Αρχική Σύσταση και οργάνωση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Σύλλογος Διαιτολόγων – Διατροφολόγων Ελλάδος...ΜΕΡΟΣ Α’ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΩΝΥΜΙΑ «ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΩΝ – ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ» ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Καλλιόπη Άννα Πούλια | 9 Απριλίου 2025, 10:49
Ως συνολική εντύπωση από το νομοσχέδιο θα ήθελα να εκφράσω την άποψη ότι στο σκοπό δίνεται μεγαλύτερο βάρος σε επιστημονικές δράσεις και όχι σε ρυθμιστικές ως οφείλει να έχει ένα ΝΠΔΔ. Έτσι προτείνω στο Αρθρο 4 παρ. 2 να προηγηθούν οι υποπαράγραφοι γ,δ,ζ,θ,ι, ια, ιβ, ιδ. Επιπρόσθετα το ι να τροποποιηθεί και να αφορά Συνομοσπονδίες Συλλόγων Διαιτολόγων για να μην υπάρχει σύγχιση με επιστημονικες εταιρίες. Οι παράγραφοι α και β καθώς και ε να μεταφερθούν στο τέλος, δεδομένου ότι αφορούν αρμοδιότητες της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Προτείνω δε η υποπαράγραφος ε να αλλάξει σε ε) η συνεργασία με τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης συναφούς επιστημονικού πεδίου με στόχο την επιστημονική προαγωγή των μελών του, την χορήγηση αιγίδας για επιστημονικές εκδηλώσεις καθώς και τη συμμετοχή σε Κεντρα Δια Βίου Μάθησης σύμφωνα με με το άρθρο 53 και την παρ. 1 του άρθρου 66 του ν. 4763/2020 (Α’ 254) Η υποπαράγραφος α θεωρώ ότι πρέπει να αλλάξει σε α) Η προώθηση της επιστήμης τη Διαιτολογίας Διατροφής μέσω της διασφάλισης της εφαρμογής των πορισμάτων της έρευνας που βασίζεται σε επιστημονικές αποδείξεις Η υποπαράγραφος β περιλαμβάνει αρμοδιότητες που δεν ανήκουν σε ένα ΝΠΔΔ όπως η διαχείριση υποτροφιών. Προτείνω να αλλάξει σε β) Η εισήγηση σε αρμόδιους φορείς και υπουργεία για θέματα που αφορούν τον κλάδο της διατροφής διαιτολογίας. Άρθρο 5. Παρ. 2 Εκτός απο την αναφορά στα Πανεπιστημιακά τμήματα που υπάρχουν να υπάρξει αναφορά για τους αποφοίτους των πρώην ΤΕΙ που ήδη αναφέρονται στην παράγραφο Παρ 4. Τα επίτιμα μέλη να διατηρούν το δικαίωμα ψήφου στις γενικές συνελεύσεις Αρθρο 7 Να προστεθεί παράγραφος για την διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων (GDPR) καθώς και για το είδος του αρχείου (ηλεκτρονικός φάκελος) Άρθρο 11 Παρ 1 υποπαράγραφος β. αναφέρεται σε έσοδα από βεβαιώσεις χωρίς να ορίζεται το συγκεκριμένο ποσό στο άρθρο 8 Στο άρθρο 20 που αφορά την προσωρινή διοικούσα επιτροπή να προστεθεί ότι τα μέλη της προσωρινής διοικούσας θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα εγγραφής στο ΝΠΔΔ, δηλαδή να είναι Διαιτολόγοι- Διατροφολόγοι Άρθρο 26 Να τονιστεί ότι στο άρθρο 26 υπάρχει μια γενική σύγχυση του ρόλου του διαιτολόγου - διατροφολόγου σε μονάδες υγειονομικής περίθαλψης και παραβλέπεται ο ρόλος στην πρωτοβάθμια φροντίδα. Επίσης δε λαμβάνεται υπόψη η ισχύουσα νομοθεσία για του Διαιτολόγους Διατροφολόγους στο σύστημα υγείας, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σημαντικές παρανοήσεις. Πρ 1. Ο όρος "ακολουθώντας τις οδηγίες του υπεύθυνου ιατρού" να τροποποιηθεί σε "μετά απο παραπομπή από θεράποντα ιατρό για άτομα με προβλήματα υγείας". Επίσης να προστεθεί ότι ο διαιτολόγος διατροφολόγος υποχρεωτικά εισηγείται τη διαιτητική εντολή που αφορά τη χορήγηση υποστήριξης θρέψης και η εισήγηση αυτή κατατίθεται μαζί με τη συνταγογράφηση απο το γιατρό. Παράδειγμα αποτελεί η κοιλιοκάκη, όπου η βεβαίωση της αποζημίωσης συνυπογράφεται απο διαιτολογο αλλά και οι βεβαιώσεις για μεταβολικά νοσήματα όπου υπάρχει η γνωμάτευση του διαιτολόγου για τις ημερήσιες ανάγκες του ατόμου. Αρθρο 2. Να διαγραφεί η φράση "ή ο αριθμός τους δεν επαρκεί". Βάσει του Ν.4052/12 ο αριθμός των διαιτολόγων σε νοσοκομεία πρέπει να είναι 1/80, κάτι που δεν τηρείται σε κανένα νοσηλευτικό ίδρυμα. Εκ τούτου το θέμα της επάρκειας το αριθμού των διαιτολόγων θέτει σε κίνδυνο την άσκηση του επαγγέλματος του διαιτολόγου διατροφολόγου. Επίσης η διαιτολογική πράξη να αντικατασταθεί από "απλές διαιτολογικές συστάσεις" δύνανται να χορηγηθούν κατ'εξαίρεση από Κλινικους Ιατρούς.... Αυτό συνάδει και με το γεγονός ότι υπάρχων νόμος για τη συνταγογράφηση υποστήριξης θρέψης δεν παρακάμπτει το ρόλο του διαιτολόγου στην θεραπευτική ομάδα αλλά επιζητά την βεβαίωση σε άλλα διαιτολογικά τμήματα της ίδιας ΥΠΕ. Παρ 3. Η παράγραφος 3 δεν είναι σαφής και πρέπει να αναπτυχθεί περεταίρω. Άρθρο 29 να αφαιρεθεί η υποπαράγραφος βδ) μιας και η εργασία μετά τη συνταξιοδότηση δεν αποτελεί αδίκημ που επισύρει φυλάκιση ή/και πρόστιμο, μιας και είναι καθόλα νόμιμη διαδικασία εφόσον τηρθούν τα δέοντα. Με εκτίμηση Καλλιόπη Άννα Πούλια Επίκουρη Καθηγήτρια