Αρχική ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΟ – άρθρα 3 – 21Σχόλιο του χρήστη ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΩΝ ΥΓΕΙΑΣ - ΠΑ.Σ.ΕΠ.Υ. | 29 Σεπτεμβρίου 2025, 12:42




[Άρθρο 6 του παρόντος] Ως Πανελλαδικό Σωματείο Επικουρικών Υγείας, καταθέτουμε την παρούσα παρέμβαση σχετικά με την προτεινόμενη τροποποίηση του άρθρου 10 παρ. 3 του ν. 3329/2005. Καταρχήν χαιρετίζουμε την κατάθεση της σχετικής τροπολογίας καθώς είναι προς την κατεύθυνση της επίλυσης ενός σημαντικού ζητήματος της εργασιακής μας ζωής. Την επείγουσα κατάθεσή της είχαμε ζητήσει άλλωστε με Αίτημα / Υπόμνημά μας προς το Υπουργείο σας την 17η Σεπτεμβρίου 2025. Συνεπώς, μας βρίσκει σύμφωνους επί της αρχής. Όμως, δυστυχώς, όπως έχει διατυπωθεί, η τροπολογία εξελίσσεται σε φιάσκο, καθώς απαγορεύει τη μισθωτή δευτερεύουσα εργασία και περιορίζει την απασχόληση των επικουρικών σχεδόν αποκλειστικά σε εργασία με «μπλοκάκι». Η ρύθμιση αυτή δημιουργεί σοβαρές αδικίες και ανισότητες σε σχέση με το καθεστώς που ισχύει για τους μόνιμους υπαλλήλους - συναδέλφους μας, οι οποίοι μπορούν να ασκούν και μισθωτή εργασία υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Ζητούμε την άμεση τροποποίηση της διάταξης ώστε: – Να επιτρέπεται ρητά και η μισθωτή δευτερεύουσα εργασία, με τους ίδιους όρους που ισχύουν για τους μόνιμους υπαλλήλους, αλλά και για συμβασιούχους άλλων δημοσίων φορέων. Δεν είναι λογικό ούτε δίκαιο οι επικουρικοί στην Υγεία να αντιμετωπίζονται με δυσμενέστερους όρους! – Η απόφαση να μην λαμβάνεται μονοπρόσωπα από το Διοικητή, αλλά να εκδίδεται από ειδική επιτροπή, η οποία θα συγκροτείται από: το Διοικητή / Πρόεδρο του Φορέα ή τον Αναπληρωτή του, τον Προϊστάμενο του οικείου Τμήματος ή της Διεύθυνσης, τον Πρόεδρο του οικείου σωματείου εργαζομένων και έναν (1) εκλεγμένο Εκπρόσωπο των εργαζομένων στο Διοικητικό Συμβούλιο ή, όπου δεν υπάρχει, τον Αντιπρόεδρο ή Γενικό Γραμματέα του οικείου σωματείου. – Η απόφαση να λαμβάνεται κατά πλειοψηφία. – Η απόφαση να λαμβάνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα 15 ημερών καθώς -ως γνωστόν- οι επαγγελματικές ευκαιρίες δεν είναι απεριόριστες και οι εργοδότες δεν περιμένουν μήνες! – Να προβλεφθεί δικαίωμα ένστασης για τον επικουρικό υπάλληλο σε περίπτωση αιτιολογημένης απόρριψης του αιτήματός του για άσκηση ιδιωτικού έργου ή εργασίας. – Να εφαρμοστεί για όλους τους επικουρικούς των Φορέων όλων των Υπουργείων άμεσα, εξ αρχής και όχι μετά από μήνες στων Υπουργείων Παιδείας & Εθνικής Άμυνας όπως έγινε με την αναπροσαρμογή του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας με αποτέλεσμα να την χάσουν πολλοί εργαζόμενοι για όλο το 2023! Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται διαφάνεια, αντικειμενικότητα και ισονομία στη λήψη αποφάσεων, ενώ αποφεύγεται η αυθαιρεσία και η άνιση μεταχείριση. Ως επικουρικοί εργαζόμενοι, απαιτούμε ισότιμη αντιμετώπιση με τους μόνιμους συναδέλφους μας και ρυθμίσεις που θα ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες μας και όχι σε γραφειοκρατικές ή ελλιπείς προβλέψεις. Με τους χαμηλούς μισθούς που λαμβάνουμε και χωρίς τη βοήθεια των δώρων Πάσχα και Χριστουγέννων καθώς και του επιδόματος αδείας, αδυνατούμε να ανταπεξέλθουμε στις ολοένα και αυξανόμενες ανάγκες διαβίωσης των οικογενειών μας, τη στιγμή που το ενοίκιο πλησιάζει το ύψος του μισθού μας! Όλοι θα θέλαμε να καλύπτουμε τις ανάγκες μας με μία εργασία αλλά δυστυχώς δεν γίνεται. Συνεπώς είναι επιβεβλημένη η δυνατότητα άσκησης δεύτερης εργασίας με απλούς όρους και προϋποθέσεις, όπως η μισθωτή απασχόληση πέραν του ωραρίου μας. Η επιβολή του Δελτίου Παροχής Υπηρεσιών αντί της μισθωτής απασχόλησης δημιουργεί σοβαρά προβλήματα: επιβαρύνει τον επικουρικό με ασφαλιστικές εισφορές και το τέλος επιτηδεύματος, τον στερεί από βασικά δικαιώματα μισθωτού (άδειες, αποζημίωση, προστασία ωραρίου), ενώ περιορίζει τις ευκαιρίες του στην αγορά εργασίας, αφού πολλοί εργοδότες δεν προσλαμβάνουν σε όλες τις περιπτώσεις με Δ.Π.Υ. (π.χ. καταστήματα, εκπαιδευτικοί φορείς, ΑΕΙ, ΣΑΕΚ κ.ά.). Η πλήρης απαγόρευση συμμετοχής σε εταιρείες από την άλλη είναι υπερβολή και συνεπάγεται την αποξένωση συναδέλφων μας από οικογενειακές επιχειρήσεις ή με αυτές που έχουν ήδη πρότερους δεσμούς, ενώ εγείρει και ζητήματα κληρονομικού δικαίου σε περίπτωση αποβίωσης γονέων / συγγενών. Άρα, με τα προς ψήφιση περιορίζεται σημαντικά το εύρος των δυνατοτήτων απασχόλησης. Με αυτόν τον τρόπο οι επικουρικοί οδηγούνται σε καθεστώς άνισης μεταχείρισης και μεγαλύτερης εργασιακής ανασφάλειας σε σχέση με τους μόνιμους συναδέλφους τους και σε σχέση με συμβασιούχους άλλων φορέων του δημοσίου, όπως αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, συμβασιούχους ΟΤΑ κ.ά. για τους οποίους επιτρέπεται μισθωτή δεύτερη εργασία. Προτεινόμενο τροποποιημένο εδάφιο: (άρθρο 10 παρ. 3 ν. 3329/2005) «[…] Επιτρέπεται η άσκηση ιδιωτικού έργου ή εργασίας με αμοιβή, είτε ως μισθωτή εργασία, είτε ως ελευθέριο επάγγελμα είτε με ελεύθερη επαγγελματική σύμβαση έργου, κατόπιν αδείας. Η άδεια χορηγείται εφόσον το έργο ή η εργασία συμβιβάζεται με τα καθήκοντα της θέσης, δεν παρεμποδίζει την ομαλή εκτέλεση της υπηρεσίας και δεν αφορά σε κατ’ επάγγελμα εμπορία. Η συμμετοχή σε εταιρείες επιτρέπεται υπό τις ίδιες ως άνω προϋποθέσεις. Η απόφαση χορήγησης της άδειας λαμβάνεται από ειδική επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον διοικητή / πρόεδρο του φορέα ή τον αναπληρωτή του, τον προϊστάμενο του οικείου τμήματος ή της διεύθυνσης, τον πρόεδρο του οικείου σωματείου εργαζομένων και έναν (1) εκπρόσωπο των εργαζομένων στο Διοικητικό Συμβούλιο ή, όπου δεν υπάρχει, τον αντιπρόεδρο ή γενικό γραμματέα του οικείου σωματείου. Η απόφαση λαμβάνεται κατά πλειοψηφία εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από την υποβολή της αίτησης. Σε περίπτωση αιτιολογημένης απόρριψης, υφίσταται δικαίωμα ένστασης, η οποία εξετάζεται από την ως άνω επιτροπή με διαφορετική, κατά το δυνατόν, σύνθεση, εντός ισόχρονης προθεσμίας. Αν παρέλθουν άπρακτες οι ανωτέρω προθεσμίες, τεκμαίρεται ότι η άδεια χορηγήθηκε». Το προσωρινό Δ.Σ. του Πανελλαδικού Σωματείου Επικουρικών Υγείας Ο Πρόεδρος Μανωλάκος Σπύρος Ο Γενικός Γραμματέας Μάμαλης Κωνσταντίνος