• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΕΝ ΕΛΛΑΔΟΣ' | 3 Ιουνίου 2026, 13:41

    Σε ό,τι αφορά την παράγφραφο 13(β) του Άρθρου 47 θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι είναι η μόνη περίπτωση στο συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου στην οποία χρησιμοποιείται το θηλυκό γένος. Η διατύπωση αυτή δημιουργεί την εντύπωση ότι θεωρείται δεδομένο ότι οι σύζυγοι που εγγράφονται στη συζυγική μερίδα είναι αποκλειστικά γυναίκες. Αναπαράγεται με αυτόν τον τρόπο η παραδοσιακή αντίληψη για τους συζυγικούς και οικογενειακούς ρόλους, η οποία δεν συνάδει με την αρχή της ισότητας των φύλων και τη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα. Η επίκληση της ισχύουσας διοικητικής πρακτικής δεν αναιρεί την ανάγκη για διατυπώσεις που προάγουν την ισότιμη και συμπεριληπτική εκπροσώπηση όλων των φύλων. Προτεινόμενη ανασύνταξη: Οι σύζυγοι (γυναίκες ή/και άνδρες) εγγεγραμμένοι και εγγεγραμμένες στην οικογενειακή μερίδα των συζύγων τους, που έχουν το επώνυμο του/ της συζύγου τους, δύνανται να χρησιμοποιήσουν ως πρώτο επώνυμο είτε το πατρικό, είτε του/της συζύγου, είτε μόνο ένα (1) από αυτά. Αν γίνει χρήση μόνο του συζυγικού επωνύμου, αντί του πατρωνύμου, τίθεται το όνομα του / της συζύγου, με την ένδειξη «σύζυγος» ή, συντετμημένα, «συζ.».