Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης»ΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΚΛΟΓΗ ΑΙΡΕΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ, ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΝ ΕΝΔΟΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ (άρθρα 29-87)Σχόλιο του χρήστη ΕΝΩΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ | 3 Ιουνίου 2026, 13:17




Πειραιάς, 03-06-2026 Αρ. Πρωτ: 024 Η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Πειραιά εκφράζει την έντονη αντίθεσή της στις προωθούμενες αλλαγές του νέου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι οποίες επιχειρούν να ανατρέψουν ένα θεσμικό πλαίσιο που η ίδια η κυβέρνηση θέσπισε πριν από λίγα χρόνια ως αναγκαία δημοκρατική μεταρρύθμιση. Οι αστυνομικοί δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Δεν μπορεί κάθε φορά που ένστολοι διεκδικούν ισότιμη συμμετοχή στα κοινά να ενεργοποιούνται μηχανισμοί κοινωνικού αυτοματισμού και να καλλιεργείται η αντίληψη ότι η παρουσία τους στην αυτοδιοίκηση αποτελεί «εξαίρεση» που πρέπει να περιορίζεται. Σε όλες τις άλλες επαγγελματικές ομάδες, η συμμετοχή στο εκλέγεσθαι θεωρείται αυτονόητο και κατοχυρωμένο δημοκρατικό δικαίωμα. Γιατί λοιπόν για τους αστυνομικούς να τίθενται συνεχώς εμπόδια, περιορισμοί και αντικίνητρα; Αλήθεια, πώς θα αντιμετωπιζόταν η θέσπιση αντίστοιχων περιορισμών για άλλες επαγγελματικές κατηγορίες; Θα θεωρούσε κανείς δημοκρατικά ανεκτό να απαγορεύεται ή να δυσχεραίνεται η συμμετοχή στα κοινά ενός νομικού, ενός οικονομολόγου, ενός πανεπιστημιακού ή ενός ελεύθερου επαγγελματία λόγω της επαγγελματικής τους ιδιότητας; Οι αρμόδιοι Υπουργοί που προωθούν τη συγκεκριμένη διάταξη, έχοντας οι ίδιοι επιστημονική και επαγγελματική διαδρομή πριν από την ενασχόλησή τους με την πολιτική, οφείλουν να αναλογιστούν αν θα αποδέχονταν ποτέ για τους δικούς τους επαγγελματικούς χώρους αντίστοιχες λογικές αποκλεισμών ή θεσμικών αντικινήτρων. Η Δημοκρατία δεν λειτουργεί με δύο μέτρα και δύο σταθμά. Η συμμετοχή ενός αστυνομικού στην Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν αποτελεί προνόμιο ούτε διορισμό. Αποτελεί αποκλειστική κρίση και επιλογή του ίδιου του εκλογικού σώματος. Οι πολίτες αποφασίζουν ποιος τους εκπροσωπεί και όχι οι εκάστοτε κυβερνητικοί σχεδιασμοί. Ιδιαίτερα απαράδεκτη είναι κάθε σκέψη σύνδεσης της συμμετοχής των αστυνομικών στα κοινά με υπηρεσιακές κυρώσεις, καθυστερήσεις προαγωγών ή αναστολή επαγγελματικής εξέλιξης. Τέτοιες λογικές συνιστούν έμμεση τιμωρία της δημοκρατικής συμμετοχής και προσβάλλουν ευθέως την έννοια της ισονομίας. Η Πολιτεία οφείλει να ενθαρρύνει τη συμμετοχή των πολιτών στα κοινά και όχι να τη δυσχεραίνει. Οφείλει να διευκολύνει και όχι να αποθαρρύνει όσους επιθυμούν να προσφέρουν στην κοινωνία μέσα από τους θεσμούς της αυτοδιοίκησης. Καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει άμεσα κάθε σχετική πρόβλεψη που αλλοιώνει το ισχύον πλαίσιο και να σταματήσει τις θεσμικές παλινωδίες σε βάρος των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας. Η ισονομία, η θεσμική συνέπεια και ο σεβασμός των συνταγματικών δικαιωμάτων δεν μπορούν να εφαρμόζονται επιλεκτικά.