• Σχόλιο του χρήστη 'Χ.Γ.' | 20 Φεβρουαρίου 2025, 20:00

    Το παρόν σχέδιο νόμου θα αποτελέσει το σημαντικότερο νομικό κείμενο για την διάρθρωση, οργάνωση και λειτουργία του Αστυνομικού Σώματος. Ωστόσο, η προχειρότητα σύνταξης του εν λόγω κειμένου διαφαίνεται ήδη από τα πρώτα άρθρα. Ενδεικτικά, με μια γρήγορη πρώτη ανάγνωση διαπιστώνονται τα εξής: Άρθρο 1 – Πολύ κακό συντακτικό. Ο όρος «διαδικασίας διακυβέρνησης» σε τι ακριβώς αντιστοιχεί; Άρθρο 2 –Ο όρος «ιδίως» συνεπάγεται ότι η παράθεση των στοιχείων α) έως ε) δεν είναι συμπεριληπτική. Υπονοείται ότι υπάρχουν και άλλα στοιχεία τα οποία δεν χρήζουν αναφοράς στο εν λόγω άρθρο; Ο όρος αυτός χρησιμοποιείται και στα επόμενα Άρθρα. Άρθρο 4 – Το λογότυπο θα πρέπει να τεθεί σε συνημμένο έγγραφο στο οποίο θα περιγράφονται λεπτομερώς οι ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά του. Άρθρο 5, παράγραφος 1, στοιχείο ε) – Τι εννοείται με τον όρο «αστυνόμευση των αλλοδαπών»; Ποιοι συμπεριλαμβάνονται στην έννοια του όρου αλλοδαποί; Αστυνομεύονται οι αλλοδαποί και πως γίνεται αυτό; Άρθρο 5, παράγραφος 6 – Στο εν λόγω άρθρο γίνεται χρήση των όρων αλλοδαπών, πολιτών τρίτων χωρών, πολίτων τρίτων χωρών που εισέρχονται, εξέρχονται, διαμένουν ή εργάζονται παράνομα στη χώρα, παρατύπως εισερχομένων ή διαμενόντων στη χώρα πολιτών τρίτων χωρών. Τελικά είναι αλλοδαποί ή πολίτες τρίτων χωρών ή πιο σωστά, σύμφωνα με την νομολογία της ΕΕ, υπήκοοι τρίτων χωρών; Εισέρχονται παράνομα ή παράτυπα; Επίσης, αναφορικά με την «σύλληψη των προσώπων που διακινούν παράνομα», υπάρχει και διακίνηση προσώπων νόμιμη;..... Άρθρο 5, παράγραφος 8 – Μήπως εννοείται τον «Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη Συνεργασία στον Τομέα της Επιβολής του Νόμου (Europol)»; Επίσης, μήπως εννοείται «Ευρωπαϊκός Οργανισμός Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής (Frontex) (αν και η μετάφραση του σχετικού Κανονισμού δεν είναι ακριβής, καθώς και οι δυο ανωτέρω αποτελούν Υπηρεσίες της ΕΕ)»;.... Δεν συνεχίζουμε η αναθεώρηση γιατί δεν θα τελειώσουμε ποτέ. 2. Αναφορικά με την διάρθρωση και οργάνωση στην Διευθυνσης Διεθνούς Αστυνομικής Συνεργασίας, όπως αναφέρεται στο Άρθρο 24, παράγραφο 2, προτείνεται η εξής διατύπωση/ διάρθρωση: α) Τμήμα Υποστήριξης Προσωπικού και Αποστολών, β) Τμήμα INTERPOL, γ) Τμήμα EUROPOL, δ) Τμήμα SIRENE, ε) Ενιαίο Κέντρο Ανταλλαγής Πληροφοριών (Single Point Of Contact – S.P.O.C), το οποίο θα διαχειρίζεται ενιαίο ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης υποθέσεων για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του. Αναφορικά με το Τμήμα Διεθνούς και Ευρωπαϊκής Αστυνομικής Συνεργασίας και Διπλωματίας, αρχικά προτείνεται η μετονομασία σε: «Τμήμα Διεθνούς Συνεργασίας, Ευρωπαϊκής Ένωσης και Αστυνομικής Διπλωματίας». Ευρωπαϊκή Συνεργασία δεν προτείενται, δόκιμος όρος ίσως να ήταν η Περιφερειακή Συνεργασία. Άλλο Ευρώπη και άλλο ΕΕ. Ιδιαιτέρως όμως, προτείνεται η μεταφορά του εν λόγω Τμήματος υπό την διοίκηση και εποπτεία του Επιτελικού Γραφείου Αρχηγού/ΑΕΑ (εφόσον δεν διατηρείται δυστυχώς η δομή του Επιτελείου/ΑΕΑ), το οποίο θα δύναται υπό την θέση αυτή να έχει μεγαλύτερη ευελιξία, δυνατότητα απαγκίστρωσής από την γραφειοκρατική δομή της Αρχηγείου και των Γενικών Διευθύνσεων, αυξημένη δυνατότητα συντονισμού ενεργειών και εκπροσώπησης των υφιστάμενων Υπηρεσιών σε διεθνές και ενωσιακό επίπεδο. Θεωρείται ιδιαιτέρως σημαντική η αναδιάρθρωση αυτή, για την πλήρη επίτευξη των αρμοδιοτήτων όπως προβλέπονται στο Άρθρο 24, παράγραφος 3, στοιχεία ββ), βε) και βη) εως βι), καθώς για την υποστήριξη, συνεργασία και συντονισμό με Γραφείου κ.κ. Υπουργού ΠΡΟ.ΠΡΟ και Σύμβουλο ΥΠΕΞ για την βέλτιστη εκπροσώπησης της Χώρας. Η συμμετοχή της Ελληνικής Αστυνομίας σε θεσμούς και όργανα της ΕΕ και διεθνή Οργανισμούς έχει καθοριστική σημασία για την ενίσχυση της συνεργασίας και της ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των κρατών-μελών και άλλων χωρών, με σκοπό την καταπολέμηση της εγκληματικότητας και της τρομοκρατίας σε εγχώριο και παγκόσμιο επίπεδο. Η παρουσία της Ελληνικής Αστυνομίας στα ενωσιακά και διεθνή φόρα, ιδίως με την μορφή των αποσπάσεων αστυνομικού προσωπικού σε ενωσιακά όργανα και θεσμούς, επιτρέπει την προώθηση κοινών στρατηγικών, την εκπαίδευση και κατάρτιση προσωπικού και την ανάπτυξη σύγχρονων τεχνικών και μεθόδων για την αντιμετώπιση του διασυνοριακού εγκλήματος, προς ιδίον όφελος (της Ελληνικής Αστυνομίας). Επιπλέον, ενισχύει την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία μεταξύ των κρατών, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη διασφάλιση της ασφάλειας τόσο σε επίπεδο ΕΕ όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Τέλος, η Ελληνική Αστυνομία και το αξιόλογο και το καταρτισμένο προσωπικό της έχει όλες τις δυνατότητες να βγει μπροστά, δεν έχει να φοβηθεί κανέναν και τίποτα και δεν υπολείπεται ούτε σε τεχνογνωσία ούτε σε κατάρτιση, παρά μόνο σε δυνατότητα αλλαγής νοοτροπίας και άρνησης συγχρονισμού με τις εξελίξεις σε διεθνές και ενωσιακό επίπεδο.