Αρχική Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...Άρθρο 56 Διοικητικές κυρώσεις στους υπόχρεους εγγραφής στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο – Τροποποίηση άρθρου 50 και παρ. 17 άρθρου 57 ν. 4919/2022Σχόλιο του χρήστη ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ | 27 Νοεμβρίου 2024, 17:11
Προτείνουμε τη συμπερίληψη στην παρ. 1 των εξής καταστάσεων οντοτήτων: εξυγίανση, ειδική εκκαθάριση, αναγκαστική διαχείριση, εφόσον και οι εταιρείες που βρίσκονται σε αυτή την κατάσταση έχουν υποχρεώσεις δημοσιότητας. Δεν ανήκει στην αρμοδιότητα των ΥΓΕΜΗ ο έλεγχος των εγγράφων και των επιστολών των εταιρειών, πέραν όσων τους κατατίθενται προς καταχώριση και θα πρέπει να διευκρινισθεί επακριβώς πώς θα επιβάλλουν οι ΥΓΕΜΗ πρόστιμα για παραβάσεις των αρ. 22 και 37 ενεργώντας στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους. Θα πρέπει να διευκρινισθεί το τι συνιστά παράβαση με βάση τα αρ. 30, 33, 34, 35, 39 και 43, καθώς τα άρθρα αυτά καταλαμβάνουν όλες τις κατηγορίες αιτήσεων για όλες τις νομικές μορφές. Εν γένει επισημαίνεται η ανάγκη για σαφείς οδηγίες: 1) για το τι συνιστά παράβαση αναλόγως την εκάστοτε κατηγορία, 2) για τη διαδικασία επικοινωνίας με τους συναλλασσόμενους προ της ειδοποίησης επιβολής προστίμου αλλά και όταν θα έχουν ειδοποιηθεί για την επικείμενη επιβολή προστίμου, 3) για τη διαδικασία επιβολής προστίμου και 4) για τον τρόπο είσπραξης του προστίμου. Επιπλέον, επισημαίνεται η ανάγκη να εντοπίζονται όσο το δυνατόν περισσότερες παραβάσεις αυτόματα μέσω του συστήματος του ΓΕΜΗ αλλά και η ανάγκη για όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συστημική διασφάλιση ότι οι πληροφορίες που εισάγονται από τους συναλλασσόμενους στο σύστημα είναι πλήρεις και αληθείς. Προτείνεται η διαπίστωση των παραβάσεων από τους Προϊσταμένους ΥΓΕΜΗ και η διαβίβαση αιτιολογημένης εισήγησής τους σε ανεξάρτητη Επιτροπή που θα αποτελείται από δικηγόρο, φοροτεχνικό και λοιπά ανεξάρτητα και καταρτισμένα πρόσωπα, η οποία θα κρίνει επί των δεδομένων συνεκτιμώντας τις απόψεις της εκάστοτε εταιρείας ή ατομικής επιχείρησης και θα αποφαίνεται αναφορικά με την επιβολή ή μη προστίμου, προκειμένου να διασφαλίζεται η μέγιστη διαφάνεια της διαδικασίας. Τέλος, προτείνεται η συγκεκριμενοποίηση της διαδικασίας προσβολής της διοικητικής απόφασης επιβολής του προστίμου από τους συναλλασσόμενους. Ο ρόλος του ΓΕΜΗ δε χρειάζεται να είναι τιμωρητικός απέναντι στις ήδη πολύ επιβαρυμένες από πολλαπλές κυρώσεις και πρόστιμα επιχειρήσεις, ειδικά σε μια εποχή τεράστιου πληθωρισμού, ενεργειακής κρίσης και μεγάλης παγκόσμιας πολιτικής και οικονομικής αστάθειας. Προτιμότερη είναι η προληπτική και όχι κατασταλτική στάση της διοίκησης απέναντι στις επιχειρήσεις με σκοπό φυσικά τη σύννομη και άρα υγιή λειτουργία τους. Η ψηφιακή αναβάθμιση του ΓΕΜΗ είναι αναγκαία για να επιτευχθεί ολοκληρωτική μετάβαση στη νέα ψηφιακή εποχή καθώς και στην αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη λειτουργία των ΥΓΕΜΗ, με τη βοήθεια επαρκούς στελέχωσής τους.