• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΩΣΤΑΣ' | 3 Ιουνίου 2026, 21:19

    Αξιότιμοι κύριοι, Εκφράζω την έντονη αντίθεσή μου στις προτεινόμενες διατάξεις του Άρθρου 42 του υπό διαβούλευση Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι οποίες αφορούν τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας και ιδιαίτερα τους αστυνομικούς που συμμετέχουν ενεργά στην τοπική αυτοδιοίκηση. Είναι απαράδεκτο να επιχειρείται ο περιορισμός της συμμετοχής στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας στα κοινά, τη στιγμή που η παρουσία τους στην αυτοδιοίκηση έχει αποδείξει διαχρονικά ότι λειτουργεί προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, της εύρυθμης συνεργασίας με τους θεσμούς και της ενίσχυσης του κύρους της ίδιας της Ελληνικής Αστυνομίας. Ζητούμε να συνεχίσει να ισχύει ό,τι ισχύει έως σήμερα για τους αξιωματικούς μέχρι και τον βαθμό του Υπαστυνόμου Α’, εφόσον καλύπτουν θέση Ανθυπαστυνόμου του Ν. 3686/2008, όπως ισχύει μέχρι σήμερα το καθεστώς συμμετοχής και υποψηφιότητας στις αυτοδιοικητικές εκλογές, χωρίς πρόσθετους περιορισμούς ή αποκλεισμούς. Παράλληλα, θεωρούμε άδικο και τιμωρητικό να προβλέπεται πάγωμα βαθμολογικών και μισθολογικών προαγωγών, τόσο για τους αξιωματικούς όσο και για τους υπαξιωματικούς που εκλέγονται στην τοπική αυτοδιοίκηση. Ζητούμε να συνεχίσει να ισχύει το καθεστώς που ίσχυε μέχρι σήμερα, χωρίς υπηρεσιακές ή μισθολογικές επιπτώσεις λόγω της συμμετοχής στα κοινά και της προσφοράς στον τόπο. Εμείς οι εκλεγμένοι αστυνομικοί υπηρετούμε καθημερινά τον πολίτη τόσο μέσα από το λειτούργημά μας στην Ελληνική Αστυνομία όσο και μέσα από την ενασχόλησή μας με την τοπική αυτοδιοίκηση, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην πρόοδο, την ασφάλεια και τη συνοχή των τοπικών κοινωνιών. Η συμμετοχή των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας στην αυτοδιοίκηση δεν αποδυναμώνει το Σώμα· αντίθετα, ενισχύει τη σύνδεση της κοινωνίας με την αστυνομία και αναβαθμίζει τον θεσμικό της ρόλο στις τοπικές κοινωνίες. Ζητούμε την επανεξέταση των συγκεκριμένων διατάξεων και τη διατήρηση ενός δίκαιου πλαισίου που δεν θα αποκλείει ούτε θα τιμωρεί τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας για τη συμμετοχή τους στα κοινά.