201 κατοίκους και να μην αυξηθεί στους 301. Αν το όριο ανέβει, εκατοντάδες μικρά χωριά θα μείνουν με έναν μόνο άνθρωπο να αποφασίζει για όλα. Αυτό είναι λάθος για μερικούς πολύ απλούς λόγους: Εμπειρία για το μέλλον: Το συμβούλιο είναι το καλύτερο «σχολείο» για το χωριό. Ένας νέος άνθρωπος μπαίνει πρώτα ως σύμβουλος, μαθαίνει πώς λειτουργούν τα πράγματα, παίρνει μια ιδέα από διοίκηση και αποκτά εμπειρία. Έτσι, αύριο-μεθαύριο θα είναι έτοιμος να βγει μπροστά και ως Πρόεδρος. Αν καταργήσουμε τα συμβούλια, πού θα βρεθούν οι επόμενοι που θα τρέξουν για τον τόπο τους; Τρεις γνώμες είναι καλύτερες από μία: Όταν υπάρχει συμβούλιο, οι αποφάσεις παίρνονται με συζήτηση και διαφάνεια, δεν αποφασίζει ένας μόνος του για όλα. Επίσης, αν ο ένας και μοναδικός Πρόεδρος αρρωστήσει ή έχει μια έκτακτη δουλειά, το χωριό δεν μένει ξεκρέμαστο· υπάρχουν και οι άλλοι δύο να βοηθήσουν. Δεν κοστίζει ούτε ένα ευρώ: Οι σύμβουλοι στα χωριά αυτά δεν παίρνουν μισθό ούτε αποζημίωση. Η ύπαρξή τους δεν επιβαρύνει οικονομικά ούτε τον Δήμο ούτε το Κράτος. Τα οικονομικά είναι άλλο θέμα: Το πώς μοιράζονται τα χρήματα στα χωριά (η πάγια προκαταβολή) μπορεί να συνεχίσει να γίνεται όπως και σήμερα. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να συνδέεται η χρηματοδότηση με το αν το χωριό θα έχει συμβούλιο ή όχι. Ας κρατήσουμε το όριο στους 201 κατοίκους για να δώσουμε φωνή, κίνητρο στους νέους και μέλλον στα μικρά χωριά μας.