Αρχική ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΟΠΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΕΩΝ – άρθρα 56-74Σχόλιο του χρήστη Χρήστος Μάκος | 7 Οκτωβρίου 2025, 22:59
|
Υπουργείο Υγείας Αριστοτέλους 17, Αθήνα 104 33 Τηλ: 2132161000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@moh.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κεφ Ε, Άρθρο 56, Παράγραφος 1, «δύνανται να παραμείνουν…..χωρίς άσκηση διευθυντικών ή διοικητικών καθηκόντων». Μία οριζόντια πρόταση με νομικές ιδιαιτερότητες. Α΄ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ 1. Υπάρχουν Συντονιστές Διευθυντές (ΣΔ) που κατέχουν τις θέσεις με διορισμό μετά από επίσημες προκηρύξεις θέσης και βαθμού και Διευθυντές (Δ) που κατέχουν τις θέσεις με διορισμό μετά από επίσημες προκηρύξεις θέσης και βαθμού. 2. Υπάρχουν Διευθυντές εξ αναβάθμισης (όχι με διορισμό μετά από προκήρυξη θέσης και βαθμού) που κατέχουν θέσεις Επιμελητών Α ή Β, άρα τις κρατούν και δεν τις έχουν κενώσει. 3. Όσοι ΣΔ με διορισμό, Δ με διορισμό και Δ εξ αναβάθμισης τυχαίνει να είναι και Προϊστάμενοι και θα επιλέξουν την παράταση θα συνεχίσουν να είναι υπηρετούντες, δεν θα έχουν αφυπηρετήσει και θα αμείβονται με μισθό και εφημερίες και όχι με σύνταξη. 4. Πως «δύνανται να παραμείνουν…..χωρίς άσκηση διευθυντικών ή διοικητικών καθηκόντων»;; ενώ θα υπηρετούν, άρα και θα εμπίπτουν στον Νόμο 4999 / ΦΕΚ Α, 225 / 7-12-2022, Κεφάλαιο Α: Ρυθμίσεις για τους ιατρούς του Εθνικού Συστήματος Υγείας, Άρθρο 12, Ορισμός προϊσταμένου σε ιατρικά τμήματα ή μονάδες, (Αντικατάσταση παρ. 8, Άρθρου 7, Νόμου 2889/2001), ο οποίος νόμος θέτει επακριβώς τον ορισμό Προϊσταμένου Τμήματος ή Μονάδας επί ύπαρξης (δηλ υπηρετούντων) ενός ή περισσοτέρων Συντονιστών Διευθυντών, ενός και μοναδικού Διευθυντή, περισσοτέρων Διευθυντών καθώς και επί έλλειψης (όχι παρουσίας) των παραπάνω. Β΄ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ 1. Υπάρχουν Τμήματα με ένα και μοναδικό Συντονιστή Διευθυντή (1 ΣΔ) με επίσημη προκήρυξη θέσης και βαθμού ή με ένα και μοναδικό Διευθυντή (1 Δ) με επίσημη προκήρυξη θέσης και βαθμού ή με ένα και μοναδικό Διευθυντή (1 Δ) εξ αναβάθμισης, άρα και Προϊστάμενοι. 2. Όσοι μοναδικοί ΣΔ με διορισμό, μοναδικοί Δ με διορισμό και μοναδικοί Δ εξ αναβάθμισης, άρα και Προϊστάμενοι, θα επιλέξουν την παράταση θα συνεχίσουν να είναι υπηρετούντες, δεν θα έχουν αφυπηρετήσει και θα αμείβονται με μισθό και εφημερίες και όχι με σύνταξη. 3. Πως «δύνανται να παραμείνουν…..χωρίς άσκηση διευθυντικών ή διοικητικών καθηκόντων»;; ενώ θα υπηρετούν, άρα και θα εμπίπτουν στον Νόμο 4999 / ΦΕΚ Α, 225 / 7-12-2022, Κεφάλαιο Α: Ρυθμίσεις για τους ιατρούς του Εθνικού Συστήματος Υγείας, Άρθρο 12, Ορισμός προϊσταμένου σε ιατρικά τμήματα ή μονάδες, (Αντικατάσταση παρ. 8, Άρθρου 7, Νόμου 2889/2001), ο οποίος νόμος θέτει επακριβώς τον ορισμό Προϊσταμένου Τμήματος ή Μονάδας επί ύπαρξης (δηλ υπηρετούντων) ενός ή περισσοτέρων Συντονιστών Διευθυντών, ενός και μοναδικού Διευθυντή, περισσοτέρων Διευθυντών καθώς και επί έλλειψης (όχι παρουσίας) των παραπάνω. 4. Αυτές οι συγκεκριμένες μοναδικότητες θα ληφθούν υπόψιν;; Γ΄ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ 1. Άξιο παρατήρησης είναι ότι στις προτάσεις των συμμετεχόντων στη διαβούλευση αναφορικά με το Κεφ Ε, Άρθρο 56, Παράγραφος 1 για τις παρατάσεις «χωρίς άσκηση διευθυντικών ή διοικητικών καθηκόντων», κατά πλειοψηφία συνηγορούν για αυτό, χωρίς να λογίζεται η όποια νομική διαδικασία θέλει προκύψει από τη στιγμή που ενδεχόμενα επιλεγεί η παράταση, άρα νομικά θα συνεχίσουν να είναι έμμισθοι υπηρετούντες και όχι συνταξιούχοι. 2. Δεν υπάρχουν διαβουλεύσεις ούτε με στοιχεία της A΄ ιδιαιτερότητας, ούτε με στοιχεία της B΄ ιδιαιτερότητας, παρά αναφέρονται οριζόντια ότι η επιλογή της παράτασης από μέρους γενικά των Διευθυντών (όρα σε θέση και βαθμό ΣΔ, σε θέση και βαθμό Δ, σε θέση και βαθμό Δ εξ αναβάθμισης, συν την ταυτόχρονη πιθανότητα να είναι Προϊστάμενοι, συν τις περιπτώσεις μοναδικότητας αυτών) είναι ορθό να επισύρει την αφαίρεση της άσκησης διευθυντικών ή διοικητικών καθηκόντων τους με ανάθεση αυτών των καθηκόντων σε Επιμελητές, με αιτιολογικό την ευκαιρία της ανέλιξής των δευτέρων. Είναι όμως και νομικά ορθό;; εάν οι πρώτοι επιλέξουν την παράταση, άρα θα συνεχίσουν να είναι υπηρετούντες πως δεν θα εμπίπτουν στις διατάξεις του Νόμου 4999/ 2022, ΦΕΚ 225 Α, 7-12-2022, Κεφάλαιο Α: Ρυθμίσεις για τους ιατρούς κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας, Άρθρο 12, Ορισμός προϊσταμένου σε ιατρικά τμήματα ή μονάδες, (Αντικατάσταση παρ. 8, Άρθρου 7, Νόμου 2889/2001). Δ΄ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ Η αναφορά «χωρίς άσκηση διευθυντικών ή διοικητικών καθηκόντων» εδώ και καιρό είναι γνωστής προέλευσης. Καλώς οι όποιες προτάσεις, κάλιστα όμως τα νομικά ερείσματα και οι νομικές κατοχυρώσεις. Σας ευχαριστώ Χρήστος Μάκος, Τμήμα ΩΡΛ-Ογκολογικό και Στοματικής Γναθοπροσωπικής Χειρουργικής, Α.Ν.Θ. Θεαγένειο.